Funguje to následovně: Něco si vybereš, objednáš a hned tě to přesměruje na zaplacení, kde zadáš číslo karty a podobné náležitosti. Z účtu ti strhnou peníze a pak čekáš. Týden, 14 dní, 3 týdny, měsíc, 50dní a když máš štěstí, tak ti poštou dojde vybraný telefon. V opačném případě ti nepřijde nic, přijde jiný mobil, mobil bez češtiny, nebo mobil, který nejde zapnout. Když budeš mít jakýkoliv problém, nečekej, že ti na aliexpressu někdo pomůže. Peníze už jsi jim poslal a velice neradi by je vraceli, takže budeš muset prokazovat, dokazovat, vysvětlovat a posílat fotky problému nebo závady. A pak zase čekat, až se někdo ozve a požádá tě o čas, který potřebují k řešení problému. Když se pak zeptáš, jak to vypadá, tak zase požádají o další fotky a doplňující informace. V tomhle kolotoči budeš, dokud nevyprší lhůta na ochranu zákazníka a pak ti jen suše sdělí, že lhůta vypršela a že nemohou nic dělat. Pokud otevřeš další spor (dispute), tak ti to už jen vypíše hlášku, že položka byla ukončena. Stojí ti to za to? Sám vím, že koupit telefon ani ne za poloviční cenu je lákavé, ale sám jsem si vyzkoušel, jaké to je, přijít takovýmto způsobem o peníze.