Budoucnost = Mobilní internet

27. října 2000
Computer 20/00
Přežití telekomunikačních společností v bezdrátové budoucnosti je zajištěno pouze v případě jejich přechodu na princip business-to-business m-commerce.
Přežití telekomunikačních společností v bezdrátové budoucnosti je zajištěno pouze v případě jejich přechodu na princip business-to-business m-commerce. Vyplývá to ze zprávy společnosti KPMG zaměřené na téma m-commerce (obchodování přes mobilní telefony), kterou je možno nalézt na www.kpmg.cz v sekci Knihovna – Mezinárodní publikace.

Předseda KPMG Global Communications Industry Group, Roger Amos, varoval telekomunikační společnosti, aby se nenechaly unést vlastním nadšením z nové technologie. „V současné době telekomunikační společnosti tvrdě bojují o nové UMTS licence. Ve Velké Británii se veřejné soutěže o 3G sítě vyznačovaly neobyčejně silnou konkurencí a nebývalými cenami. Shodný vývoj se očekává i v Evropě. Telekomunikační společnosti vědí, že bez m-commerce nepřežijí. To by ale nemělo být důvodem k zaměření převažující části zájmu jen na získání této nové technologie."

Budoucnost patří poskytovatelům internetových služeb a informačních servisů

Roger Amos dále uvedl: „Budoucnost patří m-commerce, a proto největší podíl z výnosů budou mít poskytovatelé internetových služeb a informačních servisů. Podíl telekomunikačních společností, kterým doposud připadlo až 95% z celkových výnosů, se sníží na 25%. Z toho vyplývá, že přežít a prosperovat ve světě m-commerce znamená poskytovat výhradně ty informace a služby, které zákazníci požadují."

B2B aplikace jako hnací síla rozvoje m-commerce

Telekomunikační společnosti jsou v současnosti nadšeny možnostmi poskytování informací o počasí, aktuálního stavu na burze cenných papírů či prováděním bankovních transakcích prostřednictvím mobilního telefonu. Není pochyb, že první vlna zákazníků, využívajících možností mobilního internetu, bude mít zájem především o služby tohoto typu.. Skutečnou hnací silou a pravým důvodem vzniku m-commerce jsou však business-to-business aplikace (B2B) – podniky budou m-commerce využívat ke snižování nákladů na infrastrukturu, k poskytování personalizovaných služeb a k efektivnějšímu řízení vlastních lidských zdrojů.

Dokonalý zákaznický servis

Zaměstnanci budou pracovat doma či v terénu, vybaveni přenosnými zařízeními, integrujícími vlastnosti mobilních telefonů a notebooků. Budou tak schopni osobně poskytovat klientům individuální služby nejvyšší kvality, přičemž budou mít k dispozici veškeré zázemí a zdroje informací své společnosti. Mohou tak poskytovat jednotné, vysoce kvalitní a aktuální informace z centrální databáze, zjišťovat ceny, objednávat materiál a rezervovat služby. Je tak zajištěna schopnost poskytnutí jakékoli služby, kdykoli a kdekoli a jsou splněny veškeré požadavky, obsažené v pojmu „služba zákazníkům“, včetně snížení celkových nákladů vzhledem k omezeným výdajům na infrastrukturu.

Dochází k zásadní změně v pohledu na komunikaci a poskytování informací – jak pro společnosti v oblasti telekomunikací, tak v obecném měřítku. Úspěšní budou jen ti, kteří včas odhadnou pravou podstatu prvotního nadšení.

KPMG je přední poradenská firma v České republice. Firma má 480 zaměstnanců, kteří poskytují služby v oblasti poradenství, daní, auditu a financí ve svých kancelářích v Praze, Brně, Jablonci nad Nisou a Českých Budějovicích. Celosvětově má KPMG 100 000 zaměstnanců ve 160 zemích.

Váš názor Další článek: Computer 20/00

Témata článku: , , , , , , , , , , ,