Podle reklamní agentury AdDuplex, která měří rozložení verzí Windows s Microsoft Storem, se podíl Jedenáctek koncem února přiblížil hranici 20 %. Ve srovnání s lednem se jedná o nárůst o zhruba tři procentní body. Zatím se jedná o třetí nejpoužívanější verzi v rybníku Windows 10 a 11.
Pozici nejrozšířenější varianty si drží Windows 10 verze 21H1 se 27,5 %. Oproti lednu oslabily o zhruba jeden procentní bod. Dále došlo k výraznějším změnám, ze kterých vyplývá, že Microsoft v procesu upgradování šlápnul na plyn. Na druhém místě následují Windows 10 verze 21H2 se 21 %, které přitom v lednu pohaněly pouze 12 % strojů v dané skupině.
Naopak třetí Windows 10 verze 20H2 se ze 26 % propadly na zhruba 18 %. Důvodem rychlého přesunu, který je v tomto případě zcela bezbolestný (odpovídá instalaci běžné servisní aktualizace), může být blížící se konec podpory. Poslední servisní aktualizace pro verzi 20H2 v běžných domácích edicích vyjde v květnu.
V této souvislosti může být překvapivé, že si podle AdDuplexu koncem února téměř osmiprocentní podíl používanosti udržely Windows 10 ve verzi 2004. Její podpora skončila loni v prosinci a dotýká se všech edic včetně těch podnikových. Všechny počítače s verzí 2004 jsou tedy nezáplatované.
Zdroje: AdDuplex Report for February 2022