» Poradna » Ostatní

Záruka u notebooku/telefonu/konzole

 | Microsoft Windows 10 Chrome 93.0.4577.82

Dobrý chci se zeptat a utvrdit, že to dělám správně. 1. Co vím, tak Asus/Acer nepotřebuje žádný doklad o koupi, když se reklamuje notebook. Oni to vše mají v systému. Jiné značky notebooku jsem nezkoušel reklamovat nebo po tom ani nepátral. 2. Když chce člověk reklamovat telefon řekněme Samsung, který je na trhu chvilku a je jasné, že není starší než rok, tak Samsung potřebuje na opravu doklad o zakoupení. Proč ?3. To stejné je u Playstation 5, kde je potřeba doklad o nákupu i když je jasné, že PS5 není na trhu delší dobu než rok, pochopil bych kdyby to tak bylo. Prý Xbox doklad neřeší a najde si to vše podle S/N. Je to pravda ?Děkuji za vaše rady a zkušenosti.

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 | Microsoft Windows 10 Chrome 93.0.4577.82

Asus, Samsung, Sony žádný doklad nevyžadují, nejsi s nimi v žádném smluvním vztahu. Doklad (v jakékoliv podobě) vyžaduje v případě reklamace prodejce, kde jsi zařízení pořídil. Tak to vyžadují zákony České republiky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Proč? Protože ty nejsi ve vztahu s výrobcem ani servisem, ale pouze s prodejcem. Takže pokud dáš výrobek přímo do servisu a obejdeš tak prodejce, může si servis diktovat podmínky, jaké chce. Takže to neřeš, je to v pořádku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.61

Môžem len poskytnúť informácie o Asuse a Lenovo (NB) - obchod vyžaduje doklad o kúpe - tak, ako je to v reklamačných poriadkoch. Iný systém - vyžadovanie záručnej opravy/reklamácie priamo v servisných strediskách. Pokiaľ sa tam výrobok zaregistruje (teda dátum nákupu a SN výrobku) - nepožadujú žiadny doklad - podľa SN totiž majú prehľad o tom, kde bol vyskladnený, predaný. Osobne odporúčam, ak je takýto výrobok v tvojich rukách, ihneď si ho na stránke výrobcu/servisu zaregistrovať a komunikovať už s nimi. A) Je to rýchlejšie, dopravu často platí servisné stredisko. Žiadny doklad nie je potrebný - akurát zár. list spolu s prístrojom (dokonca ani nemusí byť podpísaný, dátovaný, stačí len razítko obchodu). Cez obchod je to zdĺhavé - oni to totiž neposielajú ihneď, ale často až po 3-4 dňoch. Zo zákona totiž majú na to 30 dní, pri priamom kontakte so servisom je to hotové niekedy i do týždňa (vlastná skúsenosť - 2x Asus, 1xLenovo - opravy do 4 dní).B) V prípade reklamácie/opravy v záruke máš dokonca prehľad o postupe, informácie o pohybe výrobku (kedy bol prijatý, kedy opravený, kedy odoslaný).C) Ak je zaregistrovaný - osobné údaje sú chránené a v prípade nejakej "nepríjemnej udalosti" (krádež) by si sa aj dozvedel, že tvoj "zmiznutý" prístroj je u nich.Ale to, ako budeš postupovať - je na tebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 93.0.4577.82

Nesmysl, tazatel je s velkou pravděpodobností z České republiky a zde platí její zákony. Je ve smluvním vztahu pouze s prodejcem a pouze s ním řeší případné reklamace. I kdyby řešil reklamaci registrovaného výrobku přes autorizovaný servis, tak výsledné řešení v případě například výměny by musel stejně řešit přes prodejce. Netahej sem to, jak se to "řeší" u vás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 93.0.4577.82

Jde mi o to, že někdy nakupuji použitou techniku a bud ji prodávám dále nebo nechávám si. Nedávno jsem koupil nový Samsung v kompletním balení a kontaktoval jsem podporu Samsungu, jestli tam mám nějaký nárok na reklamaci, kdybych potřeboval, bohužel nemám. Dále mám "nový" notebook Acer, také komplet balení a opět bez dokladu a tam podle Aceru není problém. Tak tomu moc nerozumím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Aha, tak pokud kupuješ použitou techniku, tak ze zákona nemáš nárok vůbec na nic, pokud s původním majitelem nesepíšete dohodou o převodu práv z uplatnění odpovědnosti za vadu. Tudíž na žádnou záruku u použitého zboží nemůžeš nikdy spoléhat. Vzít ti to na reklamaci můžou, ale nemusí a podle toho se při nákupu rozhoduj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 93.0.4577.63

Záruku má pouze první kupující. Tak je zákon i praxe, vč. prokázání kdo za závadu může.Právě proto je bazarové zboží za méně peněz než nové.Je to logické! Co když první kupující zboží část odpálil přepětím (třeba na PC zadní konektor na audio vstup) a záruční servis mu to neuznal a tak to prodal do bazaru. A je jedno jestli tam dal popis závady nebo ne. Ty prostě kupuješ zajíce v pytli a nelze očekávat, že tvoji snahu nákupu za nejnižší cenu bude případně asanovat záruční servis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 93.0.4577.82

Když jsem reklamoval, HDD v obchodě, kde jsem ho koupil, našli si o podle SN (Alfa - dnes TS Bohemia)S mobilem jsem to nikdy nezkoušel. Nicméně, pokud na dokladu není uvedená osoba, tedy jen koncový zákazník, dá se záruka uplatnit i u jiného majitele, než prvního. Jinak se vše řídí zákonem, popsaným výše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Chrome 93.0.4577.82

Přece ti nebudou záručně opravovat kradenou věc.A Asus po mě doklad o koupi chtěl, konkrétně při registraci produktu abych získal prodlouženou záruku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Playstation 5, Konzole, Doklad