Olympijská komise vyzvala sportovce, aby v rámci soutěžení ve Vancouveru sdělovali své zážitky na Twitter. Webové vysílání her pak pokryje Silverlight.
Mezinárodní Olympijská komise vyzvala sportovce, kteří se zúčastní letošní zimních Olympijských her v kanadském Vancouveru, aby se se svými postřehy, pocity a zážitky ze soutěžení a celé akce neváhali podělit s celým světem prostřednictvím mikroblogovací sítě Twitter. V rozhovoru pro CNet News dokonce tiskový mluvčí Olympijské komise uvedl, že by toto mohla být „Twitter Olympiáda“.
„Bylo by zajímavé sledovat, kam by působení na Twitteru směřovalo,“ pokračoval dále mluvčí Bob Condron. „Naše mozkové vlny nyní operují ve 140 znakovém módu“ uvedl v rozhovoru. Olympijský výbor se snaží komunikovat s diváky a sportovci prostřednictvím nových médií s využitím moderních technologií, čímž může ověřit mnoho komentovaných principů v praxi. Například Twitter je totiž podle mnohých hodně přeceňován, i když je například ve spojených státech hodně a efektivně využíván mnoha firmami i médii.
Zážitek ze sportu na nové úrovni
Bob Condron je spolu s Olympijskou komisí toho názoru, že sociální sítě jako Twitter mohou za hojné účasti sportovců a čtenářů posunout sport na novou úroveň. Mluvčí jedné z největších sportovních organizací světa má na mysli zejména úzké a relativně blízké propojení aktérů sportovních klání a jejich fanoušků, se kterými mohou rázem komunikovat. V podobné míře je Twitter využíván například v oblasti kultury, kdy zejména Hollywoodské celebrity působí na Twitteru a komunikují se svými fanoušky.
Nápadu s Twitterem se okamžitě chytla televizní stanice NBC, která hodlá v širokém zpravodajství letošní zimní hry pokrývat – ať už tradičně prostřednictvím televizního vysílání, tak skrze internetové streamování, zpravodajství a nově i sociální sítě. NBC na stránkách nbcolympics.com spustila speciální stránku, na které běží výpis všech „twítujících“ sportovců. Uživatelé si mohou filtrovat příspěvky dle sportovních oblastí a zároveň jsou odkazováni na další internetové aktivity, jako třeba Facebook. NBC zároveň samo o sobě působí v rámci her ve Vancouveru na Twitteru. Využívá k tomu účet @nbcolympics, v rámci něhož nabízí i různé tématické listy.
Twítují ale i samotní pořadatelé Olympijských her. Účet @olympics se ale takové popularitě, jakou má třeba NBC, rozhodně netěší. Ze sportovců na Twitteru prozatím příliš známých jmen nepůsobí, mezi ty nejvýraznější patří lyžařka Lindsey Vonn. Ta už má přes 35 tisíc followerů a kromě Twitteru využívá i Facebook.
NBC Olympics nabízí "twíty" sportovců na Twitteru. Je možné je filtrovat podle jména nebo podle daného sportu
Silverlight Olympiádám vládne
Kromě moderních komunikačních kanálů je zajímavé sledovat, jaké internetové technologie budou média využívat k šíření obrazu a zpráv. Zde se opět podařil dobrý marketingový kousek Microsoftu, když se stejně jako u posledních letních her bude ke streamování sportovních přenosů používat jeho technologie Silverlight. Přímé přenosy bude opět vysílat zejména NBC na nbcolympics.com, kde se budou objevovat i záznamy, rozhovory a další zpravodajský materiál a to opět ve stejném formátu. NBC navíc jako hlavní vyhledávač používá Bing rovněž od Microsoftu.
Silverlight poběží i na stránkách tuzemské České televize. Ta Olympijské hry ve Vancouveru pokryje samozřejmě v rámci televizní vysílání, živé přenosy ale plánuje vysílat i na svých webových stránkách. Tradiční formát Windows Media, který ČT používá pro své iVysílání a online archiv, nyní vystřídá další technologie Microsoftu.
Hry ve Vancouveru budou z technologického hlediska zajímavé i tím, že mnoho přenosů poběží ve 3D. Sportovní televizní stanice ESPN už na letošním CESu oznámila, že bude 3D olympiádu vysílat a budou si ji moci užít všichni majitelé s 3D televizory. Ten samý kanál pak hodlá 3D zavést do běžného vysílání už letošního léta.
Zimní Olympijské hry 2010 startují už 12. února a chybět u nich nebude ani řada českých sportovců.