Yahoo! bude vyhledávat pomocí Bingu od Microsoftu

Tak se nakonec přece jenom dohodli. Yahoo! bude vyhledávat pomocí technologie Bing od Microsoftu, na reklamu použije i jeho systém AdCenter. + komentář | Aktualizováno

Americká internetová společnost Yahoo! nasadí na svých stránkách vyhledávací systém od doposud konkurenčního Microsoftu. Namísto současné interně vyvíjené vyhledávací technologie použije technologii nedávno spuštěného vyhledávače Bing. Kromě této spolupráce se obě firmy zaměří i na kooperaci v oblasti internetové reklamy. Informoval o tom odborný web Advertising Age.

Technologie od Microsoftu, obchod od Yahoo!

Spojení dvojky a trojky v oblasti vyhledávání na internetu bude pro Google znamenat výraznější konkurenci. Například ve Spojených státech mu patří 65procentní podíl, Yahoo! má téměř 20 procent a Bing pak něco přes 8 procent. Nárůst podílu však nemusí Google ani tak ohrozit jako spíše spojení sil dvou silných hráčů.

Vysoký podíl a návštěvnost svých vstupních bran hodlají obě firmy zpeněžit na internetové reklamě. Podle dostupných informací Microsoft poskytne Yahoo! svojí reklamní technologii Microsoft AdCenter, slavný internetový katalog naopak bude shánět inzerenty. Výnosy z tohoto druhu reklamy si budou společnosti dělit. Yahoo! tedy Microsoftu nebude za jeho systém nic předem platit.

Yahoo! však nebude dodávat reklamu pouze na své stránky nově poháněné technologiemi od Microsoftu, ale bude se starat i o kontextové reklamy přímo na stránkách svého partnera. Microsoft se tak může zaměřit pouze na technologickou část, Yahoo! pak bude jakýmsi obchodním týmem s profitem.

O možné spolupráci obou gigantů se už delší dobu spekulovalo. Na počátku roku nastoupivší krizová ředitelka Yahoo! Carol Bartz však odmítla cokoliv komentovat a odmítala spekulace z důvodu vrhání špatného světla na společnost. Ve výrocích byl střízlivý i šéf Microsoftu Steve Ballmer. Oba totiž věděli, jak moc firmám uškodil krach jednání v o odkupu v minulém roce. Microsoft tehdy za Yahoo! nabídl 47,5 miliardy amerických dolarů (více zde).

Yahoo! je zpět ve hře, Carol Bartz umí

Carol Bartz, bývalá krizová šéfka Autodesku, má za úkol přivést Yahoo! zpět do formy a prozatím se jí to velice dobře daří. Z počátku své vlády celou firmu ztenčila a reorganizovala, nyní se začínají projevovat její vize toho, jak má Yahoo! vypadat. Například se nechala slyšet, že Yahoo! rozhodně není Google a ani nemá ambice se jím stát. Portál má návštěvníkům nabídnout od všeho něco tak, aby museli co možná nejméně odcházet jinam.yahoonewhomepage.PNG

S tím se pojí i jedná paralela. Tuzemský Seznam.cz se rovněž snaží na své domovské stránce umožnit návštěvníkům uspořádat si ty nejvhodnější informace a rovněž v této době jako vyhledávací technologii nasazuje Bing, i když pouze pro zahraniční vyhledávání.

Yahoo! minulý týden spustilo novou domovskou stránku, ve které kromě klasického autorského obsahu typu zprávy hrajou prim odkazy na služby třetích stran, například Facebook. Firma tak opět potvrzuje to, že chce uživatelům nabídnout ucelený přístup z jednoho místa, nahnat tak návštěvnost a prodat reklamu.

Začátek významné spolupráce mezi Microsoftem a Yahoo! by měl být oficiálně oznámen v několika dalších hodinách, alespoň podle informací agentury Reuters. Ta rovněž přišla se spekulacemi, že dohodu mohou napadnout antimonopolní úřady, i když by podíl ani v jednom případě (reklama a podíl ve vyhledávání) nepřesáhl konkurenční Google.

Google a Yahoo! před několika měsíci chtěly spolupracovat podobně, jako dnes s Microsoftem, jednání však byla předčasně ukončena právě kvůli obavám z antimonopolního řízení.

Živě.cz komentuje

jansedlak_ikona.jpgSpojení Yahoo! a Microsoftu je skutečný „majstrštych“ a prozíravé vedení obou firem. Jak Ballmer, tak Bartz totiž moc dobře vědí, že Googlu nemohou samostatně vůbec konkurovat. Ani v podílu vyhledávání, ani z hlediska počtu uživatelů. Pokud tedy dvojka a trojka na trhu spojí počet svých uživatelů, počet potencionálních zákazníků pro inzerenty rapidně vzroste.

Carol Bartz se navíc povedlo co, na čem její předchůdce Jerry Yang pohořel. Firmu chtěl rovněž zabezpečit tak, že se spojí s konkurencí a zajistí jakýsi trvalý přísun peněz. Vybral si ale moc silnou rybu a celou strategii příliš nedomyslel. Bartz naopak vypozorovala potenciál Bingu a sílu Microsoftu, který navíc do své technologie chce v dalších letech investovat až 10 procent svých příjmů.

Yahoo! nyní stačí poměrně málo pro to, aby se stabilne držel ve hře a vydělával. O ty zásadní složky, tedy technologie pro vyhledávání a reklamu, se postará Microsoft. Yahoo! bude stačit umět dobře obchodovat a shánět zákazníky, ve svém vlastním zájmu pak bude vylepšovat stěžejní služby jako Yahoo! Mail. A nová domovská stránka s přístupem na externí aplikace je více než prozíravým krokem.

Akcie Yahoo! se aktuálně obchodují na 17,4 dolarech, akcie Microsoftu pak na 23,5 dolarech.

Aktualizováno, 29. července 15:50

Yahoo! a Microsoft podle správných informací Reuters opravdu vydali společné tiskové prohlášení, ve kterém uvádějí některé stěžejní body spolupráce. Současná forma je podepsána na 10 nadcházejících let a Microsoft bude výhradním dodavatelem technologického zázemí Yahoo! pro vyhledávání a reklamu. Obě firmy si pak budou separátně nadále spravovat své vlastní internetové projekty.

Diskuze (26) Další článek: Situace okolo The Pirate Bay se dramatizuje

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,