Čína | Elektřina | Gadgety

Přestáváme chodit. Vyzkoušeli jsme elektrickou jednokolku a terénní megaskejt

Dvě vozítka, která mají společný snad jen barvu pneumatik a pohon elektromotorem. Dnes jsme se s nimi seznámili, důkladnější testy přineseme, až počasí dovolí.

Městská jednokolka

Xiaomi Ninebot C+ je jednokolka (unicycle) a jízda na ní vyžaduje trénink. Než jsme se rozjel bez opírání o zeď, trvalo skoro hodinu a ještě dlouho bude co zlepšovat. Výhodou je relativně velké kolo (v pohodě přejede tramvajové koleje, nebo nájezd na chodník), kompaktní rozměry a na poměry značkových elektro-vozítek nízká cena kolem 340 dolarů (doprava je zdarma, nikdo po mě nechtěl další peníze za daň nebo clo).

P1170656.JPGIMG_20190117_134902.jpgP1170676.JPG
Po obvodu Ninebota jsou rozeseté diody, které indikují stav baterie a jízdní režim. Třeba zrovna tahle červená znamená, že stroj leží na boku. Nabíječka není překnaně velká.

Naopak příliš se nebude líbit hmotnost 14 kg, i když díky masivnímu madlu se dá stroj nosit relativně pohodlně. Výkon motoru je 450 W, což by mělo stačit i na hodně prudké kopce (až 15°) při nosnosti až 100 kg. Maximální rychlost je 20 km/h a dojezd až 22 km, baterie se nabíjí 2,5 hodiny.

$REX8L10.jpg$RKK8C8Z.jpg
Takhle na unicyclech jezdí v Číně. Mám ještě co dohánět :-)

PS: Ve videu jsme měli poněkud nejasno o vztahu Xiaomi, Ninebot a Segway. Segway je už legendární americká firma, kterou v roce 2015 pohltila čínská firma Ninebot a celou transakci financovalo čínské Xiaomi a kalifornský fond Sequoia Capital. Od té doby tři zmíněné technologické firmy sdílejí know-how a produkty.

Terénní skejt

H2C je masivní longboard, který se na rozdíl od početné konkurence s malými koly zaměřuje na jízdu v lehkém terénu. Tomu je přizpůsobená celá konstrukce s velkými 8" vzduchem foukanými koly se vzorkem a velkou světlou výškou. Ze stejného důvodu nejsou motory na podvozku, ale jsou vytažená nad zadní část prkna, výkon 2 × 800 W se na kola přenáší dvojicí ozubených řemenů.

P1170716.JPGP1170682.JPGIMG_20190117_135347.jpgP1170702.JPG
H2C je konstruovaný na jízdu v terénu. Nebude ale překážet rozměrná baterie? Je dostatečně chráněná před případným nárazem?

Teréňáka zkoušel David, který má dlouholeté zkušenosti s bezmotorovými skateboardy a longboardy, v elektrické éře se svezl jak na tom nejlevnějším, tak na kultovním americkém Boosted Boardu s cenou kolem 40 tisíc korun. Prvně jsme z H2C demontovali oka pro zaklesnutí nohou – jednak Davidovi nevyhovovala jejich poloha a za druhé si u neznámého stroje chtěl nechat možnost „bezpečně vystoupit“. První dojem byl, že reakce na povel dálkového ovladače je poněkud zbrklá, po pěti minutách se vrátil z vyjížďky s konstatováním, že je to jen o zvyku.

H2C má podle výrobce vážit 7,4 kg, nám se zdá, že je těžší, takže v rámci recenze budeme i vážit. Naopak nosnost 200 kg téhle konstrukci ochotně věříme, působí opravdu masivně. Maximální rychlost je 38km/h a dojezd až 20 km, doba nabíjení je 1,5 hodiny. Cena tohoto drobečka je 460 dolarů, tedy asi 10 300 Kč.

Diskuze (10) Další článek: Sapphire jde proti trendu, uvedl novou kartu RX 570 16 GB pro těžbu kryptoměn

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,