Při uvedení úsporného procesoru Atom od Intelu se objevily i první levné a malé notebooky, které byly a stále jsou v prodeji pod označením netbooky. Po vlně popularity, včetně dalších Atomových zařízení, ale přichází i postupný pád. Jedním z důvodů jsou jistě i nové počítačové produkty, jako například tablety.
Ve třetím fiskálním čtvrtletí tohoto roku se příjmy z oblasti platformy Atom pohybovaly kolem 269 milionů dolarů, což je o 24 % méně než ve druhém čtvrtletí roku 2011, a o 32 % méně než ve třetím čtvrtletí roku 2010.
Stále se tak pochopitelně jedná o výnosný segment, který rozhodně rychle nezmizí, ale klesající obliba ukazuje na rozložení v rámci dalších mobilních počítačových zařízení, mezi které lze jistě zařadit i smartbooky s procesory ARM a tablety.
Intel ale i přes to plánuje nové modely platformy Atom, v průběhu následujících 36 měsíců by se měly objevit tři nové generace (Saltwell, Silvermont, Airmont), s čímž souvisí i rozhodnutí Intelu o rychlejší implementaci pokročilejší technologie výroby u těchto procesorů. Klíčové bude také případný úspěch Atomu na tabletech, kde zatím vládne ARM.
Poprvé se ve druhém čtvrtletí také prodalo více tabletů (13,6 milionů), než netbooků (7,3 milionů), a to téměř dvojnásobně. Trh tabletů přitom ovládá především iPad od Applu, který má tržní podíl kolem 68 %. Pro tento rok se počítá pouze s 32 miliony prodaných netbooků, ale prodeje tabletů by měly dosáhnout až na 60 milionů kusů.