Valve: s optimalizací běží naše hra rychleji na Linuxu než na Windows

Trochu oleje do ohně, který spustilo několik velkých jmen v oblasti vývoje her na adresu Windows 8, přililo i studio Valve se svým novým oznámením o optimalizaci hry Left 4 Dead pro operační systém Linux. Herní platforma Steam se totiž chystá na Linux.

Valve na svém blogu ukázalo, že tato hra běží rychleji pomocí OpenGL na Linuxu, než přes Direct3D na Windows 7. Díky menší optimalizaci kernelu, hry a grafického ovladače běžela hra na stejné sestavě kolem 315 snímků za sekundu, zatímco při stejném nastavení na Windows 7 a Direct3D „pouze“ 270 snímků za sekundu. Zajímavostí je, že když Valve začalo pracovat na překlopení hry pro Linux, běžela hra pouze šest snímků za sekundu, což je prý normální.

ti_file_584837247_262_192_100.jpg
Herní platforma Steam míří na Linux

Valve na optimalizaci spolupracuje i s výrobci samotných grafických karet, včetně Intelu. Ten nyní začíná pomalu útočit na výrobce grafických čipů. Jeho nejnovější integrovaný grafický čip je sice konkurenceschopný v oblasti low-endu, ale budoucí verze čipů s architekturou Haswell by měla navíc přinést ještě další výrazné zlepšení v oblasti výkonu i podpory technologií.

Pokud vládnete angličtinou a chcete zjistit, jak to vlastně bylo s historií a vývojem OpenGL a konkurenčního Direct3D, doporučuji zajímavý příspěvek na Redditu.

 

Diskuze (156) Další článek: Apple vyřešil problém s odmítnutou knížkou odkazující na Amazon

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,