Červencové výsledky NetMonitoru již podle nové metodiky

V souladu s nově zavedenou metodikou výzkumu NetMonitor se mění prezentace měsíčních výsledků návštěvnosti webových stránek zapojených do výzkumu. Nyní jsou výsledky rozdělené na jednotlivé platformy, z nichž uživatelé navštěvují webové stránky, tj. klasické počítače, mobilní telefony a tablety. Tzv. multiplatformní přistup tak přináší komplexnější pohled na konzumaci internetových médií, což pomůže optimalizovat například obsah pro jednotlivá zařízení či přesněji plánovat reklamní kampaně. 

Návštěvnost z klasických PC

Z počítačů navštívilo webové stránky zapojené do výzkumu 6,3 milionu českých a 2 miliony zahraničních uživatelů. Čeští uživatelé provedli na těchto webech téměř 5,6 miliardy zobrazení stránek, přičemž celkový počet zobrazení provedených na všech českých webových stránkách dosáhl 13,3 miliardy. Nejnavštěvovanějšími kategoriemi jsou v závislosti na počtu RU Domovské stránky portálů a Zpravodajství (5,6 resp. 4,4 milionu RU). Streamovaný obsah sledovalo na klasických PC téměř 3,5 milionu českých uživatelů a počet zahájených přehrání dosáhl 108 milionů.

Návštěvnost z mobilních telefonů

Z mobilních telefonů navštívilo webové stránky téměř 2,8 milionu českých uživatelů, kteří na nich provedli 1,1 miliardy zobrazení. Streamovaný obsah sledovalo z mobilních telefonů 430 tisíc RU a počet zahájených přehrání dosáhl téměř 5 milionů. Nejnavštěvovanější kategorií webů byly v případě této platformy Domovské stránky portálů (1,5 milionu RU), vysokou návštěvnost však zaznamenaly  také Komunikační služby a Bulvární magazíny (884 resp. 860 tisíc RU).

Návštěvnost z tabletů

Tablety používá k návštěvě webových stránek již více než milion českých uživatelů a téměř třetina z nich sleduje na těchto zařízeních streamovaný obsah. Na webech zapojených do výzkumu bylo v červenci z tabletů provedeno 244 milionů zobrazení stránek a více než 2 miliony zahájených přehrání multimediálního obsahu. Nejvíce reálných uživatelů měly, kromě Domovských stránek portálů (653 tisíc RU), rovněž Bulvární magazíny a Zpravodajství (412 resp. 382 tisíc RU).  

Témata článku: Reklamní platforma, Konzumace, Klasické telefony, Mobilní telefony klasické, Bulvární magazín, Tisíc uživatelů, Mobilní telefony do 2000

Aktuální číslo časopisu Computer

Vyplatí se ještě těžit kryptoměny?

Velký test studentských notebooků

Test pěti levných soundbarů

Nejlepší chytré hodinky