Apple | Samsung | iTunes | CES 2019

Tohle nikdo nečekal: Televize od Samsungu dostanou podporu iTunes a Apple AirPlay 2 [CES]

Dva nesmiřitelní rivalové, Apple a Samsung, se domluvili na bezprecedentní spolupráci. Apple totiž vůbec poprvé umožnil jiné společnosti využít přístup do ekosystému iTunes - výjimkou budiž snad jen počítače s Windows, pro které Apple program iTunes vyvinul. Ale tentokrát jde o daleko víc, i Tunes bude v televizích Samsung. A nejen to!

iTunes získají televize od Samsungu formou softwarové aktualizace (platí pro loňské modely) nebo budou mít aplikaci již předinstalovanou z výroby. A tím spolupráce s Applem nekončí. Nové televize nabídnou i podporu streamovacího standardu Apple AirPlay 2, takže si na nich budete moci spustit multimediální obsah přímo z iPhonu.

Samsung uvedl, že podpora iTunes se dostane do stovky zemí po celém světě, podpora AirPlay 2 se má následně objevit až ve 190 zemích po celém světě. Podpora se však bude zřejmě lišit model od modelu, k čemuž by měl Samsung brzy přidat i oficiální vyjádření.

Apple tak dovršil dlouholeté spekulace o tom, zda vyvíjí vlastní televizor. Bájná iTV zjevně nebude a pro majitele nových televizorů od Samsungu ztratí rázem smysl i pořizování krabičky Apple TV. Jenže pro Apple to přesto může být velmi výhodný krok. Jeho televizní služby se rázem dostanou k velkému počtu nových uživatelů.

Pro Apple se zřejmě jedná o pilotní projekt, který má urychlit vývoj připravované streamovací služby. Ta se má také dostat do sta zemí po celém světě. Apple si v rámci své aplikace u Samsung Smart TV vymohl i to, že televize nemůže využít historii prohlížení a vyhledávání multimédií k personalizaci reklam. Eddy Cue, víceprezident internetového softwaru a služeb v Applu dodává: „Těšíme se na to, až přineseme iTunes a AirPlay 2 ještě více zákazníkům po celém světě prostřednictvím televizí Samsung Smart TV. Uživatelé iPhonů, iPadů a Maců budou mít další možnost, jak si svůj oblíbený obsah vychutnat na největších domácích displejích.“

Apple, který tradičně ignoruje veletrh CES, však získal velkou mediální pozornost umístěním velkoformátové reklamy přímo na Stripu ve Vegas. Známý slogan „What happens in Las Vegas, stays in Las Vegas“ firma přetvořila na: „What happens on your iPhone, stays on your iPhone“ (aneb „To co se na iPhonu stane, to v něm taky zůstane“).

3886bc79-764b-48d8-abee-96f692013008
Diskuze (15) Další článek: Tak jsme se dočkali: HP Omen X Emperium 65 je první displej BFGD, tedy 65", 4K, HDR, 144 Hz a G-Sync [CES]

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,