Efektivita e-mailingových kampaní dosahuje v ČR na lepší výsledky než je celosvětový průměr

Efektivita e-mailingových kampaní dosahuje v ČR na lepší výsledky než je celosvětový průměr

Téměř čtyři pětiny e-mailových newsletterů, které společnosti posílají svým zákazníkům, zůstanou neotevřeny. A pouze každý 30. odeslaný e-mail se dočká prokliku od uživatele, který chce získat více informací. Míra efektivity, tedy poměr mezi odeslanými a „prokliknutými“ newslettery, globálně činí 13 %.

Vyplývá to z celosvětových statistik IBM Marketing Cloud. Dle společnosti VIVmail.cz, přední české společnosti zabývající se inteligentním e-mailingem, je v ČR situace o dost lepší – míra efektivity se u klientů VIVmail.cz pohybuje průměrně na 19 %. Najdou se však segmenty, kde dosahuje až fantastických 25 %.

E-mailové kampaně patří mezi nejefektivnější online marketingové nástroje s výrazně vyšší výkonností, než je tomu například u bannerové reklamy. Celosvětově platí, že je otevřeno 21,8 % rozeslaných e-mailových newsletterů a jejich příjemce klikne na 3,3 % z nich, aby se dozvěděl více na webových stránkách odesílatele.

Výsledná efektivita, tedy poměr mezi otevřenými a „prokliknutými“ e-maily, je na úrovni 13 %. V Evropě (bez Velké Británie) je situace o něco lepší, efektivita zde činí 14,8 %. Nejúspěšnějšími obory jsou pak vzdělávání a neziskové organizace, jedny z nejhorších výsledků naopak vykazuje sektor marketingu.

E-mailové newslettery podle odvětví

Z hlediska otevíraní zaslaných e-mailových newsletterů (Open Rate, OR) jsou na tom globálně z odvětví nejlépe vzdělávání (30,9 %), pojištění (27,5 %) a automobily (27,3 %), naopak nejhorších výsledků dosahují marketéři v retailu (20,5 %), médiích (19,3 %) a úplně nejhůř jsou na tom v marketingu (18,2 %). „Skvělá čísla v odvětví Školství a vzdělání jsou způsobená tím, že většina e-mailů s touto tématikou jde opravdu lidem, kteří o vzdělání či informace spjaté se vzděláním mají zájem,“ říká Vladan Hejnic, ředitel společnosti VIVmail.cz a dodává: „V ČR vykazuje nejlepší Open Rate oblast hobby, kde se pohybujeme na úrovni 29 %, a dobře se daří i sektoru produktů pro domácnost s 24 %.“

Pokud se zaměříme na prokliky z e-mailů (Click-Through Rate, CTR), tak globálně nejvýkonnější jsou kampaně neziskovek (5,3 %), hardwaru a telekomunikací (5 %) a vzdělávání (4,3 %). Naproti tomu nejhorších čísla vykazují software a online služby (2,7 %), média a vydavatelství (2,7 %) a dno patří ubytování a cestování (2,4 %) a marketingu (2,4 %). V ČR opět vede sekce hobby s CTR 7,33 %.

Z výše uvedeného pak vyplývá, že nejefektivnější e-mailingové kampaně (Click Through Open Rate, CTOR) mají neziskovky (19,4 %), hardware a telekomunikace (16,2 %) a retail a e-commerce (15 %) a naopak nejméně efektivní jsou sektory marketingu (10,7 %), softwaru a online služeb (10,1 %) a ubytování a cestování (9,2 %). „Na rozdíl od CTR je metrika CTPR více určují z hlediska výkonu. Nízké CTR může znamenat například neočištěnou databázi, či jinou spojitost s daty. Nízké CTOR naznačuje spíše problém v technologii rozesílání,“ říká Vladan Hejnic.

E-mailové newslettery podle regionů

V kategorii Open Rate jasně vede Austrálie a Nový Zéland společně s Kanadou. Naopak nejnižší Open Rate je v průměru v Africe a na Středním Východě. „Kanada si vedla výborně i minulý rok, protože v roce 2014 uvedla v platnost přísný antispamový zákon (CAS), který zredukoval obrovské procento spamu a celkově zvýšil relevantnost e-mailingu v Kanadě na jednu z nejvyšších v historii digitálního marketingu,“ komentuje Vladan Hejnic a dodává: „Nadprůměrné výsledky České republiky svědčí mimo jiné o tom, že zdejší marketingoví manažeři jsou dobří profesionálové a své práci rozumí.“

Klepněte pro větší obrázek

Témata článku: Skvělá efektivita, Newsletter, Nízká úroveň, Kanada, Hobby, Nejúspěšnější uvedení, Nízká efektivita, Marketing, Click

Aktuální číslo časopisu Computer

Vyplatí se ještě těžit kryptoměny?

Velký test studentských notebooků

Test pěti levných soundbarů

Nejlepší chytré hodinky