Discreet a jeho 3D Studio MAX R3

14. dubna 1999
Od Sybase celé Studio
Vyčerpávající vylepšení produktivity, zcela nový renderer a funkce pro vývoj her jsou hlavními charakteristikami nové verze 3D bestselleru.
Discreet a jeho 3D Studio MAX R3
Vyčerpávající vylepšení produktivity, zcela nový renderer a funkce pro vývoj her jsou hlavními charakteristikami nové verze 3D bestselleru

Discreet, divize Autodesku, Inc., uvádí 3D Studio MAX R3, novou verzi světově nejprodávanějšího profesionálního řešení na 3D modelování a animaci na PC. 3D Studio MAX R3 obsahuje velké množství vylepšení, která z něj dělají ještě rychlejší a snáz použitelné řešení, zvlášť v týmovém prostředí produkčních studií, pro něž bylo navrženo. Klíčovými inovacemi jsou: provázatelné externí reference; skriptování a záznam maker v celé aplikaci; přizpůsobitelné pracovní prostředí; kompletně přepracovaný renderer; velmi kvalitní organické modelování; řada nových funkcí na zrychlení tvorby 3D herních titulů nové generace.

Divize Autodesku® Discreet byla vytvořena jakmile společnost dokončila akvizici firmy Discreet Logic, Inc. Autodesk do této nové divize také sloučil produkty a operace bývalé podnikatelské jednotky Kinetix®. Discreet uspořádal světový debut 3D Studia MAX R3 na konferenci Computer Games Developers Conference v kalifornském San Jose. Svou premiéru také mělo Character Studio® R2.2, doplňková verze plug-in aplikace pro 3D Studio MAX na animaci trojrozměrných postav. Character Studio R2.2 je navrženo pro dokonalou integraci s 3D Studiem MAX R3.

„Produktivita a spolupráce v týmu jsou i nadále hlavními starostmi profesionálů, takže jsme 3D Studio MAX R3 postavili tak, aby sloužilo jako katalyzátor pro bezchybnou a efektivní týmovou práci,“ řekl Jim Guerard, viceprezident Autodesku. „MAX R3 je lekcí v řešení zákaznických potřeb.“

Ve 3D Studiu MAX R3 a v Character Studiu R2.2 se Discreet zaměřil na potřeby mnoha výtvarníků, kteří pracují na rozsáhlých projektech s mnoha digitálními součástmi. Nová verze 3D Studia MAX umožňuje několika kreativním profesionálům najednou pracovat na určitých aspektech projektu, přitom můžou snadno spojovat jednotlivé elementy do komplexních snímků, animací nebo herních úrovní. 3D Studio MAX R3 se může pochlubit podstatně zvýšenou snadností použití i interoperabilitou, která přinese užitek produkčním studiím všech velikostí.

Nové externí reference a proxy systém
Jelikož si Discreet dobře uvědomuje, že tvůrce digitálního obsahu může vyplýtvat několik hodin editováním mnoha souborů, kdykoli se změní jejich společný element, zabudoval do 3D Studia MAX R3 externí reference. Jde o zcela fundamentální inovaci architektury 3D Studia MAX. Externí reference umožňují výtvarníkům zahrnout do souboru specifické objekty nebo celé scény z jiných souborů, pak můžou podle libosti vytvářet nové animace, materiály nebo modelování. Původní části jiných souborů můžou editovat s vědomím toho, že se provedené změny promítnou do všech navázaných souborů. S 3D Studiem MAX R3 můžou výtvarníci jednou vytvořit určité digitální prvky, pak je libovolně vkládat do jiných scén, animací nebo herních úrovní a podle potřeby na nich provádět drobné změny. Nový proxy systém v rámci externích referencí uživatelům umožňuje interaktivně manipulovat a animovat i ty nejkomplexnější objekty. Manipulace s proxy objekty v orientačním zobrazení umožňuje animátorům rychle a efektivně pracovat s hodně velkými soubory v nízkém rozlišení, rendering v plném rozlišení se provede později.

3D Studio MAX R3 bylo také rozšířeno, aby umožnilo interakci s externími aplikacemi. Souborový formát .MAX nyní poskytuje data o obsahu scény, která snadno přečtou jiné programy, nebo dokonce Windows Explorer™. Nové prostředí Distributed COM umožňuje psát externí aplikace tak, aby interaktivně spolupracovaly s jádrem MAXu a vznášely mu své požadavky, i když běží na jiném počítači. 3D Studio MAX R3 se tak otevírá možnostem integrace do pracovního procesu jakéhokoli studia.

Přizpůsobitelné prostředí, efektivní tok práce a extenzivní skriptování
3D Studio MAX R3 nabízí výtvarníkům mnoho způsobů, jak si přizpůsobit produkční prostředí aktuálnímu úkolu. Uživatelské prostředí MAXu je nyní zcela přizpůsobitelné, uživatel si jednoduše zobrazí jenom ty panely nástrojů a nabídky, které pro probíhající projekt nebo úkol potřebuje. Na uživatelských panelech nástrojů lze vytvářet tlačítkové a klávesové zkratky, skripty nebo snadno zaznamenaná makra. Uživatelé si můžou s MAXem R3 vytvářet vlastní layouty pro všechny aspekty produkce včetně modelování, animace a editace materiálů. Layouty lze opakovaně nahrávat a přenášet na jiné počítače, takže je výtvarník může podle potřeby použít na jakémkoli stroji.

Při práci s novou verzí uživatel všude nachází rozšíření zvyšující každodenní produktivitu. Přizpůsobitelné nabídky pod pravým tlačítkem myši, skripty pro panely nástrojů, presety a výběrově citlivá klávesová editace zajišťují okamžitý přístup k nejčastěji používaným akcím. Explicitní modelovací nástroje nyní mají sjednocené a zjednodušené uživatelské rozhraní pro rychlé detailní editování. Vytvořený objekt lze zamknout na jakémkoli povrchu pro rychlé a přesné modelování, přitom akce ve viewportu jsou ještě jednoduší díky přichytitelným mřížkám, průhlednému zobrazení, stínovanému výběru a interaktivní dráze pohybu. Vztahy ve scéně – hierarchie, instance, modelovací a externí závislosti – se jasně zobrazují a kontrolují v novém pohledu Schematic View.

Discreet také výrazně rozšířil schopnosti skriptovacího jazyka MAXScript, pro zautomatizování jsou přístupné všechny součásti aplikace včetně plug-in. Akce uvnitř MAXu lze nahrát jako makro v jasném, koncízním jazyku MAXScript, takže uživatel může pohotově vytvářet skripty a hned je umístit do panelu nástrojů jako tlačítka. Nové plug-in skripty umožňují animátorům rozšiřovat, předělávat, zjednodušovat nebo kombinovat uživatelská rozhraní plug-inů, můžou dokonce definovat vlastní rozhraní.

Kompletně přepracovaný renderer
Discreet pro 3D Studio MAX R3 kompletně přestavěl MAX Renderer. Úplně nový MAX R3 Renderer si zachovává rychlost předchozí verze, přitom dává podstatně lepší výsledky a umožňuje snáz dosáhnout ohromujících obrázků. V nové verzi jsou klíčové fáze renderování – včetně anti-aliasingu, samplingu, tónování odstínů šedi a stínování – transformovány do plug-in. Tato fundamentální změna v architektuře rendereru dramaticky zkracuje dobu potřebnou k dosažení určitého vzhledu – výtvarník má flexibilitu vybrat si, jaké výsledky renderování v daný čas potřebuje. Díky novému přístupu je taky mnohem jednodušší vytvářet se softwarovým vývojovým kitem (SDK) plug-iny vztahující se k renderingu.

3D Studio MAX R3 obsahuje v hlavní aplikaci víc než tucet renderingových komponentů, v SDK je jich k využití při vývoji mnohem víc. S novými moduly na anti-aliasing můžou výtvarníci změnit vzhled renderovaného obrazu z detailního a velmi věrného na rozostřenější a chvějící se nebo tvrdý a ostrý – a to jedním kliknutím. Nová třída plug-inů Shader přináší vysoce kvalitní shadery jako: Anistropic (umožňuje směrově závislé odlesky, saténovou kouli nebo vlasy); Straus; Oren-Nayler-Blinn; Shellac; a Mutli-Layer (na vrstvení různých světelných efektů). Displacement mapování bylo vysoce optimalizováno a rozšířeno o polygonové sítě, všechny geometrie v rámci MAXu můžou tedy využít vysoce realistického displacementu.

„Jenom nové renderovací možnosti 3D Studia MAX R3 stojí za investici,“ řekl Bill Dahlinger, animátor v Rezn8 Productions. „Nový renderer bez diskuse konkuruje svým high-end konkurentům. MAX R3 také obsahuje víc anti-aliasingových filtrů, než byste si mohli přát! A X-Referencing podstatně zvyšuje efektivnost rozsáhlých projektů, jelikož minimalizuje počet duplikátních aktiv potřebných online.“

MAX R3 Renderer dál zjednodušuje tvorbu atraktivních obrazů novou metodou těsně následujících post-efektů zvanou Render Effects. S Render Effects jsou na rámeček hned po renderování aplikovány post-procesy, které lze hned také interaktivně doladit. Render Effects operují v nastavitelném pořadí, výtvarník je může nastavovat a měnit jejich pořadí v reálném čase, přitom okamžitě vidí výsledky. Standardní Render Effects jsou: Flare, Glow, Ring, Ray, Secondaries, Star, Streak, Highlight, Depth of Field, Brightness/Contrast, Color Balance, Blur a Film Grain. Render Effects a Atmospherics lze šikovně přiřazovat od světel a kamer, které jsou nyní samostatnými objekty s mnoha vlastními obohacenými schopnostmi.

Rychlé organické modelování s širokým výběrem geometrií
Organické modelování je teď v 3D Studiu MAX snazší než kdy předtím díky výrazným vylepšením jeho modelovacích nástrojů Polygon, Patch, Spline a NURBS. Soft selections snadno umožňují výtvarníkům místně ovlivnit výběr pro postupné doznívání modelovacích akcí nebo dynamických efektů. Dosah a hloubku výběru soft selection lze kdykoli interaktivně revidovat, aby byl zajištěn ten správný výsledek modelování nebo animace.

Pokroky v populárním nástroji 3D Studia MAX na zjemnění polygonů MeshSmooth dávají výtvarníkům kontrolu nad sítěmi v takové míře, jakou obvykle najdete jen u povrchů vyššího řádu. Váhy spojů a okrajů, interaktivní definování úrovní a nová NURMS metoda, jež aproximuje výsledek NURBS, dávají MeshSmooth opravdový pocit jako modelování z hlíny. Přidáním Surface Tools, nového objektu Editable Patch a řady vylepšení modelování záplat a křivek se stalo Bezier modelování skvělou volbou na modelování postav. NURBS modelování je nyní výrazně rychlejší ve výkonu i v pracovním toku, uživatelé můžou využít modely s jiných aplikací s podporou IGES. Důkladná podpora rozdílných modelovacích metod ve 3D Studiu Max R3 animátorům zaručuje, že si můžou svobodně vybrat přístup, který nejlépe vyhovuje potřebám jejich projektu.

Doplňky týkající se animace postav a podstatná vylepšení pro vývoj her
3D Studio MAX R3 obsahuje zcela nové nástroje na animaci postav – na deformaci pokožky, sekundární dynamický pohyb a morfing – které přinesou užitek všem profesionálům.

Postavy lze deformovat křivkami nebo kostmi, můžou být přesně kontrolovány objemově-metrickými obálkami nové funkce Skin. Dynamické efekty na způsob komiksů nebo plátna poskytuje Flex – funkce na sekundární deformaci s kreslitelnou váhou a podporou pro dynamické systémové síly. Flex umožňuje snadno vytvářet postavy s pohyby na způsob pružiny i plátnové efekty jako vítr profukující záclonami. Morpher, nový procedurální nástroj na efektivní správu rozsáhlých animací, které obsahují řady cílů s vyváženým vlivem, je potom ideální na vytváření přesvědčivých animací tváře.

Jako první v oboru Discreet zveřejňuje nové nástroje na animaci postav 3D Studia MAX R3 také jako součást MAX SDK. Programátoři her, kteří chtějí do hry přidat rychlou deformaci kůže, sekundární pohyb nebo vyvážený morfing, můžou tedy zabudovat tyto efekty přímo do herního enginu. Výsledkem je zjednodušený vývojový proces a ve výsledku realističtější a efektivnější herní titul. Jako pomoc při tvorbě obsahu pro web obsahuje SDK také svůj vysoce vyhlášený VRML Explorer, který si vývojáři her můžou modifikovat a rozšiřovat podle svých specifických potřeb.

Pro ještě detailnější deformaci kůže a artikulaci postavy přidává Character Studio R2.2 k základním nástrojům 3D Studia MAX R3 vyšší úroveň výkonu a sofistikace. Obsahuje pokročilé efekty deformace pokožky jako zkroucení nebo vyboulení, vyzrálý export postav do SDK a nástroje na zachycení pohybu, které přecházejí od práce v reálném čase až po pixelově přesné požadavky kinematografické produkce.

3D Studio MAX R3 staví na schopnostech vybarvování vrcholu MAXu R2.5 – nabízí v každém vrcholu stovku informačních kanálů pro nekonečné možnosti mapování a tvorby vlastních dat, je taky možné interaktivně malovat barvy vrcholů na modely. Nová verze také obsahuje vylepšené UVW Unwrap editování s funkcemi přímo určenými pro vývoj her – např. na precizní umístění tváře.

S novým procesorem Pentium® III Xeon™ 3D Studio MAX R3 naplno využívá OpenGL®, Direct3D® a Heidi® drivery optimalizované pro Streaming SIMD. Například optimalizovaný driver Autodesku Heidi zvyšuje výkon interaktivního viewportu přibližně o 30%, což se projeví ve větší efektivnosti práce.

Cena a dostupnost
3D Studio MAX R3 bude u autorizovaných prodejců Kinetixu k dostání letos na jaře za 3.495 USD. Upgrade z 3D Studia MAX R2.x bude stát 795 USD. Ve Spojených státech zákazníci, kteří si koupí 3D Studio MAX R2.5 od dneška do 28. března a zaregistrují se do 4. června, obdrží upgrade na 3D Studio MAX R3.0 zdarma. Character Studio R2.2 je nová verze uveřejněná z důvodu kompatibility s MAXem R3, bude obsaženo na MAX R3 CD.

O Discreetu
Discreet, divize společnosti Autodesk, Inc., vyvíjí systémy a software na vizuální efekty, 3D animace, střih a produkci, jeho produkty se používají při tvorbě digitálních obrazových sekvencí pro video, HDTV, web, vysílací grafiku, interaktivní hry i celovečerní filmy – včetně tří loňských vítězů ceny akademie za nejlepší vizuální efekty. Produkty Discreetu se široce využívají v post produkci filmů a videa, her, multimédií, vysílací grafiky i přímých přenosů. Software Discreetu je také populární mezi designéry a architekty, kteří ho nasazují při 3D vizualizaci a konceptualizaci. Discreet byl nedávno oceněn Akademií filmového umění a věd, jeho produkty flame™ a inferno™ dostaly vědeckou a inženýrskou cenu. Discreet má ústředí v Montrealu, vznikl v roce 1999, když Autodesk koupil Discreet Logic a spojil jeho operace s Kinetixem, sanfranciskou multimediální divizí vytvořenou Autodeskem v roce 1996.

O firmě Autodesk
Autodesk je nejvýznamějším světovým dodavatelem softwaru pro kreslení a tvorbu počítačem podporovaného návrhu na platformě PC. Má více než čtyři miliony zákazníků ve 150 zemích celého světa, kteří používají 2D a 3D produkty pro tvorbu návrhů v oblasti architektury a stavebnictví, strojírenského designu, mapování a geografických informačních systémů, při vývoji počítačových a video her a webovských stránek. Divize Discreet se zabývá vývojem systémů a software pro vizuální efekty, editaci a televizní grafiku, které se používají při tvorbě digitálních animací. Produkty Autodesku jsou prodávány prostřednictvím sítě autorizovaných prodejců. Více informací můžete získat na telefonní infolince 0800 11 22 77 pro ČR a 0820 11 22 77 pro Slovensko nebo na www.autodesk.com, případně www.autodesk.cz.
Diskuze (1) Další článek: Od Sybase celé Studio

Témata článku: Software, Plug In, Glow, Efekt, Heidi, Určitý objekt, Plug, Patch panely, Editace videa, Polygon, Digitální film, Bestseller, Flex, Nová akce, Inferno, Logic, Reference, Montreal, Nová metoda, Balance, Herní obsah, Studio


Určitě si přečtěte

USA rozdávají chudým dotované telefony s Androidem. Jsou z Číny a plné virů

USA rozdávají chudým dotované telefony s Androidem. Jsou z Číny a plné virů

** Chudí Američané mohou dosáhnout na dotovaný mobil ** Jeden takový rozdává třeba tamní Virgin Mobile ** Má to jeden háček. Je prošpikovaný malwarem

Jakub Čížek | 46

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 94

Nový Edge je opravdu Chrome! Prohnali jsme prohlížeče benchmarky i vlastním unikátním testem

Nový Edge je opravdu Chrome! Prohnali jsme prohlížeče benchmarky i vlastním unikátním testem

** Nový Edge je postavený na Chromiu ** Prohnali jsme ho benchmarky a srovnali s ostatními ** Potvrdily nám, že je prakticky stejný jako Chrome a Opera

Jakub Čížek | 66



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test autokamer

Test ATX skříní

Jak surfovat pohodlně

Sportovní aplikace

Jak funguje procesor