Nvidia | Autonomní vůz | Taxi

V San Jose budou testovat autonomní taxíky. Zákazníky svezou Mercedesy třídy S

Firmy Bosch a Daimler v tiskové zprávě oznámily, že ve druhém pololetí roku 2019 chtějí zahájit testy autonomní osobní přepravní služby v kalifornském San Jose. Do pilotního provozu budou nasazeny upravené, plně automatizované Mercedesy třídy S.

Ačkoli budou auta schopná plně autonomního fungování, bude za jejich volantem sedět řidič připravený kdykoli převzít kontrolu nad vozidlem. Mercedes-Benz má v Kalifornii od roku 2014 povolení k testování autonomních vozidel, takže není nutné řešit právní stránku věci. V současnosti již probíhají testy vozidel v nedaleké oblasti Sunnyvale.

Plně autonomní Mercedesy

Testování bude probíhat pod hlavičkou Daimler Mobility Services a služba bude omezena na specifickou oblast mezi San Carlos a Stevens Creek. Z tiskové zprávy vyplývá, že si cestující budou moci vozidla přivolat pomocí aplikace v mobilním telefonu.

Zákazníky svezou Mercedesy třídy S
Zákazníky svezou Mercedesy třídy S

Sedany Mercedes-Benz S-Class mají mít autonomii úrovně 4 až úrovně 5. To v praxi znamená, že by měly být schopny samostatného pohybu po městě s minimálními či nulovými požadavky na lidský vstup nebo dohled. Bosch dodává komponenty, jako jsou snímače a řídicí jednotky, zatímco Daimler poskytuje testovací vozy a další zařízení.

Nvidia na palubě

Není bez zajímavosti, že výpočetní výkon, nutný pro algoritmy související s autonomní jízdou, poskytne platforma Nvidia Drive Pegasus. Výkonný procesor a grafický čip budou spravovat síť elektronických řídících jednotek (ECU), ovládajících mimo jiné převodovku, zámky dveří, okna a další systémy. Správné podmínky zajišťuje vlastní systém, který stíhá chladit, i když systém zpracovává 100 gigabajtů dat na kilometr ujeté vzdálenosti.

Systém Nvidia Drive PX Pegasus byl představen v říjnu 2017 v německém Mnichově. Díky spojení dvou čipů Xavier se dvěma grafickými kartami je schopen provádět více než 320 bilionů operací za sekundu. Dle tvrzení Nvidie zvládne přenášet až terabajty dat za sekundu a přijímat data z až 16 kamer a šesti lidarů.

Bosch a Daimler očekávají, že Pegasus bude schopen za pomoci radarových, vizuálních a ultrazvukových senzorů reagovat na měnící se podmínky na silnici během pouhých dvaceti milisekund.

Diskuze (2) Další článek: Micron uvedl jako první 12Gb paměti LPDDR4X určené pro výkonná mobilní zařízení

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,