» Poradna » Mobily, audio, video

Záruční list

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 49.0.2623.112

Dobrý den, dnes se mi dostal do rukou telefon Lumia 535, dostal jsem kompletní balení.. to je telefon, nabíječka, manuály a zmíněný Záruční list.Záruční list.. Nějaký Kvapil(since 1991)Výrobní číslo IMEI je tam nalepenoTyp zařízení - Lumia 535Jméno, příjmení /název/ obchodní firma prodívajícího IČO atd.. tak zde mám razírko a podpis od Hladíka Miloše(prodej, servis mobilních telefonů a příslušenství)Den, měsíc převzetí kupujícím - 8.8.2015a pak dole jsou 3 kolonky co se týče reklamací. Záznamy o opravách.. prázdné.-------------Já se chci zeptat.. Ten záruční list .. když s telefonem něco bude, lze ho skrze to reklamovat? Nebo takhle.. k čemu mi je ten Záruční list? Učtenka, za kolik bylo koupeno není. A jak jsem se tak koukal a ptal, tak někteří taktéž mají jen Záruční list bez učtenky a to mají telefon od Vodafone, či O2.. Může mi to někdo vysvětlit? Mám v tom bordel.. díky za odpověď.

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 45.0

Bez paragónu o kúpe si môžeš záruku strčiť aj s listom do prde\le.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 49.0.2623.112

Ten zarucni list je dobry pouze na podpal. Na vytreni rite bude nejspis ten papir moc tvrdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 49.0.2623.112

Paragon není k reklamaci třeba, stačí prokázat, že tam byl zakoupený - je to důsledek právního paskvilu. Žádný zákon ale neukládá jako povinnost přenést záruku na další osobu - expresivní výklad zákona je ten, že prodejem záruka zaniká. Takže reklamaci je oprávněný provádět pouze původní kupující.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 49.0.2623.112

Je to tvrdé, ale je to tak. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 45.0

Pekná blbosť.Reklamácia nie je viazaná na kupujúceho, ale na VÝROBOK!!!! T.z. ak sa niečo kúpi, potom sa to daruje (i so všetkými dokladmi) inej osobe - záruka na výrobok je stále platná odo dňa predaja - a je jedno, či si ju uplatní osoba A, alebo osoba B!Panstvo - i u vás v Čechách máte predsa zákony na ochranu spotrebiteľa, máte právne predpisy ohľadom reklamácií - a NIKDE v nich nie je napísané, že reklamačný proces sa viaže na osobu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 49.0.2623.112

Pokud je na faktuře napsáno Franta Vomáčka, těžko může zboží zanést na reklamaci Bohumil Skotchdopole. Leda by mu napsal Franta plnou moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 30.0

Jak si na tohle přišel? To snad neplatí už ani na vesnickým krámku v židovský "zmetko-zlodějně". Na krabici, na výrobku, ve výrobku máš čárový kód a ten je rozhodující, podle toho se dá dohledat všechno potřebné o výrobku a ví se kdo ho prodal a podle toho se na něj vztahuje servis. Účtenka není potřeba vůbec, a ani faktůra kdo co kde a proč koupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 45.0

Ano, většinou je to tak, ale je to kvůli zjednodušení. Ale striktně podle zákona skutečně prodejce nemusí přijmout reklamaci od někoho jiného, než kdo od něj výrobek původně koupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 30.0

To jsme někde na fízlárně? Když si koupím třeba boty tak dostanu záručák na základě předložení OP? To může např. nějakej Vodafone když se někdo uváže k závazku na 25 koků služeb s použitím modemu za 1,- nebo tak něco...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 45.0

K nákupu bot skutečně OP nepotřebuješ, ale vycházej z toho, že kupní smlouva a to ať už písemná či ústní je smlouvou mezi dvěma subjekty, tedy prodávajícím a kupujícím. Když vezmeš hypotetickou situaci, kdy koupíš (a tedy uzavřeš kupní smlouvu s prodávajícím) třeba telefon, druhý den ho někomu daruješ, prodáš nebo cokoli podobného tak ta třetí osoba přece nemůže odstoupit v případě například neopravitelné závady od kupní smlouvy, kterou ona neuzavřela. Ovšem to je jen příklad - prodávající má povinnost plnit závazky vyplývající z kupní smlouvy a není povinen jednat s nikým pokud s ním neuzavřel kupní smlouvu, což je právě ta třetí osoba, která jakýmkoli způsobem ke zboží přišla. Že v praxi jsou prodávající benevolentní je věc jiná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 45.0

To je hodně rošířený mýtus a minimálně v ČR je jednoznačně neplatný Vychází to z toho, že záruka je odpovědnost za vady, kterou PRODÁVAJÍCÍ garantuje SPOTŘEBITELI (a nikomu jinému). Přičemž spotřebitel je z hlediska zákona výhradně ten koncový kupující, se kterým prodávající uzavřel kupní smlouvu, nebo-li ten, komu zboží prodal. Nikdo jiný se nestane tím konkrétním spotřebitelem, i když od původního kupujícího zboží koupí. Ve vztahu k prodejci je spotřebitelem pouze ten původní kupující a pouze jemu je povinen ze zákona řešit reklamaci. Druhá věc ovšem je, že u běžného zboží s nevelkou cenou prodávající obvykle neeviduje identifikační údaje spotřebitele, takže není schopen poznat, že výrobek přinesl na reklamaci někdo jiný. A navíc většinou reklamaci hradí výrobce zboží, takže prodejci je to v podstatě jedno. Nicméně pokud prodejce chce dělat problémy a má identifikovaného spotřebitele (např. faktura s uvedeným odběratelem), tak není povinen reklamaci výrobku přijmout od kohokoliv jiného, než od toho původního spotřebitele (popř. pravomocného zástupce).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Firefox 45.0

Ako si sa k tomu telefonu vlastne dostal? od niekoho kupil? O2, vodafone a spol. nepotrebuju ani paragon, ani zarucak, lebo ak to beries k pausalu, tak je Imei toho telefonu priamo v zmluve a teda presne vedia kto je majitel a keby bol predany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 49.0.2623.112

Ano, koupil z druhé ruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

U spousty výrobků platí, že při reklamaci v ČR potřebuješ doložit koupi, ale (řádně vyplněný) záručák ti umožňuje využít mezinárodní záruku, například celoevropskou. Jak je to u staré Lumie, po tom pátrat nehodlám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Záruční list, Obchodní firma, Kompletní balení, Výrobní číslo, Převzetí


Určitě si přečtěte

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 112

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

** Nikdo si je nepamatuje ** Žádné není zcela bezpečné ** Nejlepší by bylo je prostě zrušit

Jakub Čížek | 65

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

** Loni ajťáky vystrašilo přetečení GPS čítače týdnů ** Nemělo se stát vůbec nic, ale svět opět nebyl připravený ** Za 18 let nás ale čeká ještě něco mnohem většího

Jakub Čížek | 62

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

** Mapy.cz neslouží jen k zobrazení podkladů a plánování tras ** Nabízejí celou řadu dalších praktických funkcí a možností ** Vybrali jsme třináct tipů a triků, o kterých možná nevíte

Karel Kilián | 36



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu