Adobe formuluje svou vizi třetí vlny publikování

Vedoucí softwarová firma spolu se strategickými partnery představuje síťové publikování
Adobe formuluje svou vizi třetí vlny publikování
San Jose, Kalif. (31. října 2000) (NASDAQ:ADBE ) – Vytváření vizuálně bohatého, personalizovaného obsahu, který bude k dispozici kdykoliv a kdekoliv na jakémkoliv zařízení je vizí společnosti Adobe pro příští éru publikování. Tato vedoucí společnost v oblasti softwaru pro publikování na Webu, v tisku a dynamických médiích tuto novou kategorii nazvala síťovým publikováním (Network Publishing). Adobe se vyjádřila, jak se bude snažit dosáhnout svého úspěchu a úspěchu tohoto oboru pomocí nových technologií, služeb a strategických partnerství. Aby pomohla vybudovat tuto kategorii, oznámuje Adobe podporu firem Art Technology Group (ATG), HP, Interwoven, Nokia a RealNetworks.

„Síťové publikování dramaticky změní způsoby, jakým se obsah vytváří, spravuje a distribuuje,“ řekl Bruce Chizen, prezident Adobe. „S využitím internetového prostředí, Network Publishing reprezentuje třetí vlnu publikování – následující po DTP a tradičním webovém publikování. Je to éra vytváření vizuálně bohatého, smysluplného obsahu, který je spolehlivě spravován a dodáván kamkoliv podle požadavku uživatele, ať je to webová stránka, tiskárna, mobilní telefon, kapesní zařízení, PC nebo internetový přístroj.“

V novém světě síťového publikování bude obsah jednou vytvořen určitou osobou nebo pracovní skupinou a prezentován přesně tak, jak bylo zamýšleno, bez ohledu na použité zařízení. Zákazník využije snadné prohlížení tohoto obsahu kdekoliv a bude ho moci ukládat, posílat nebo tisknout na jiné místo určení.

Úlohou společnosti Adobe v síťovém publikování je pokračovat ve vývoji, integraci a rozšiřování svého oceňovaného software, který vytváří vizuálně bohatý obsah, a zahrnuje programy Adobe® Photoshop®, Adobe Acrobat®, Adobe Illustrator®, Adobe InDesign™, Adobe FrameMaker®, Adobe Premiere®, Adobe After Effects®, Adobe LiveMotion™ a Adobe GoLive™. Obsah vytvořený softwarem Adobe bude označován meta-tagy pro jeho správu, distribuci a zobrazování.

Adobe bude i nadále prosazovat oborové standardy, na kterých je založeno síťové publikování, jako je XML (Extensible Markup Language), Adobe PDF (Portable Document Format), SVG (Scalable Vector Graphics), SMIL (Synchronized Multimedia Integrated Language), WML (Wireless Markup Language) pro zařízení WAP a jazyk cHTML (Compact HyperText Markup Language) pro i-mode.

„Uživatelé začínají očekávat, že publikační aplikace a procesy budou vytvářet a opakovaně využívat obsah kdekoliv a kdykoliv, aby uspokojily specifické informační potřeby. Pevné pracovní postupy se rychle stanou zastaralými,“ řekla Rita Knox, viceprezident a ředitelka vývoje u firmy Gartner. „Internet zvyšuje naše očekávání všestranné využitelnosti obsahu. Obsah a jeho prezentace musí být sloučeny nebo zkombinovány v posledním možném termínu, až když si uživatel vyžádá informace. Zavedení tohoto typu inteligentního zpracování na Webu bude charakteristickým rysem zcela nové třídy aplikací.“

Partnerství s uznávanými předními firmami

Společnost Adobe získala pro vizi Network Publishing podporu předních společností v oboru. Vedoucí pracovníci firem ATG, HP, Interwoven, Nokia a RealNetworks si již ujasnili úlohy svých společností v síťovém publikování.

Paul Shorthose, prezident a ředitel ATG, a Martin Brauns, prezident a výkonný ředitel Interwoven, oznámili spojenectví svých společností s Adobe, zaměřené na zefektivnění podnikových webových pracovních postupů od vytváření obsahu, přes jeho správu po distribuci (viz samostatná tisková zpráva na: http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/pressmaterials/networkpublishing/main.html).

Carolyn Ticknor, prezident divize zobrazovacích a tiskových systémů HP, hovoří o tom, že síťové publikování je dalším důkazem správnosti vize firmy HP představující informační přístroje připojené k Internetu pomocí služeb založených infrastruktuře s nepřetržitým provozem.

Anssi Vanjoki, výkonný viceprezident firmy Nokia, informoval o tom, jak bude obsah dodáván na jakékoliv zařízení, což nakonec zpřístupní všechny informace odkudkoliv (viz další tisková zpráva na: http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/pressmaterials/networkpublishing/main.html).

Rob Glaser, prezident a výkonný ředitel RealNetworks, oznámil strategické spojenectví s Adobe zaměřené na vývoj vylepšených řešení pro streaming média, která využijí bohatých schopností médií, umožněných rostoucí propustností sítí (viz jedna z tiskových zpráv na: http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/pressmaterials/networkpublishing/main.html).

Síťové publikování pro kreativní profesionály

Společnost Adobe také ohlásila Adobe® Studio™, novou online síť pro kreativní design. Adobe Studio nabídne obsah, spolupráci, nástroje a služby zaměřené na to, aby pomohly inspirovat tvůrčí proces kreativních profesionálů a otevřely nové obchodní příležitosti. Na Adobe Studiu budou moci kreativní pracovní skupiny používat nové webové aplikace pro správu projektů, bezpečné sdílení a dodávání souborů a pro koordinaci revizí projektu, což jim umožní zefektivnit vzájemnou spolupráci bez investic do IT.

Adobe Studio (www.adobestudio.com) bude spuštěno v prvním čtvrtletí 2001. Služby podporující spolupráci na Adobe Studiu budou k dispozici v USA a Kanadě za měsíční poplatek 39,95 US dolarů za uživatele se slevami pro týmy.

O Adobe Systems

Společnost Adobe Systems (www.adobe.com) založená v roce 1982 vytváří softwarová řešení vyznamenaná řadou ocenění pro publikování na Internetu a tiskem. Její nástroje pro grafiku, zobrazování, dynamická média a tvorbu umožňují zákazníkům vytvářet, publikovat a distribuovat vizuálně bohatý obsah pro různé druhy médií. Ústředí Adobe je v San Jose v Kalifornii. Adobe je třetí největší softwarovou společností se sídlem v USA s ročními příjmy přes jednu miliardu dolarů.

Váš názor Další článek: Hardware pro trochu znalé – díl XII. – displeje

Témata článku: Nové médium, Indesign, Nový prezident, After Effects, Adobe After Effects, Obsah, Smile, President, Určitý důkaz, Vector, Adobe Premiere, Zastaralé zařízení, Výkonný ředitel


Určitě si přečtěte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 99

Google dosáhl revolučního milníku v kvantové nadvládě. IBM ale nesouhlasí

Google dosáhl revolučního milníku v kvantové nadvládě. IBM ale nesouhlasí

** Google představil nový kvantový čip s 53 qubity ** Oznámil, že díky němu lidstvo poprvé dosáhlo kvantové nadvlády ** IBM toto tvrzení zlehčuje

Karel Javůrek | 15


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky