Alcatel kupuje firmu Telera

Tato akvizice umožní Alcatelu a jeho dceřiné firmě Genesys být lídrem trhu v oblasti softwaru pro hlasová samoobslužná řešení

Paříž, 3. června 2002  Alcatel dnes oznámil podpis dohody o převzetí společnosti Telera. Tato kalifornská firma poskytuje nejmodernější hlasové a internetové platformy za použití jazyka VoiceXML (Voice eXtensible Markup Language). Její technologie umožňují přístup k informacím na internetu i prostřednictvím telefonu. Telera se stane součástí obchodních aktivit Alcatelu, respektive Genesys, které se zaměřují na vývoj softwaru pro kontaktní centra. Největší důraz bude kladen na trh hlasových samoobslužných řešení (voice self-service), přičemž odborníci předpokládají, že celkové objemy investic do tohoto odvětví se v roce 2005 budou pohybovat okolo 600 milionů USD (přibližně 20 miliard Kč).

 

Hodnota oznamované akvizice je 136 milionů USD (4,5 miliardy Kč) a bude splacena akciemi Alcatelu. Silná hotovostní pozice Telery, která v této chvíli dosahuje 30 milionů USD (1 miliardy Kč), bude použita na financování dalšího rozvoje zakoupené firmy. Další informace ohledně akviziční dohody nebyly zveřejněny.

 

Telerou patentovaná softwarová platforma pro hlasovou a internetovou komunikaci používá VoiceXML a další otevřené standardy. Umožňuje tak firmám rozvinout moderní hlasové aplikace, které z obyčejného telefonního přístroje udělají nástroj umožňující přístup k informacím z internetu. Díky získaným a prověřeným zkušenostem Telery v oblasti VoiceXML umožní tato akvizice Alcatelu vytvořit centrum, kde soustředí veškeré know-how o této technologii. Tato kompetence bude následně využívána a rozvíjena ostatními aktivitami Alcatelu tak,  aby rozšířila nabídku pro stávající i budoucí zákazníky.

 

„Akvizice Telery společností Alcatel je zásadním bodem naší strategie vyvíjet aplikace, které budou řídit přechod do konvergovaných hlasových a datových sítí,“ řekl Olivier Houssin, prezident Alcatel eBusiness Group.

 

Prem Uppaluru, výkonný ředitel a spoluzakladatel společnosti Telera, uvedl: „Naše podpora internetových technologií jako jsou VoiceXML či SIP mění tradiční telekomunikační odvětví tím, že kombinuje flexibilitu internetu s jednoduchostí a spolehlivostí telefonu.“

 

Telera bude dodávat hlasovou samoobslužnou platformu k stávajícím produktům Genesys, která již v současnosti zaujímá vedoucí postavení v oblasti softwaru pro kontaktní centra. Nyní Genesys může nabídnout kompletní a integrované řešení jak pro hlasové samoobslužné služby, tak pro přímou asistenci a podporu zákazníkům.

 

Strategií Alcatelu je zvýšit konvergenci hlasových a datových sítí tak, aby společnostem pomohl bezpečně a efektivně otevřít jejich interní sítě vnějšímu světu. Takové firmy „bez bariér“ jsou mnohem konkurenceschopnější, protože jejich sítě umějí v reálném čase podporovat komunikaci se zákazníky, distributory a jejich důležitými partnery. Genesys (a nyní i Telera) jsou pro tuto strategii klíčové - poskytují totiž první aplikace využívající tento nový přístup.

 

Společnosti předpokládají uskutečnění dohody, která ještě podléhá schválení akcionářům Telery, v průběhu července tohoto roku.

 

O společnosti Genesys

Společnost Genesys Telecommunications Laboratories Inc., dceřiná společnost koncernu Alcatel (NYSE:ALA) (Paris:CGEP.PA), je předním poskytovatelem universálních softwarových řešení pro kontaktní centra, která slouží ke komplexnímu řízení vztahů se zákazníky. Genesys nabízí integrovaný soubor otevřených, na infrastruktuře nezávislých aplikací, které umožňují plně řídit komunikaci firem s jejich zákazníky prostřednictvím všech typů médií, včetně internetu či tradičního hlasového spojení. Hlavním sídlem společnosti je San Francisco v USA; po celém světě se nachází 43 kanceláří firmy. Řešení společnosti Genesys byla v průběhu více než 10 let globálně využita u 2000 společností. Genesys spolupracuje s  mnoha partnery v rámci celosvětové sítě, patří mezi ně například Accenture, Alcatel, IBM a IBM Global Services, PeopleSoft, SAP a Siebel Systems. Na český trh oficiálně vstoupila Genesys v říjnu 2000. Pražská kancelář je centrem pro region střední a východní Evropy a Blízký východ.

 

O společnosti Alcatel

Společnost Alcatel (NYSE:ALA) (Paris:CGEP.PA) navrhuje, vyvíjí a buduje špičkové moderní komunikační sítě, umožňující provozovatelům, poskytovatelům služeb a podnikům dodávat zákazníkům po celém světě jakýkoliv obsah, ať už hlasový, datový nebo multimediální. Klienti společnosti Alcatel se mohou spolehnout na široké portfolio produktů a řešení, od optických end-to-end přenosových systémů, přes pevné a mobilní sítě až po řešení širokopásmového přístupu, která patří mezi nejlepší ve svém oboru a umožňují zákazníkům soustředit se na optimalizaci služeb a zvýšení zisků. Společnost dosáhla v roce 2001 obratu v hodnotě 25 miliard EUR a zaměstnává 99 000 zaměstnanců ve více než 130 zemích světa. Více informací naleznete na webových stránkách www.alcatel.cz.

 

Poznámka:

Informace z originální tiskové zprávy byly zkráceny. Pro kompletní verzi v AJ prosím navštivte www.mozaic.cz (http://www.mozaic.cz/news_clanek.asp?id=200263_705547510&id_client=200183_289562463&grid=20011017_705547510) .

 

 

Pro další informace, prosím, kontaktujte:

Mozaic (PR agentura společnosti Genesys)

Pavel Svoboda           svoboda@mozaic.cz

Jan Hlaváč                  hlavac@mozaic.cz

Tel.:                            ++ 420 2 232 1411 nebo 232 1421

http://www.mozaic.cz/          

 

Genesys Telecommunications Laboratories

Jens Gregersen         jensg@genesyslab.co.uk

Tel.:                            ++ 420 2 2421 5225

http://www.genesyslab.com/

 

Váš názor Další článek: Trvá vám dlouho otevření souboru ve Windows XP po síti?

Témata článku: , , , , , ,