Firmy získávají konkurenční výhodu inovacemi návrhu

8. listopadu 1999
Jak chytit video
Špičkové společnosti dávají do přímé souvislosti inovace návrhu s odlišením se od konkurence a také s růstem výsledných příjmů.
Ve snaze odhalit nastupující trendy v podnikání firma Arthur Andersen, jež globálně poskytuje profesionální služby, zjistila, že nejvýkonnější organizace v její databázi Global Best Practices se zaměřují na inovace návrhu. Například japonská Honda Motor Company v současnosti navrhuje Hondu Accord na základě flexibilní globální platformy a pak auta „šije na míru“ specifickým lokálním trhům – sportovní kompaktní vozy pro Japonsko, prostorné sedany pro Spojené státy a krátká, úzká vozidla pro Evropu. Tato strategie Hondě pomohla zvýšit celosvětový prodej.

„Stále hledáme podnikatelské trendy, které můžou dát našim klientům náskok,“ řekla Ann Moncus, partnerka Arthur Andersen pro špičkovou technologii a komunikace v tichomořské oblasti. „Je jasné, že v budoucích letech bude hnacím motorem úspěšných společností právě návrh.“

Anketou mezi šéfy zhruba třiceti globálních společností konzultanti Arthur Andersen získali kvalitativní a kvantitativní data pro analýzu, jež zjišťovala shody v názorech podnikatelských lídrů. Devadesát šest procent manažerů se shodlo na tom, že strategie návrhu v blízké budoucnosti pomůže společnostem dosahovat vyššího růstu. Ředitel GTE, předního poskytovatele telekomunikačních služeb, uvedl: „Efektivnost návrhového procesu vám přinese finanční a časové úspory. Pomůže vám lépe splnit potřeby zákazníků, a tak získat konkurenční výhodu.“

Optimalizace výrobních procesů přináší stále menší výsledky
Jako signál odklonu průmyslu od zvyšování rychlosti výroby tato anketa ukazuje, že si nejvýkonnější společnosti dobře uvědomují podporu, kterou inženýrská řešení znamenají pro rostoucí část podnikatelského řetězce tvorby hodnoty. Taková řešení zahrnují využití informací z návrhů v nákupu, ve stavebnictví a výrobě, v dodávání zboží i v prodeji. V přístupu dotazovaných společností hrají inženýrské etapy integrovanou roli, nikoli izolovanou. Rozhovory se špičkovými manažery v maloobchodě, výrobě, dopravě, veřejných službách a v oblasti high-tech potvrdily, že společnosti, jež zaujmou integrovaný přístup k návrhu, získávají na trhu konkurenční výhodu.

Společnosti se shodují na tom, že potřebují spolehlivé návrhářské praktiky, které lze komunikovat uvnitř podniku a pak je využívat jako klíč k úspěchu. Špičkový manažer Compaq Computer Corporation, třetí největší počítačové společnosti na světě, řekl: „Máte-li zcela integrovaný proces tvorby návrhu, budete mnohem pohotovější. Pokud není těsně integrovaný, při každém předání práce nebo nápadu další části řetězce ztratíte důležité informace, vyplýtváte prostředky a čas.“ Zástupce globální společnosti z oblasti spotřebního průmyslu v anketě dodal: „Zákazníci požadují produkty, které vypadají dobře a mají i dobrý výkon. To jsou ale vedlejší produkty návrhu. Návrh nám umožňuje navázat citové spojení se zákazníky, kteří si nás pak vyberou mezi ostatními alternativami.“

Softwarové nástroje Autodesku rozšiřují možnosti návrhu
Jak si nejvýkonnější společnosti začínají uvědomovat potřebu integrovaného, zákaznicky orientovaného návrhu, mají stále větší zájem o technologie, jež tento proces usnadňují. Autodesku, světovému lídrovi ve tvorbě návrhářských softwarových nástrojů pro PC, zákazníci často předávají své postřehy, jaké výhody tento software jejich firmám přináší. Jeden zákazník Autodesku®, Russell Sportswear, používá softwarové návrhářské řešení na masové přizpůsobování svých oděvů, jednotlivé maloobchodní prodejny si tak můžou přizpůsobovat zboží regionálnímu stylu – mikiny s kapucí pro jednu oblast nebo trička s krátkým rukávem pro jinou. Tento systém, postavený se softwarem Autodesku, výrazně snižuje dobu potřebnou na generování vzorů, zajišťuje komunikaci informací o návrzích po celé firmě včetně marketingu, skladu a prodeje.

„Zaznamenali jsme souvislý posun ve využití dat návrhu mimo inženýrská oddělení do ostatních částí firem jako marketingových a finančních oddělení, takže nás nepřekvapuje, že největší a nejúspěšnější společnosti na světě tohoto trendu také využívají,“ řekla Carol Bartz, předsedkyně správní rady a výkonná ředitelka Autodesku.

„Je to pokračující proces, v němž budou firmy stále přezkušovat různé aspekty návrhu a budou sdílet zkušenosti s návrhem uvnitř firem, aby získaly konkurenční výhodu,“ řekl David Wilson z Arthur Andersen Business Consulting.

O společnosti Arthur Andersen
Arthur Andersen je globální organizace poskytující profesionální služby, je složena z více než 100 členských firem v 81 zemích. Pracuje pro ni přes 70 000 lidí, kteří jsou spojeni v celosvětové provozní struktuře a ve sdílené kultuře inovace, sdílení znalostí a kvalitních služeb. Tento jedinečný přístup „jedna firma“ kvalifikuje pracovníky Arthur Andersen, aby sloužili klientům spojením až 40 profesionálních odborností a přitom překračovali geografické a organizační hranice. Zaměstnanci Arthur Andersen poskytují efektivní podnikatelská řešení více než 100 000 klientům v 81 zemích po celém světě. Od založení v roce 1913 má za sebou Arthur Andersen 85 let nepřerušeného růstu. S obratem přes 6 miliard USD má dneska postavení světového lídra v oblasti profesionálních služeb. Arthur Andersen je podnikatelská jednotka společnosti Andersen Worldwide.

O firmě Autodesk
Autodesk je nejvýznamnějším světovým dodavatelem softwaru pro kreslení a tvorbu počítačem podporovaného návrhu na platformě PC. Má více než čtyři miliony zákazníků ve 150 zemích celého světa, kteří používají 2D a 3D produkty pro tvorbu návrhů v oblasti architektury a stavebnictví, strojírenského designu, mapování a geografických informačních systémů, při vývoji počítačových a video her a webových stránek. Divize DiscreetÔ se zabývá vývojem systémů a software pro vizuální efekty, editaci a televizní grafiku, které se používají při tvorbě digitálních animací. Produkty Autodesku jsou prodávány prostřednictvím sítě autorizovaných prodejců. Více informací můžete získat na telefonní infolince 0800 11 22 77 pro ČR a 0820 11 22 77 pro Slovensko nebo na www.autodesk.com, případně www.autodesk.cz.
Váš názor Další článek: Jak chytit video

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,