Autodesk v herním průmyslu

14. dubna 1999
Od Sybase celé Studio
3D Studio MAX a Character Studio umožňují vývojářům vytvářet komerční hity na dostupných PC systémech.
Při příležitosti zahájení Game Developer‘s Conference Discreet, divize Autodesku, Inc., oznámil, že několik nejprodávanějších 3D her na světě bylo vytvořeno s využitím jeho softwaru na trojrozměrné modelování, animaci a vytváření postav 3D Studio MAX® a Character Studio® R2. Vývojářské firmy všech velikostí s využitím 3D Studia MAX a Character Studia produkují úspěšné 3D adventury, akční a strategické hry, např. Half-Life, SimCity 3000™, Tomb Raider III®, Centipede®, Duke Nukem: A Time to Kill®, Rugrats®: Scavenger Hunt a Rugrats: Search for Reptar. Nástroje Discreetu byly nasazeny i při vývoji klíčového 3D obsahu nejprodávanější hry loňského roku StarCraft™ a jejího nového pokračování Brood War™.

Divize Autodesku Discreet byla vytvořena po dokončení akvizice firmy Discreet Logic, Inc. Autodesk do této nové divize také sloučil produkty a operace bývalé divize Kinetix.

Na výročním shromáždění vývojářů her v kalifornském San Jose uspořádal Discreet celosvětovou premiéru 3D Studia MAX R3, nové verze světově nejprodávanějšího profesionálního řešení na 3D modelování a animaci na PC. 3D Studio MAX R3 obsahuje velké množství vylepšení, která z něj dělají ještě rychlejší a snáz použitelné řešení, zvlášť v týmovém prostředí produkčních studií, pro něž bylo navrženo. Nová verze také obsahuje řadu nových funkcí, jež zefektivní a zjednoduší tvorbu 3D her nové generace.

„Rozhodli jsme se poskytnout vývojářům her software, který jim dá výraznou konkurenční výhodu a umožní vtisknout každému novému titulu jedinečnou podobu“ řekl Jim Guerard, viceprezident marketingu a produktového managementu Discreetu. „S 3D Studiem MAX a Character Studiem R2 můžou vývojáři vytvářet úžasné scény a postavy, které spotřebitele her naplní vzrušením a očekáváním.“

Blizzard a Maxis vytvářejí se softwarem Discreetu hity

Vytvořením tří bestsellerů (Warcraft II® v roce 1995, Diablo™ v 1997 a StarCraft v 1998) firma Blizzard Entertainment v uplynulých letech předefinovala kategorii strategických her, s využitím 3D Studia MAX a Character Studia R2 vytvořila nezapomenutelné videosekvence, postavy a prostředí. Blizzard s využitím tohoto softwaru podle trojrozměrně renderovaných postav také vytvořil akční figurky z Warcraftu a StarCraftu, které se staly předmětem sběratelského zájmu fanoušků.

„Software Discreetu je důležitým nástrojem při tvorbě našich her,“ řekl Mike Morhaime, prezident Blizzard Entertainment. „S využitím 3D Studia MAX může Blizzard udržet nejvyšší vývojové a designérské standardy, takže si zákazníci užijí tu nejkvalitnější zábavu. MAX nám skutečně umožňuje vyvíjet světy plné detailů a realističnosti.“

3D Studio MAX také výrazně pomohlo výtvarníkům firmy Maxis™ při tvorbě nové grafiky legendární strategicky-plánovací hry SimCity™. S jeho využitím transformovali statické, dvourozměrně vykreslené panoráma města na strhující svět nabitý pohybem, v němž hráčem vytvořená města ožívají novou grafikou, animacemi a zvuky. SimCity 3000 vůbec poprvé hráčům umožňuje vidět jednotlivé chodce a vozidla – osobní auta, náklaďáky, autobusy, vlaky a lodě – cestující po městě, pro toto detailní zobrazení jsou k dispozici dvě nové úrovně přiblížení. Mezi nově navrženými budovami, mosty, tunely a dalšími architektonickými strukturami SimCity 3000 najdete desítky významných budov ze skutečného světa – od Empire State Building v New Yorku po tureckou Hagia Sofia. Možnost prohlížet budovy ze čtyř různých perspektiv dává hráčům pocit, jako by obcházeli danou oblast.

„3D Studio MAX bylo při tvorbě bohatých detailních panorámat SimCity 3000 zcela nepostradatelné,“ prohlásil Ocean Quigley, umělecký ředitel Maxisu zodpovědný za produktovou řadu SimCity. „Bez ortografické projekce kamery v MAXu, jež dává scenériím SimCity zdání hloubky, by bylo nemožné čistě renderovat trojrozměrný obsah této hry.“

Nástroje Discreetu vyzbrojují Laru Croft, Duke Nukem i Danger Girl
Série bestsellerů Tomb Raider, jejíž hlavní hrdinkou je 3D superstar Lara Croft, si získala kultovní publikum. Šílenství kolem Lary Croft vedlo přes šest miliónů fanoušků ke koupi nejnovější verze Tomb Raider III, na webu jsou jí věnovány stovky stránek. Britští vývojáři Core Design použili 3D Studio MAX na vylepšení této ženské postavy, navíc s MAXem vytvořil modely, animace a grafiky pro Tomb Raider II a III. 3D Studio MAX umožnilo pracovníkům Core Design rozšířit systém přesně podle jejich specifických potřeb a požadavků. Se širokým spektrem plug-inů se sada nástrojů dál rozšiřovala, jak vývojáři v týmu vytvářeli a texturovali polygonové modely objevující se ve videosekvencích a animacích hry Tomb Raider.

„Vypadá to, že Discreet rozumí potřebám vývojářů her lépe, než jakýkoli jiný dodavatel softwaru,“ uvedl Jeremy Smith, zakladatel Core Design. „Otevřená architektura 3D Studia MAX a jeho snadno použitelné funkce pro import a export nám umožňují nasadit na určité aspekty produkce grafické nástroje, přitom je zachován nepřerušený tok práce.“

3D Studio MAX také umožnilo fanouškům Duke Nukem spatřit jejich hrdinu z perspektivy třetí osoby. S využitím MAXe výtvarníci studia n-Space umožnili tisícům hráčů této hry vidět v nové verzi Duke Nukem: A Time to Kill hlavní postavu v akci. Celý nejnovější titul vysoce úspěšné série Duke Nukem od GT Interactive byl vyvinut výhradně s 3D Studiem MAX.

Špičkoví tvůrci her jako n-Space zjišťují, že jedinečné schopnosti Character Studia na zachycení pohybu jsou pro dosažení přirozené, humanoidní animace postavy zcela nepostradatelné. Character Studio, patentovaná plug-in aplikace pro 3D Studio MAX, pomáhá vývojářům her vytvářet neuvěřitelně realistické postavy. n-Space využije Character Studio R2 na vytvoření a animaci 3D postav do očekávané Playstation hry Danger Girl, jež se zakládá na populární komiksové knížce. n-Space se na Character Studio také spoléhali při produkci postav nedávného hitu Rugrats: The Search for Reptar. Hra Rugrats byla v loňském vánočním období jedním z deseti nejprodávanějších titulů.

„Character Studio se svou technologií zachycení pohybu je pro vývoj Danger Girl naprosto nepostradatelné“ řekl producent n-Space Dan O‘Leary. „Možnost animovat základní dvounohou formu a pak jí obléci kůži postavy, když je dokončena, je při přípravě animací neuvěřitelně užitečné.“

Realtime Associates také vyvíjejí s 3D Studiem MAX
Pro Realtime Associates je 3D Studio MAX preferovanou vývojovou platformou díky jeho ohromné rozšiřitelnosti. S využitím rozšiřitelné sady nástrojů, kontroly nad 3D objekty a širokého spektra plug-inů vyprodukovali takové herní tituly jako Rugrats pro Nintendo 64, NBA Live 97 a 98 pro Sega Saturn®, Magic: The Gathering and Battlemage pro PC a Playstation a nový Charlie Blast‘s Territory pro Nintendo® 64.

„Discreet dává vývojářům her všechny nástroje, které potřebují k rychlé produkci spektakulárních, akcí nabitých her,“ řekl Christopher Vuchetich, 3D výtvarník firmy Realtime Associates. „3D Studio MAX umožňuje rychlé a snadné modelování polygonů, poskytuje jasné cesty k produkci 3D objektů a scén.“

Realtime Associates preferují 3D nástroje Discreetu také proto, že jejich snadno pochopitelné uživatelské rozhraní, jednoduchý provoz a funkční zkratky jim umožňují rychle pracovat v jednotném pracovním prostoru. „Schopnost Character Studia aplikovat animaci na víc než jednu postavu je ohromnou úsporou času,“ dodala Laura Smith, animátorka Realtime Associates.

Discreet zahrnul funkce na vývoj her do nového 3D Studia MAX R3
Do nové verze 3D Studia MAX R3 zahrnul Discreet nové základní nástroje na animaci postav – nástroje na deformaci kůže, sekundární dynamický pohyb a morfing. Postavy lze deformovat křivkami nebo kostmi, lze je také přesně kontrolovat objemově-metrickými obálkami a kreslitelnými váhovými úbytky nové funkce Skin. Dynamické efekty na způsob komiksů nebo plátna poskytuje Flex – funkce na sekundární deformaci s kreslitelnou váhou a podporou pro dynamické systémové síly. Flex umožňuje snadno vytvářet postavy s pohyby na způsob pružiny i plátnové efekty jako vítr profukující záclonami. Morpher, nový procedurální nástroj na efektivní správu rozsáhlých animací, které obsahují řady cílů s vyváženým vlivem, je potom ideální na vytváření přesvědčivých animací tváře.

Jako první v oboru Discreet zveřejňuje nové nástroje na animaci postav 3D Studia MAX R3 také jako součást MAX SDK. Programátoři her, kteří chtějí do hry přidat rychlou deformaci kůže, sekundární pohyb nebo vyvážený morfing, můžou tedy zabudovat tyto efekty přímo do herního enginu. Výsledkem je zjednodušený vývojový proces a ve výsledku realističtější a efektnější herní titul. Jako pomoc při tvorbě obsahu pro web obsahuje SDK také svůj vysoce vyhlášený VRML Explorer, který si vývojáři her můžou modifikovat a rozšiřovat podle svých specifických potřeb.

Pro ještě detailnější deformaci kůže a artikulaci postavy přidává Character Studio R2.2 k základním nástrojům 3D Studia MAX R3 vyšší úroveň výkonu a sofistikace. Obsahuje pokročilé efekty deformace pokožky jako zkroucení nebo vyboulení, vyzrálý export postav do SDK a nástroje na zachycení pohybu, které přecházejí od práce v reálném čase až po pixelově přesné požadavky kinematografické produkce.

3D Studio MAX R3 staví na schopnostech vybarvování vrcholu MAXu R2.5 – nabízí v každém vrcholu stovku informačních kanálů pro nekonečné možnosti mapování a tvorby vlastních dat, je taky možné interaktivně malovat barvy vrcholů na modely. Nová verze také obsahuje vylepšené UVW Unwrap editování s funkcemi přímo určenými pro vývoj her – např. na precizní umístění tváře.

O Discreetu
Discreet, divize společnosti Autodesk, Inc., vyvíjí systémy a software na vizuální efekty, 3D animace, střih a produkci, jeho produkty se používají při tvorbě digitálních obrazových sekvencí pro video, HDTV, web, vysílací grafiku, interaktivní hry i celovečerní filmy – včetně tří loňských vítězů ceny akademie za nejlepší vizuální efekty. Produkty Discreetu se široce využívají v post produkci filmů a videa, her, multimédií, vysílací grafiky i přímých přenosů. Software Discreetu je také populární mezi designéry a architekty, kteří ho nasazují při 3D vizualizaci a konceptualizaci. Discreet byl nedávno oceněn Akademií filmového umění a věd, jeho produkty flame™ a inferno™ dostaly vědeckou a inženýrskou cenu. Discreet má ústředí v Montrealu, vznikl v roce 1999, když Autodesk koupil Discreet Logic a spojil jeho operace s Kinetixem, sanfranciskou multimediální divizí vytvořenou Autodeskem v roce 1996.

O firmě Autodesk
Autodesk je nejvýznamějším světovým dodavatelem softwaru pro kreslení a tvorbu počítačem podporovaného návrhu na platformě PC. Má více než čtyři miliony zákazníků ve 150 zemích celého světa, kteří používají 2D a 3D produkty pro tvorbu návrhů v oblasti architektury a stavebnictví, strojírenského designu, mapování a geografických informačních systémů, při vývoji počítačových a video her a webovských stránek. Divize DiscreetÔ se zabývá vývojem systémo a software pro vizuální efekty, editaci a televizní grafiku, které se pou~ívají pYi tvorb digitálních animací. Produkty Autodesku jsou prodávány prostYednictvím sít autorizovaných prodejco. Více informací mo~ete získat na telefonní infolince 0800 11 22 77 pro
R a 0820 11 22 77 pro Slovensko nebo na www.autodesk.com, pYípadn www.autodesk.cz.
Váš názor Další článek: Od Sybase celé Studio

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,