Expandia Banka zahájila realizaci strategie NExT

Získat do roku 2003 přes 100 tisíc klientů a udržet dominantní pozici v oblasti přímého bankovnictví - to jsou hlavní záměry nové strategie Expandia Banky, nazvané NExT.
Praha, 13. září 2000 - Získat do roku 2003 přes 100 tisíc klientů a udržet dominantní pozici v oblasti přímého bankovnictví - to jsou hlavní záměry nové strategie Expandia Banky, nazvané NExT. Ambiciózní plán, na jehož přípravě se již jako hlavní akcionář podílela Česká pojišťovna, předpokládá v nadcházejících třech letech investice do rozvoje ve výši více než 2 miliardy korun.

Jednou z prvních změn je úprava poplatků, kdy všechny přímé komunikační kanály (Internet, GSM, konverzant) budou zdarma. Naopak za služby, kde je do transakce zapojen člověk (telefonní bankéř, Klientské centrum), si zákazník připlatí. „To se ovšem netýká informačních a poradenských služeb, které budou rovněž zdarma nebo za velmi nízký poplatek. Chceme tímto ještě více odblokovat naše pracovníky od rutinních transakcí, aby se mohli co nejlépe věnovat klientům ve věcech, kde je to opravdu potřeba. Zároveň tak odpovídáme na poptávku, protože již dnes zákazníci provádějí 99 % transakcí přímými kanály,“ upřesňuje Pavel Hrubý, výkonný ředitel pro marketing a rozvoj. Velmi výrazně chce EB do konkurence na trhu již v říjnu promluvit novým cenovým programem, kde měsíční poplatek za vedení účtu bude začínat již na 55 Kč. "Podmínkou pro snížení ceny bylo, že rozsah služeb a bezpečnost zůstanou na stejné úrovni, což se díky moderním technologiím podařilo,“ doplňuje Hrubý.

Klientela, na kterou se banka chce zaměřit především, se v zásadě nemění. Jsou to mladí profesionálové s vyššími příjmy, kteří žijí aktivním životem a váží si svého času. Nová strategie předpokládá získání tržního podílu v tomto segmentu ve výši zhruba 7 %. Určité změny přinese snaha o zvýšení podílu firemní klientely, která dnes činí asi čtvrtinu ze všech zákazníků. To předpokládá doplnění portfolia služeb zejména o úvěry pro malé a střední firmy. Již nyní nabízí banka firemním zákazníkům řadu unikátních platebních nástrojů, jakými jsou např. eKreditiv, Firemní účet či dodavatelský platební systém. „Výhodou je, že velká část privátních klientů jsou majiteli či rozhodujícími manažery právě v malých a středních podnicích. Z výzkumů víme, že po doplnění nabídky o některé produkty jsou připraveni nám svěřit i firemní finance,“ říká Pavel Hrubý.

Velmi zřetelný přínos pro klienty bude mít strategie NExT v oblasti produktů. Již dříve deklarovaný záměr EB vytvořit z Osobního a Firemního účtu komplexní nástroj pro správu osobních nebo firemních financí bude nyní velmi rychle realizován. Multifunkční účet, který již nyní zahrnuje libovolné termínové vklady, podúčty v osmi měnách, inkaso, on-line informování o transakcích, Osobní úvěrovou linku a další možnosti, se v dohledné době se nabídka rozšíří o pojištění, investice do podílových listů a později i o další finanční produkty (stavební spoření, hypoteční úvěry, penzijní připojištění apod.). Již od října se dále zjednoduší ovládání a Klientský systém také umožní individuální třídění položek - tedy jakousi účetní evidenci. To vše bude fungovat na jednom místě, v uživatelsky příjemném a vzájemně propojeném celku.

NExT dále předpokládá rychlé rozšíření Klientských center do 13 měst, kde banka dosud nepůsobila a vybudování nových prodejních míst ve městech, kde již Klientská centra jsou (Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Plzeň). Celkově tak bude EB přímo zastoupena v 18 městech ČR. Ukázalo se, že ač transakce zajišťuje centrální Klientský systém elektronicky, fyzická přítomnost v regionech je pro přímé bankovnictví také důležitá. „Naši lidé budou mít za úkol především hovořit s potenciálními klienty, informovat o novinkách a řešit nestandardní požadavky,“ říká Zdeněk Přibyl, výkonný ředitel pro prodej a péči o klienta.

„V průběhu devíti měsíců od našeho vstupu do Expandia Banky jsme pracovali na vzájemném skloubení našich předností a nyní začínáme společný záměr realizovat. Potvrdilo se, že získání této banky do finanční skupiny ČP bylo dobrým tahem, a jsme připraveni úspěch strategie NExT významně podporovat,“ uvedl předseda představenstva České pojišťovny Ladislav Bartoníček.

Expandia Banka je první a dosud jedinou bankou, která u nás poskytuje služby plně formou přímého bankovnictví. Byla založena finanční skupinou Expandia a zahájila činnost v květnu 1998. Koncem roku 1999 kapitálově do EB vstoupila Česká pojišťovna, která dnes vlastní necelých 99 % akcií. Zbývající část vlastní drobní podílníci.

Váš názor Další článek: Altavista propouští 25 % zaměstnanců

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,