image/svg+xml

» Poradna » Hardware

Způsob vyřízení reklamace

 |   |  Android Chrome 86.0

Zdravím ve spolek a omlouvám se za dotaz, který tak úplně nepatří do počítačové poradny. Ale věřím, že s tímhle problémem bude mít někdo zkušenost.V červenci letošního roku jsem v Alze kupoval novou TV, ke které byl za zvýhodněnou cenu (rozdíl cca 2 500,- Kč) soundbar. Soundbar se začátkem září porouchal a já ho 16. 9. odevzdával na pobočce k reklamaci. Dnes jsem byl informován o vyřízení reklamace. Ovšem s divným výsledkem - Dobropis. Dobropis je na částku 5 500,- Kč, přičemž nový je za 8k Kč. Takže způsob vyřízení se mi vážně nelíbí. Existuje nějaký způsob, jak výsledek reklamace rozporovat a dosáhnout např. na výměnu zboží? Od zeleného šmejda, ani ze servisu, mě nikdo nekontaktoval na domluvení způsobu vyřízení reklamace.

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 | Microsoft Windows 10 Chrome 86.0.4240.75

A už jste se zkusil zeptat v té Alze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 81.0

Pokud je nazýváte zeleným šmejdem, doufám, že to byla vaše poslední objednávka u nich a už tam nepáchnete. Jinak si o problém vyloženě říkáte.Pokud jste nakupoval podle občanského zákoníku, Alza má právo odstoupit od smlouvy a vrátit vám peníze, který jste za soundbar dal. Pokud tak učinila, což z nějakého záhadného důvodu nepíšete, je vše v pořádku. Co víc byste chtěl, než aby vám vrátila peníze?Že mezi tím soundbar zdražil, to není její problém.Pokud vím, nemusíte s tím souhlasit, a soundbar si vzít zpátky tak, jak je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 81.0

Ty jsi koupil něco se slevou 2500,- za 5500,- a chtěl bys vrátit 8000,-? Chápu to správně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Chrome 86.0.4240.75

Ne, chtěl by reklamaci výměnou kus za kus. Což docela chápu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 81.0

Jo tak, to chápu. Jde o to, zda to ještě prodávají nebo ne a jak bude trvat na výměně. Mě kdysi tohle udělal CZC s myší. Nesouhlasil jsem a jelikož už ji neprodávali, chtěl jsem ji zpět, že si ji opravím sám. Ale to už také nešlo, protože ji někdo někam "založil". Nakonec mi tedy dali novější model. Ale moc se jim nechtělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android Chrome 86.0

Je to přesně tak. Produkt se stále prodává a mají skladem více jak 5ks. Prostě mi to z jejich strany přijde jako sviňárna. Nehledě na to, že za akcí musel stát Philips, protože byla i v dalších e-shopech. Tenhle způsob reklamace bych pochopil, pokud by se produkt už neprodával...

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 81.0

Tak to ale je. Tyto velké shopy žádné vlastní akce nemají, dávají slevy jen na to, co zlevní výrobce. Sviňárna to sice ze tvého pohledu být může, ale Alza není charita a logicky to nechce řešit ztrátovým způsobem. Nemůžeš čekat, že když oni to tenkrát koupili levně a levně ti to prodali, že ti teď dají kus, který koupili nejspíš ještě o dost dráž, než jsi za to zaplatil ty. To je v podstatě takové riziko nákupu ve slevách, že se nikdo s reklamacemi moc nemaže

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Chrome 86.0.4240.75

Ale tu akci nedělá obchod, ale taky výrobce. Zrovna tak se reklamace vyřizuje u výrobce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

To je irelevantní, podle zákona záruku drží záruku prodejce, ne výrobce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.123

a preto je ten zakon nahowno. Predajca s tym nic nema, nevie to nijak ovplyvnit. Zaruku vybavuje vyrobca.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

No, ono to právě má jasnou logiku. Ty platíš prodejci = prodejce ti drží záruku, jednoduché jak žebřík Tebe nemusí zajímat, kde to zboží prodejce sehnal a jak má nastavené smlouvy s výrobcem (spíš lokálním distributorem). Tohle je nejpřímější cesta. Jak bys ty jako zákazník měl někde nahánět výrobce, který je často ze zahraničí a vymáhat na něm nějakou záruku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.123

teraz som kupil whirlpool chladnicku v mall.sk Chladnicku zaregistrujes na webe whirlpool, whirlpool ma siet servisakov, pridu k tebe domov, riesia. Mall.sk s tym nic nema, nemoze s tym nic mat, nemoze drzat siet servisakov, lebo preda 20 chladniciek mesacne. Mall.sk akurat tak moze chladnicku poslat do servisu whirlpool a na nic dalsie nema dosah. Vybavenie/nevybavenie zavisi iba a len na servise whirlpool. Tak to ma byt s uplne vsetkym.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Samozřejmě, proto taky naprostá většina prodejců prodává zboží z oficiálního dovozu, kde má smlouvy s dovozcem, který zajišťuje záruční servis. Ale pro tebe je logicky protistranou ten, komu jsi dal peníze. Jak si on zařizuje záruční opravy, to to může být jedno. Ale pozor na to, pokud je mi známo, Slovensko má v této záležitosti rozdíly proti Česku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.123

ale nepozeraj to zo strany kupujuceho. My kupime tovar vo velkosklade, velkosklad kupi tovar od vyrobcu - ale ani velkosklad nema dosah na zarucnu opravu, on nema paku nic garantovat. Velkosklad to posle vyrobcovi a az vyrobca garantuje, riesi. Nemozes teda cakat, ze ja predajca ti budem rucit za notebook, ked mam pod sebou este dalsie 2 medzikroky a az dalsi v poradi garantuje. Chapem, ze zakony su spravene nejak, ale presne to kritizujem ze su diskriminacne k predajcom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 81.0

Myslím že to bývá takto, výměna za stejný kus nebo oprava (rozhoduje se obchodník). Pokud není možné, tak vrácení peněz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 81.0

Ano, rozhodnutí udělá prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Ne, výměna nebo oprava je nenároková věc. O způsobu vyřízení reklamace rozhoduje prodejce a pokud usoudí, že věc nelze opravit ani vyměnit, může ti regulérně vrátit peníze a odstoupit od kupní smlouvy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows XP Mozilla 68.9

Máš pravdu, do PC poradny podobné dotazy opravdu nepatří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 81.0

Je na obchodnikovi, jak reklamaci vyridi. Pokud se rozhodne pro dobropis, pak je zcela pochopitelne, ze se bude vracet castka, kterou jste skutecne zaplatil, tj. 5.5k.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android Chrome 86.0

Ano, s tímhle souhlasím. Jen jsem značně rozmrzelý z toho, jak se k reklamaci Alza postavila

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.123

postavila sa k tomu uplne logicky. Pred 3 rokmi sme mali kvoli tazeniu prudky narast cien grafickych kariet, alebo pred janeviem 10 rokmi vytopilo vyrobcu motorcekov na disky a aj seagate aj WD skokovo zdrazili disky na 2-3 nasobok. A teraz ti ma alza z reklamacie vratit disk, ktory si ty kupil za X ale oni ten novy kupili za 3X? Preco by to robili, vratia ti X a vybavene. Zakon to umoznuje, boli by na hlavu padnuti, keby ti davali 3x tolko co si im dal ty. A ani to od nich nemozes pozadovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Firefox 81.0

Oni jedou ve velkých množstvích s minimálními maržemi, takže si nemůžou dovolit fungovat jako charita a dávat ti nový kus, který koupili dráž, než tobě prodali ten původní. To je holt trh a jedou přesně podle zákona. Tys o nic nepřišel, ještě jsi ten výrobek používal nějakou dobu zadarmo

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 86.0.4240.75

Se vším souhlas jen "Tys o nic nepřišel" .. přišel jsem o částku která odpovídá míře inflace z dané hodnoty zboží.. tedy nepoužíváte to zadarmo, cenou je právě inflace

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Je pravda, že oni mu nevrátí částku navýšenou o hodnotu inflace za dobu, kterou měl peníze "uložené" u nich, ale místo tě inflace měl bezplatně zapůjčený výrobek Je zcela jisté, že kdyby existovala komerční půjčovna takového výrobku, že by za dobu co jej používal, zaplatil mnohem víc, než byla inflace

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.121

Ještě mě napadlo, že přišel o ten čas nutný k reklamaci, vyřízení a dodání zboží zpět k obchodníkovy + celá tato záležitost není zdarma a projetý benzín nebo přepravní služby nejsou zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

To je taky pravda, ale pořád je otázka, zda ty náklady převýšili zisk z toho, že mohl výrobek nějakou dobu bezplatně používat

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.123

Tos tu TV koupil jen kvůli slevě na ten soundbar nebo co tu řešíš? Reklamovals vadný výrobek a obchodník to vyřešil způsobem, který by si přál nejeden zákazník - odstoupením od kupní smlouvy a vrácením plné kupní ceny. O způsobu vyřízení reklamace rozhoduje obchodník a je jen na něm jestli reklamaci vyřeší opravou soundbaru, výměnou za nový bezvadný kus nebo vrácením plné kupní ceny. Ty sice můžeš obchodníka požádat, aby ti dal nový bezvadný kus, ale obchodník na tvoji žádost nemusí brát zřetel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím

Související témata: 8K, Vyřízení, Způsob