pátek 13.6.
po 9hod volám, technik prý na tom stále pracuje, už prý zničili plno čtecích hlav a materiálu, který museli znovu objednávat. Na připomínku, že mají disk již 4,5 měsíce se Kateřina Široká rozpovídá co vše s tím bylo za problémy, kolik materiálu zničili, že je to v Economy režimu, že když to neopraví tak jim stejně nic nezaplatíme a že tu zakázku tedy asi raději ukončíme ... a mluví tak, že jí nelze skočit do řeči. Oznámil jsem, že jestli se tedy záchrana nepodaří (jak naznačuje) tak chci disk vrátit, i když je nefunkční a vzhledem k tomu, co jsem si o nich přečetl na internetu (http://www.tdp-ontrack.cz/fakta/) bych rád, kdyby byl HDD kompletní a bez chybějících součástí, aby byl možný pokus záchrany ještě v jiné firmě. Na to řekla, že odstranění jejich know-how a zkompletování disku je za 500Kč a šla zjistit další informace za technikem. Když se vrátila, tak mne veselým a optimistickým vítězoslavným hlasem informovala, že se technikovi zrovna včera večer podařilo disk nějak zprovoznit a data už se kopírují na můj záložní disk (zajímavé jaký obrat). A že prý 100% dat už se kopíruje na disk. Ptám se na možnost ověření, že tam ta důležitá data skutečně jsou (jsme z Brna, oni v Praze) - kontrola je možná pouze osobně na pobočce, např. vzdálený náhled (TeamViewer a pod) není možný. Uživatel / majitel dat tam kvůli tomu jet nyní nemůže, takže je to jen na slovu Datarecovery, že tam téměř všechna data jsou a budou provozuschopná. Namátkou prý zkusil otevřít několik souborů a byly OK.
Platba je také možná pouze dobírkou nebo předem nebo na místě, ne fakturou po ověření dat (hodně z toho se dá pochopit, zákazník by si je mohl zničit znovu sám na záložním médiu, ale ten vzdálený přístup pro nahlédnutí by takový problém být snad nemusel).
Takže to vypadá, že si nechám zaslat alespoň nějaký index obnovených souborů a pak namátkou nějaký fyzický soubor, pokud budou ochotní poslat a uvidíme.