Autodesk si připomíná 25. výročí pohledem do budoucna

SAN RAFAEL, Kalifornie, 26. dubna 2007 – Mladé Američany ve věku od 18 do 29 let (na rozdíl od jiných generací) při zásadních životních rozhodnutích významně ovlivňuje kvalitní design. Vyplývá to ze studie, kterou mezi 2 000 Američany provedla agentura pro výzkum trhu Kelton Research. Vypracování studie jí zadala společnost Autodesk při příležitosti svého 25. výročí. Odpovědi účastníků průzkumu také potvrzují, že design má v životech amerických spotřebitelů větší, než pouze pomíjivý význam.
Autodesk si připomíná 25. výročí pohledem do budoucna

Průzkumem „Návrh pro život“ (Design for Living) bylo zjištěno, že věková skupina od 18 do 29 let – takzvaná generace milénia – v porovnání s jinými věkovými skupinami přikládá větší význam designu při hodnocení spokojenosti na pracovišti, při nákupu produktů a při rozhodování o významných otázkách, například v jakém městě žít nebo kde pracovat.

Příklady:

  • Příslušníci generace milénia jsou na kvalitně navrženém pracovišti spokojenější (74 procenta), motivovanější (64 procenta) a efektivnější (31 procent).
  • Za atraktivní design produktů jsou ochotni si připlatit, ať už se jedná o auto (67 procent), nábytek (60 procent) nebo systém pro videohry (31 procent). 
  • Když uvažují o stěhování do nového města, berou vážně v úvahu kvalitu veřejných prostranství (66 procent), krásu a architekturu města (42 procent). 
  • Devíti z deseti příslušníků generace milénia také záleží (více než jiným věkovým skupinám) na dlouhodobě udržitelném návrhu budov pro pohodlí a účinné využívání zdrojů. 

Z výsledků výzkumu dále vyplývá, že design má podstatný vliv při každodenním rozhodování mnoha Američanů. Téměř sedm z deseti respondentů uvedlo, že když naposledy viděli v obchodě produkt, který „prostě museli mít,“ bylo to díky jeho designu.

Z dalších výsledků:

  • Tři čtvrtiny účastníků průzkumu – a ve věkové skupině od 30 do 39 let ještě více – uvedly, že se jim nějaký film líbil jen díky vizuálním efektům, a to navzdory jiným nedostatkům.
  • Drtivých 82 procent účastníků průzkumu by se při rozhodování, zda přijmou novou práci, nechalo ovlivnit vyhlídkou na práci v krásně vyprojektované budově.
  • Většina respondentů (55 procent) se domnívá, že kvalitní design může reálně přispět k lepší funkčnosti produktu, přičemž výrobek bude samozřejmě vypadat lépe.

Výsledky průzkumu potvrzují dlouholetou vizi Autodesku, že návrh má dopad na všechno – od spotřebního zboží až po mosty, budovy a automobily. Autodesk na poli nástrojů používaných současnými a budoucími návrháři prosadil „demokratizaci“ návrhového softwaru tím, že nabízí vyspělé funkce zákazníkům všech velikostí. V okamžiku svého založení Autodesk nastartoval transformaci navrhování z mechanického procesu s tužkou a papírem na digitální proces založený na technologii počítačově podporovaného navrhování (CAD). V prosazování této transformace dále pokračuje: při vizualizacích, simulacích a analýzách praktického fungování návrhových nápadů dnes spoléhá na řešení Autodesku 95 procent společností žebříčku Forbes 100 a 89 procent společností žebříčku Forbes 1000.  
Velké i malé společnosti díky softwarovým inovacím Autodesku dosáhly úžasného pokroku ve svém přístupu k navrhování. Snaží se na návrhový proces dívat z jiného úhlu, kdy se začíná od jasné představy o funkci návrhu a o pravděpodobném dojmu uživatelů, místo aby se návrháři snažili odvodit funkci z geometrie výkresu. Tento přístup je základem tzv. Informačního modelu budovy (BIM) ve stavebnictví a digitálního prototypování ve výrobním sektoru. Podobné progresivní metody umožňují získat jasnou představu o pravděpodobném dojmu uživatelů ještě předtím, než je cokoli vyrobeno nebo postaveno, takže návrháři, architekti a inženýři mohou dolaďovat koncepce, omezovat na minimum odpad, zkracovat dobu realizace, snižovat náklady na výrobek či zvyšovat kvalitu a nápaditost návrhů.
 
Autodesk s výhledem do budoucna přichází s průmyslovými a technologickými iniciativami, které mají zákazníkům pomoci vypořádat se s globálními ekonomickými silami a inovacemi reagovat na společenské a ekologické problémy. Jednou takovou iniciativou je partnerství s organizací U.S. Green Building Council (USGBC). Účelem této aliance je vývoj technologií, které urychlí prosazování stavebních metod v souladu s normami LEED (Leadership in Energy and Environmental Design).
 
„Cestu Autodesku k úspěchu za posledního čtvrt století profiluje porozumění a předvídání potřeb našich zákazníků a jejich spotřebitelů,“ řekl Carl Bass, prezident a generální ředitel společnosti Autodesk. „Jsme hrdí na to, že společnostem všech velikostí a po celém světě poskytujeme vyspělé softwarové nástroje na podporu inovativních návrhů. Nesmírně nás těší vědomí, že náš software pomáhá zákazníkům uvádět jejich odvážné nápady ve skutečnost, ať už se jedná o nejuznávanější mrakodrapy a stadióny světa, luxusní evropské automobily nebo třeba vybavení hřišť.“

Témata článku: Software, Bass, Building, Forbes, Leadership, Living, Úžasné auto, Budova, Budoucí automobil, Praktický život

Aktuální číslo časopisu Computer

Test 11 telefonů do 6 000 Kč

Postavte si a přetaktujte počítač

Srovnali jsme 7 sportovních kamer

Která zaměstnání nahradí roboti?