Computer Press uvádí Mobility

Computer Press, a. s., přední domácí vydavatel v oboru informačních technologií uvádí od ledna 1999 časopis Mobility – nové periodikum o mobilní technologii a zařízeních.
Computer Press uvádí Mobility
Computer Press, a. s., přední domácí vydavatel v oboru informačních technologií uvádí od ledna 1999 časopis Mobility – nové periodikum o mobilní technologii a zařízeních.

Mobilní zařízení jsou v hardwaru jednoznačným trendem číslo jedna
„Přední světoví analytici předpovídají, že se už v roce 2001 prodá více zařízení z oblasti mo-bilního computingu než počítačů PC a tento trend bude dále pokračovat“, uvádí Jiří Hlavenka, předseda předsta-venstva Computer Press, a. s. „Naše vydavatelství vždy přichází s novými projekty vizionářsky, v době, kdy se obory, jichž se týkají, teprve vynořují z mlh. Příkladem může být časopis Connect! nebo internetový počítačový deník Živě – oba vznikly velice brzy a dnes jsou respektovanými a obchodně úspěšnými jedničkami ve velice významných oblastech: sítí, komunikací a Internetu.“

„Mobilní computing je typickým novým oborem výpočetní techniky se všemi jeho znaky – rychlým až chaotickým růstem, proměnami standardů, velkou atraktivitou pro fanoušky“, tvrdí Tomáš Baránek, šéfredaktor Computeru – domácího nejčtenějšího počítačového časopisu. „V takovémto proměnlivém trhu se časopis cítí jako ryba ve vodě. Má neustále co přinášet, recenzovat a hodnotit, spojuje výrobce, kteří se dravě snaží obsadit nové trhy, se svými čtenáři.“

Tři pilíře měsíčníku Mobility
Časopis Mobility se bude opírat o tři větve mobilního computingu:
  • Kapesní počítače, palmtopy, handhel-dy, subnotebooky a organizéry. Tato oblast je vůbec nejrychleji rostoucím hardwarovým oborem dneška – vrhají se na ni dřívější výrobci pouze PC jako je třeba Compaq nebo Hewlett-Packard, producenti spotřební elektroniky, jako je Philips, Casio nebo Sony, a také specializované firmy, jako je 3Com nebo Psi-on.
  • Mobilní telefony a jejich příslušenství či rozšíření. Další průmyslová oblast, která v počtu jednotek předežene osobní počítače; už za dva roky by se jich mělo na světě používat přes půl miliardy. I mobil-ní telefony prochází rychlým technologickým vývojem a hlavně úžasným rozšiřováním funkčnosti – telefonová-ní se stává jen jednou z jejich funkcí, a časem možná ani ne tou nejdůležitější.
  • Zařízení pro digitální video a audio – jeden z oborů, který teprve čeká na svůj raketový růst: brzy splní sen fotokomory v každé domácnosti, kdy si každý bude moci v klidu kouzlit se svými fotografickými výtvory.
„Zmíněná zařízení byla ještě před krátkou dobou drahými a polofunkčními prototypy pro opravdové fa-noušky“, tvrdí Marek Lutonský, šéfredaktor časopisu Mobility a dříve dlouholetý odborný redaktor Computeru. „Nyní začínají být levnější než cokoli jiného ve spotřební elektronice, jsou onou další velkou věcí, na kterou se vrhá veřejnost, trošku unavená z málo tvárných osobních počítačů.“

Spolupráce s těmi nejlepšími
Na poli mobilních telefonů, ale i dalších prvků mobilního computingu působí právě dva roky u nás jedinečný fenomén – internetový časopis Mobil server, který lze označit za bezkonkurenční nejen u nás, ale i v oblasti Evropy. Parta odborníků a redaktorů okolo Mobil serveru dosáhla toho, že je například na poli mobilních telefonů úspěšnější než obdobně zaměřený tištěný časopis, což je v podmínkách českého handicapovaného Internetu téměř zázrak. Oba vydavatelé, Mobil server, s. r. o. a Computer Press, a. s., se proto dohodli na spolupráci a vzájemném obo-hacování se při tvorbě časopisu Mobility i obsahu Mobil serveru. Redakční tým bude společně tvořen redaktory Computer Pressu i Mobil serveru; výsledkem ovšem nebude přetiskování již elektronicky vyšlých zpráv (či naopak), ale koncentrace na to, co umí tištěné i elektronické médium nejlépe. Zatímco internetový magazín je ideální v rychlém informování o novinkách a může přinášet atraktivní žhavé zprávy, plní tištěný měsíč-ník jednak roli základního vzdělávacího média (přitáhne nové uživatele do této oblasti) a má potřebný čas i odstup k podrobnějším hodnocením a testováním.

„Velice vítáme partnera, jako je Computer Press, s jeho mocným tištěným médiem“, tvrdí Patrick Zandl, šéf Mobil serveru. „Naší doménou je Internet, ovšem nemaje tištěného prostředku, můžeme k němu těžko přivést ještě nepolíbené účastníky. Model, kdy uživatelé mobilních zařízení čtou každý den Mobil server, aby se podívali, co se událo nového, a pak se v klidu kochají tištěným měsíčníkem, považuji v dnešní době za ideální – a v USA to koneckonců prokazuje každý větší vyda-vatel, typickou je dvojice Wired/HotWired.“

Obchodní model časopisu Mobility
Časopis Mobility nebude vstupovat na trh samostatně – to by v dnešním přeplněném trhu s periodiky trvalo příliš dlouhou dobu. Od samotného počátku bude tištěn ve stejném nákladu jako časopis Computer a bude distribuován společně s ním.

„To, že si Mobi-lity obrazně řečeno vylezou na záda Computeru, považujeme za čestné jednání především pro inzerenty Mobilit“, doplňuje Jiří Hlavenka. „Jsme stále svědky toho, že nové časopisy s neauditovaným nákladem, mini-mální čtenářskou obcí a mizernou distribucí zbytečně utrácejí peníze inzerentů a posléze zanikají, čímž zákonitě roste nedůvěra inzerentů v tištěná média vůbec. Mobility mají od prvního čísla auditovaný náklad nejméně 35 000 výtisků, výtečnou čtenářskou obec Computeru s jeho 17 000 předplatiteli a distribuci na tisíce míst v České i Slovenské republice“.

„Computer je pro Mobility ideálním výtahem k úspěchu“, míní Tomáš Baránek. „Jeho stopětasedmdesáti-tisícová armáda čtenářů je vytvořena ze středně pokročilých uživatelů počítačů, kteří se o obor živě zajímají a s chutí v něm hledají novinky a rádi se učí je pou-žívat. Těm nyní předestřeme pomocí Mobilit další hostinu – tak, jako jsme jim před několika lety otevřeli trh multimédií a v poslední době oblast Internetu.“

Náklad časopisu Computer/Mobility bude cíleně zvyšován rozesíláním ukázkových čísel zdarma na velké databáze z oblasti managementu, kterými Computer Press dispo-nuje. Právě o tyto cílové skupiny plánujeme v nejbližší době rozšířit čtenářskou obec Computeru posíleného časopisem Mobility.

Podstatnou pro nové médium bude i společná marketingová strategie s Mobil serverem, tj. společné využití reklamního prostoru v Mobilitách i Mobil serveru. Internetová média již nyní čtou srovnatel-né počty lidí jako odborné časopisy, nicméně inzerenti se k němu stále příliš neobracejí čelem. Díky alianci Computer Pressu a Mobil serveru vzniknou inzertní balíčky obsahující inzerci v obou médiích za velice výhodné ceny – i konzervativní inzerenti si budou moci vyzkoušet propagaci na Internetu prakticky bez rizika a ověřit si, že inzerce zde funguje.

„Podpora Internetu je i pro nás klíčová“, uzavírá Hlavenka. „Náš server Živě roste měsíčně v návštěvnosti o více než 25%, s Internetem máme i do budoucna velké plány. Mobil server v tomto směru není náš konkurent, spíše bych jej označil za spolubojovníka za Internet. Veřejnost nás zná jako progresivního vydavatele a může si být jistá, že i v budoucnu ji budeme nadále příjemně překvapovat – a nejčastěji to bude v prostředí Internetu“.

Další informace:
Pro jakékoli další informace se obraťte na:

Marek Lutonský, šéfredaktor časopi-su Mobility, Computer Press Brno, lutonsky@cpress.cz

Petr Samšuk, obchodní ředitel Computer Press, a. s., Computer Press Praha, samsuk@cpress.cz

Patrick Zandl, šéfredaktor Mobil serveru, s. r. o., patrick.zandl@mobil.cz

Zmíněné internetové adresy:
Computer Press: http://www.cpress.cz

Mobil server: http://www.mobil.cz

Živě: http://zive.cpress.cz

Váš názor Další článek: MechSoft Profi 6.3 pro AutoCAD R14 je na trhu

Témata článku: Video, Internet, Pou, Velký vydavatel, T mobile mobilní telefony, Rychlá doba, Mobilní telefony mini, Mobi, Nová oblast, Obor, Mobil, Nový Computer, Nový telefon, Nové médium, Mobilní číslo, Press, Rychlý internet, Su, Mobile, Computer, Lily, Lili


Určitě si přečtěte

3D tisk pro naprosté zelenáče: Co vyrobíte na laciném stroji za pár tisíc korun

3D tisk pro naprosté zelenáče: Co vyrobíte na laciném stroji za pár tisíc korun

** Domácí 3D tisk je dnes už finančně dostupný prakticky všem ** Lacinou tiskárnu pořídíte za pár tisíc korun ** Jak vlastně tisk probíhá a jak navrhnout, co vytisknout

Jakub Čížek | 67

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

** Šifrovaný web je dnes už samozřejmost ** Jeden díl skládačky ale ještě chybí – DNS ** Firefox už začal a teď se na šifrované DNS chystá i Chrome

Jakub Čížek | 95


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky