1. nejzásadnějším „efektem“ zvuku filmů je centrální (dialogový) kanál. Možná se podivíš, kolik práce centr udělá a o kolik lepší zvuk filmu je při jeho použití. Náhražka reproduktory stereofonními, byť dobrými (při ceně 6K to, bohužel, ani to, asi nejsou) skutečně není plnohodnotná. Hodně pokazí akustika místnosti.2. repro nebude mít dekodér DTS (opět, ta cena!), takže když jej po optice pošleš, bude ticho. Budeš muset využít PCM/stereo, repro se s tím nějak porvou a SW „něco“ zahraje, ale nebude to .1 kanál z původního zvuku.3. optický výstup je dobrá volba. Ale víc se hodí k propojení dobrého dekodéru, třeba uvnitř AV receiveru. 4. zdroj nijak neovlivňuje kanály v digitálním výstupu, vždy jde kompletní. O zpracování se stará cílové zařízení.5. zvukové efekty typu „vrtulník z RL do FR“ uslyšíš v demonstračních ukázkách, ve filmech jimi tvůrci vysloveně šetří. Naopak se snaží, aby dobrý zážitek měl i divák s nejslabšími reproduktory, třeba v TV.6. Přepnout na plnokrevný zvuk, třeba DTS je rozhodně doporučené. Ovšem DTS (a další pokročilé formáty, 7.1, Atmos, atp.), to je naprosto jiná liga. Za tu repro v ceně 6K rozhodně nekopou.Takže - když repro koupíš, budou dobře vypadat a něco málo i zahrají. Ale na nějaký úchvatný zážitek můžeš zapomenout. Platívalo: do zvukového systému vložit ALESPOŇ stejné peníze, jako do obrazového (a nebo i mnohem víc). Tvůrci filmů s tím počítají a využijí to.