Elektronizace Masarykovy univerzity v číslech

Diskuze čtenářů k článku

L4M4  |  28. 04. 2006 11:00

Je určitě krok správným směrem použití IS. Pořád otravovat na studijním oddělení, vyběhávat něco atd. atd. - o to nikdo nestojí. Muselo na něm být odvedeno asi hodně práce, ale jinak stále nestojí za moc. Veliký počet přístupů na stránku vidím spíš jako problém. Je sice způsoben tím, že ho studenti rádi používají (většinou jim ani nic jiného nezbyde) ale také značnou nepřehledností, ne moc dobrou strukturou a slabými schopnostmi. Jako příklad lze třeba uvést stránky předmětů pro sdílení materiálů a informací k předmětu. Stránka je poměrně zahrabána daleko. Načítá se celý seznam všech předmětů, což trvá i několik minut, hledám-li předmět uprostřed seznamu, nepomůže ani opačné řazení. Pak je nutné dohledat, jestli se tam obejvilo něco nového a takhle projít všehny předměty, což do značné míry zdržuje a pak také způsobuje nárůst počtu zobrazených stránek - dle mě tedy spíš číslo k pláči než k radosti. Toto byl zároveň jen jediný příklad pro ilustraci.

Ještě pár věcí již ne tak moc souvisejících s IS, ale dle mě je asi nejhorší. Na PrF (a i jiných fakultách) je značný nedostatek počítačů (což studenti nemající jiný přístup na internet ocení zejména při registracích). Jako reakce (nebo jen jako výmluva), je systém nastaven dost značně omezujícím způsobem často překračující hranici bezpečnosti směrem k otravování studentů. Údajně je to kvůli tomu, aby studenti vyřizovali jen nezbytně nutné věci a uvolnili místo ostatním studentům.

Nevím přesně, pár měsíců zpátky přišli studenti (nevím, jestli úplně všichni) o veškerá data ze svých disků pro Win (mají druhý domovský adresář na Linuxu, přenos dat mezi nimi není snadný) a to nenávratně. Nevím, jestli někdo ze správců slyšel o zálohování Jedinou "útěchou" může být to, že velikost jejich domovského disku je omezena na asi 35 MB, takže nepřišli o moc. Tuto kapacitu však snadno zaplní pár elektronických skript a seminárek.

Zkrátka celý systém (a ne jen IS) má dost značné mouchy. Je dobře, že to funguje aspoň takhle, protože by mohlo být hůř, ale stav je málem kritický.

PS: že server při během registrací pravidelně padá kvůli přetížení (v lepším případě jen na 15 minut) je pro mě jako uživatele také dost nepříjemné, přestože se toho v tomto směru asi moc udělat nedá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jitka  |  29. 04. 2006 13:17

Informace k ISu nejsou pravdivé. To, co vy uvádíte jako nepřehlednost, je velké množství okamžitě dostupných informací, ze srovnání s jinými ISy od uživatelů vychází jednoznačně jako nejlepší a nejpřehlednější. Nehledě na to, že design a nepřehlednost je klasická stížnost na všechno, co neumím hledat. Sám si i protiřečíte, protože naopak předměty, zdá se, byste chtěl na titulní stránce mít taky, ale že se vám zvýší počet informací na stránce, vám možná už nedochází. Ony strašně zanořené stránky, které zmiňujete, jsou z titulní strany na 3-4 kliknutí a nové studijní materiály se Vám zobrazí několika způsoby na další 1 kliknutí, možná by stačilo přečíst návod. Ano, systém nabízí fakt hodně služeb. Na druhou stranu jsem ráda, že jsem ve fázi, že si někteří uživatelé už jen stěžují, kolik kliků navíc musí udělat.
6.2.2006 proběhla soutěž právníků! o semináře, řekla bych, že jste to ani nezaznamenal . Počet operací za pět minut byl 16871 (rekord), během hodiny se zaplnilo 88 seminářů. Padání systému je výmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mira  |  29. 04. 2006 22:54

Na jake fakulte, prosim, doslo k onomu zahadnemu zmizeni dat?

Dale.. "Malem kriticky stav?" Ze by prave za nej IS vyhral Eunis 2005 Elite Award? Checht.

M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor