Herní konzole | PlayStation | Sony

Sony má nový Playstation 4 Pro, první generace je menší a levnější

  • Sony vylepšilo výkon pro hraní vrozlišení vyšším než Full HD
  • Grafiku s Polarisem i procesor dodalo AMD
  • Původní konzole je menší a bude stát kolem 8 500 Kč

Na začátku srpna se Microsoft pochlubil s inovovaným Xboxem One S, který nabídne především menší rozměry, integrovaný zdroj a o něco výkonnější čipset. Sony přišlo s druhou verzí Playstationu 4 o měsíc později a nazvalo jej Playstation Pro. I z toho je patrné, že došlo opět především ke zvýšení výkonu. V tomto případě ještě razantnějšímu než u Microsoftu.

Nový Playstation je vybaven 64bitovým procesorem Jaguar, který pro Sony dodává AMD a obsahuje 8 jader na zatím neupřesněné frekvenci. Většího vylepšení se dočkala grafika, kterou opět obstaralo AMD a pro Sony vyrobilo upravenou kartu s čipem Polaris o výkonu 4,2 TFLOPS. Výsledkem je herní konzole, která výkon původního Playstation 4 překonává dvojnásobně. Dostatek pro hraní her v rozlišení 4K s podporou HDR.

Scrn-09-08-004.png
Playstation 4 Pro

Playstation 4 Pro podporuje 5GHz Wi-Fi 802.11ac a nabízí pevný disk s kapacitou 1 TB, tedy stejně jako Xbox One S. Operační paměť má kapacitu 8 GB. Externí úložiště lze připojit pomocí trojice USB se specifikací 3.1 a nechybí Bluetooth 4.0 a gigabitový ethernet.

4K jako hlavní tahák

Konzole předchozí generace končily se svým rozlišením u Full HD a na víc zkrátka neměly výkon. Microsoft do modelu One S sice Ultra HD přidal, jenže jej podporuje pouze při přehrávání videa. Hry stále poběží ve Full HD.

Sony díky novému APU může nabídnout podporu tohoto rozlišení i pro hry. Jenže ani zde se o opravdové 4K, při kterém by hry běžely v nativním rozlišení 3 840 × 2 160, nejedná. Ostatně v případě desktopů musíme pro toto rozlišení nakupovat hardware několikanásobně dražší a výkonnější než v případě konzolí. Sony proto podle webu Engadget nabízí vývojářům dvě možnosti, jak své hry pro vysoké rozlišení upravovat.

Scrn-09-08-002.png
Playstation 4 Pro

První z nich spočívá v pevně daném rozlišení někde mezi Full HD a 4K, v němž hra běží celou dobu. Tento režim je nazýván jako Resolution Mode. Druhou možností je potom tzv. Quality Mode, kdy se rozlišení hry dynamicky mění v závislosti na tom, jak je náročná. Zde by se maximální rozlišení mělo blížit k nějakým devadesáti procentům běžného 4K.

Sony sice umožňuje vyvíjet v nativním rozlišení 3 840 × 2 160, ale budou v něm běžet pouze nenáročné hry, které při něm dokážou nabídnout dostatečnou snímkovou frekvenci. A to se velkých AAA titulů týkat nebude.

Scrn-09-08-003.png
Playstation 4 Pro

První zkušenosti hovoří o dobře patrném vylepšení mezi hrami na Playstation 4 a novém modelu Playstation 4 Pro. Sony se zatím mohlo pochlubit předělaným Rise of the Tomb Raider a Shadow of Mordor a podle zahraničních novinářů vypadají skvěle. Většina hráčů prý potom rozdíl mezi nabízenými režimy s nižším rozlišením a opravdovým 4K pravděpodobně nerozezná.

Na konzoli, na níž hry poběží v nativním 4K si tak budeme muset počkat minimálně do příštího roku, kdy Microsoft chystá nový Xbox, jenž je zatím ukryt za kódovým označením Scorpio.

Playstation 4 Pro má cenovku 399 eur, tedy nějakých 10 800 Kč. Prodávat se začne v listopadu.

Playstation 4 Slim

Kromě verze Pro si Sony připravilo také vylepšení stávající první generace. Podobně jako Microsoft s Xboxem One S sáhlo ke zmenšení konstrukce, ale především také ke zlevnění. Stát bude 299 eur a můžeme se tak těšit na cenovky začínající kolem 8 500 Kč. Hardware konzole se nemění, Sony však slíbilo update, který přinese podporu HDR.

29237861740_e3a596620f_k.jpg
Zmenšený Playstation 4 (Slim)

Původní verzi Playstation 4 přestane Sony prodávat a bude plně nahrazena tenčí verzí. Ta sice nebude oficiálně pojmenována jako Slim, ale toto označení se nabízí.

Diskuze (22) Další článek: Intel se částečně zbavuje McAfee, prodal 51 % společnosti za 3,1 miliardy dolarů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,