Výbuch supernovy

Přečtěte si o tématu Výbuch supernovy. Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Výbuch supernovy, které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Výbuch supernovy.
Sledujte Živě.cz na Facebooku
U vzniku lidstva mohl stát výbuch supernovy | Zdroj:  NASA

U vzniku lidstva mohl stát výbuch supernovy

** Naši předci se pohybovali miliony roků po čtyřech, než se začali stavět na zadní končetiny ** K této změně došlo v době, kdy v blízkosti sluneční soustavy vybuchla supernova ** Je to pouhá shoda okolností, nebo náš evoluční úspěch odstartoval kosmickou explozí?

VTM | Jaroslav Petr | 6

Tisíce běžných počítačů projektu Einstein@Home objevily tichý pulsar

** Uživatelé Einstein@Home objevili pulsar, který na nás bliká pouze v oblasti gama záření ** Projekt využívá přebytečný výkon počítačů k hledání pulsarů ** Pulsary jsou pozůstatky po výbuchu supernovy

VTM | Petr Kubala

Jak vyhubit veškerý život na Zemi: vědci zkoumali tři možné scénáře

** Nejodolnějšími organismy na Zemi jsou želvušky ** K úplnému vyhubení života na Zemi je potřeba skutečně velké události ** Vědci se podívali na tři scénáře: výbuch supernovy, gama záblesk nebo dopad asteroidu

VTM | Petr Kubala | 22

Slavná Krabí mlhovina na nových snímcích pětkrát jinak

** Dalekohledy na Zemi i ve vesmíru se spojily, aby nám přinesly nový pohled na Krabí mlhovinu ** Ta představuje pozůstatek po výbuchu supernovy SN 1054 ** Astronomové publikovali úchvatný snímek mlhoviny, který je složen z pěti fotografií v různých částech spektra

VTM | Petr Kubala

Celý svět v počítači díky simulacím

Programy mají moc zachránit životy hned tisíců lidí současně, nebo prostě jen zlepšit prosperitu firmy. Zdá se vám to jako sci-fi? Potom jste určitě neslyšeli o počítačových simulacích.

Jiří Černý | 38