Alcatel vybavil první přeshraniční železniční trať z Budapešti do Vídně dle standardu ETCS

Paříž, 4. října 2005 – Společnost Alcatel (Paříž: CGEP.PA a NYSE: ALA) oznámila, že na koridoru IV mezi Vídní a Budapeští, vybavila systémem ETCS (European Train Control System) první železniční trať překračující hranici a spojující tak dvě železniční sítě. Projekt je součástí evropského programu standardizace zabezpečovací technologie řízení vlakové dopravy, který aktivně podporuje Evropská komise.

Systémy ETCS zajišťují přenos informací z trati do vlaku po celé délce trati, takže palubní přístroje mohou neustále vypočítávat a sledovat maximální povolenou rychlost. Nasazení interoperabilního systému ETCS na této přeshraniční trati umožňuje dosahovat vyšších rychlostí vlaků, podstatně zvýšit kapacitu sítě a zároveň zvýšit bezpečnost provozu na tratích. Oběma přepravcům to umožní zkvalitnit služby a obchodně využít vyšší přepravní kapacity.

 

V rámci projektu získal Alcatel od národního železničního operátora MAV v Maďarsku kontrakt jako výhradní dodavatel všech palubních přístrojů a traťových zařízení. Pro rakouské železnice ÖBB Alcatel figuroval jako dodavatel zařízení instalovaných podél trati. Alcatel také zajistil návrh, nasazení a uvedení řešení ETCS úrovně 1 do provozu včetně souvisejících služeb jako přípravy dat a školení uživatelů palubních přístrojů.

 

„Tato událost je milníkem v zavádění společného evropského systému železniční signalizace, který umožní rychlejší, levnější a bezpečnější přeshraniční provoz," řekl Serge Tchuruk, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Alcatel. „Naše vedoucí pozice v oblasti signalizačních systémů v kombinaci se schopností vyvíjet a provozovat kriticky důležité systémy nás od začátku postavila do ideální pozice pro standardizaci systému ETCS a jeho tržní rozvoj.“

 

Alcatel staví na zkušenostech za několik desetiletí vývoje technologií dopravy a je světovým lídrem v oblasti železničních zabezpečovacích a signalizačních systémů. Dnes se Alcatel podílí na 15 z 20 velkých komerčních projektů ETCS které v Evropě probíhají, a své interoperabilní řešení Evropského systému řízení vlaků dodává velkým železničním operátorům v Rakousku, Bulharsku, Německu, Maďarsku, Lucembursku, Nizozemí, Španělsku a Švýcarsku.

 

 

O řešeních společnosti Alcatel v oblasti automatizace dopravy
Alcatel nabízí řadu vyspělých železničních řešení pro zajištění bezpečné, spolehlivé a pohodlné železniční dopravy cestujících a nákladů. Alcatel čerpá z rozsáhlých mezinárodních zkušeností se všemi aspekty automatizace dopravy. Je vedoucím světovým dodavatelem technologií signalizace, řízení vlaků, směrování vlaků, řídících center a integrované komunikace na železnici. Mezi řešení společnosti Alcatel pro železniční operátory po celém světě patří technologie řízení vlaků AlTrac (vyhovující specifikacím ERTMS/ETCS), řešení pro správu sítě NetTrac, osvědčený elektronický stavědlový systém LockTrac a traťové vybavení FieldTrac (počítače náprav, výhybkové přestavníky, návěstidla atd.). Další informace najdete na internetu: http://www.alcatel.com/tas
 

O společnosti Alcatel
Společnost Alcatel poskytuje telekomunikačním operátorům, poskytovatelům internetových služeb a podnikům komunikační řešení umožňující dodávat zákazníkům či zaměstnancům hlasový, datový a multimediální obsah. Alcatel si udržuje vedoucí pozici v oblasti pevných a mobilních širokopásmových sítí, aplikací a služeb a pomáhá tak svým partnerům a zákazníkům budovat uživatelsky orientovaný svět širokopásmových služeb. Společnost dosáhla v roce 2004 objemu prodeje 12,3 miliardy EUR, zaměstnává 56.000 zaměstnanců a působí ve více než 130 zemích světa
.

Váš názor Další článek: IMAP nebude, registrace na Spolužácích a další novinky na Seznamu

Témata článku: , , ,