Datum 11.11. je v Číně novodobým svátkem nakupování. Postupně se rozšiřuje po celé Asii a také už u nás můžeme narazit na první obchodníky, kteří se snaží nalákat na novou příležitost slev. Například Mall.cz nebo CZC.cz dnes dávají slevu 111 Kč nebo 1 111 Kč. Hlavně to ale znamená obrovský nápor na čínské e-shopy, které začnou mít skluz v dodávkách.
Nákupní šílenství zvané Singles' Day bychom v překladu mohli nazvat jako den nezadaných. Tento dříve nijak zvlášť významný den využil v roce 2009 největší čínský obchodně-internetový gigant Alibaba a v podstatě jej překřtil na svátek nákupů. Akci podpořil marketingem a obrovskými slevami. Od té doby získal Singles' Day na síle a v Asii už svou intenzitou překonal i slavný Black Friday pocházející z USA.
Pozor na falešné slevy
Výsledkem je fakt, že jsou po 11. listopadu čínské e-shopy enormně přetíženy a doručování objednávek se protáhne. Pokud plánujete nákup nějakých produktů z čínských e-shopů na Vánoce, dnes už je bez příplatkové dopravy velmi silné riziko, že balíček do 24. prosince nedorazí.
V rámci Singles' Day nabízejí e-shopy lákavé slevy, ovšem pozor, především u čínských e-shopů jsou slevy nezřídka jen „umělé“ a původní cena zboží bývá silně nadhodnocena.