Prodeje „ultrabooků“ v roce 2013 už tvořily 12 % všech notebooků

Označení ultrabook, pod kterým se skrývá i jasné specifikace formátu lehkého a tenkého notebooku, představil Intel a výrobci ho tak mohou používat pouze v kombinaci s čipy Intel. Obecnější označení - „ultrapřenosné“ notebooky ale spadají do stejné kategorie.

Dle statistiky společnosti ABI Research se v roce 2013 prodalo 182,7 milionů notebooků, přičemž 12,3 % těchto notebooků patří právě do sekce ultrapřenosných modelů. Oproti roku 2012 to znamená meziroční růst o 100 %.

MacBook-Air-mid-2013-more-portable.jpg
MacBook Air - zástupce tenkého a lehkého notebooku od Applu

Vysoký nárůst se dá očekávat i do budoucna, protože miniaturizace povede u běžných notebooků ke stále menším rozměrům, které už budou patřit do sekce lehkých a tenkých notebooků. Na trhu už se dokonce začínají objevovat i velmi výkonné notebooky, které jsou zároveň tenké a lehké a pomalu se blíží specifikaci ultrabooků.

 

Diskuze (42) Další článek: Český internet má být díky novému projektu NIXu bezpečnější

Témata článku: , , , , , , , ,