Avid vybavil přenosové letadlo pro Rallye Dakar

V Praze, 5. února 2007 - Společnost Avid Technologies zajišťovala během závodu Rallye Dakar letecké řešení pro zpracování a vysílání obrazového materiálu. Toto řešení umožnilo poskytnout více než 75 televizním stanicím ve 170 zemích zpracované záběry velmi rychle po dokončení každé etapy.

Průběh závodu byl snímán kamerami umístěnými přímo na vozidlech, na pevných stanovištích a ve vrtulníku, který se nad závodníky vznášel. Každý den bylo natočeno přibližně 40 hodin filmového materiálu. Zpracování tohoto materiálu probíhalo v letadle, v němž bylo umístěno řešení společnosti Avid. Pořadatelé tak – na rozdíl od předcházejících let – nemuseli stěhovat zařízení mezi lokalitami a celý proces se výrazně urychlil. Vzhledem k tomu, že na záběry již čekalo zmíněných 170 televizních stanic, jako Eurosport, RTL, Sky, ZDF či Al Jazeera, hrála rychlost klíčovou roli. Další televizní stanice (například několik kanálů France Télevision) si pomocí tohoto zařízení zpracovaly vlastní záběry přímo
na místě.

Avid toto řešení vyvinul ve spolupráci s Eliotem, což je servisní organizace pořadatele závodu ASO (Amaury Sport Organisation). Základem řešení byl systém pro uchovávání a sdílení obrazových materiálů Avid Unity™ MediaNetwork, o kapacitě 48 TB. Tento systém sestává z editačních systémů Newscutter® XP a Media Composer® Adrenaline™. Veškerý materiál byl souběžně k dispozici přibližně třem desítkám editačních stanic. Díky tomu mohly všechny týmy pracovat současně a byla eliminována zdržení daná čekáním na kazetu.K zálohování byl využit produkt UnityRAID™, který je schopen uschovat více než 1300 hodin videa ve formátu IMX.

„Avid nám byl dobrým partnerem. Navrhl a otestoval architekturu a workflow, které nejlépe odpovídaly našim potřebám. Protože systém byl umístěn v letadle, museli jsme se vypořádat s dodatečnými požadavky na prostředí, jako prostor, váha, teplota a dodávka elektřiny. Výsledek nás potěšil. Potvrdilo se, že Avid je jako jediná firma schopná poskytnout celkovou expertízu a potřebnou spolehlivost,“ prohlásil technický ředitel Eliotu Fernando Carvalho.

Letadlo doprovázelo soutěžící po celou více než 8 tisíc kilometrů dlouhou trasu závodu. Na každé zastávce letadlo přistálo, byla zapnuta editační síť a okamžitě byl zahájen proces zpracování denní stopáže. Toto řešení ASO a Avidu navazovalo na pilotní projekt realizovaný v roce 2006.

Váš názor Další článek: Nová generace LCD public displejů od NEC

Témata článku: , , , , , , , , ,