image/svg+xml

» Poradna » Mobily, audio, video

Zamítnutá reklamace "mechanické poškození"

 |   |  Unknown AppleMAC-Safari 5.0

Dobrý den, na Vánoce jsem koupil ženě čtečku knih eReading 4 Touch Light kterou jsem ale musel dát na reklamaci, protože část displeje přestala zobrazovat (cca 1cm řádek). Zpětně jsem se od ženy dozvěděl, že už ale dřív byla přes displej tenká čára, která ji ale tak nevadila. V podstatě ta čtečka nefungovala ani dva měsíce. A tento týden mi volali, že závada je mechanické poškození displeje a že oprava by stála asi patnáct set. Musím podotknout, že s čtečkou bylo zacházeno opatrně, od počátku byla používána v originálním pevném otevíracím pouzdře, na displeji byla stále původní krycí folie a v podstatě sloužila jen ke čtení v posteli. Takže tvrzení o mechanickém poškození displeje mě fakt zvedlo ze židle a nesouhlasím s nim. Chtěl bych se zeptat, jak mám postupovat, když nesouhlasím se závěrem reklamace, mám nějaké možnosti?

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Můžeš podat stížnost u ČOI. Pokud ale ani ta nepochodí, zbývá využít služeb soudního znalce a domáhat se svého práva soudně, pokud znalec neprokáže opak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows Vista Chrome 49.0.2623.112

a oni to mezitím v opravně škrábnou

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.87

Tenká čára přes displej a část displeje bez reakce skutečně ukazuje na mechanický poskození. Takhle se obvykle chovají prasklý displeje.Každopádně při reklamaci máš možnost soudního znalce, kterej musí objektivně vyhodnotit, zda servis má nebo nemá pravdu. Pokud ti dá znalec za pravdu, prodejce ti ho proplatí. Ale pokud ne, nebudeš mít čtečku a zaplatíš za znalce ze svých zdrojů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 55.0.2883.75

Již v minulosti se yada5ilo, že display praskl sám od sebe .... jednalo se o vadu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

to spíš uznají u auta

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Není pravda, žádná taková vada nebyla a žádný výrobce to nikdy na záruku neuznával. To si pleteš s autoskly :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 7 Firefox 51.0

to jsem ještě neviděl. Vím, že sama od sebe praskala někdy blbě nalepená levná temperovaná skla na displej a mimo elektroniku byla celkem slušná kauza se skleněnými stolky, kde sama od sebe rupla deska - výrobce blbě udělal sklo a napojení na kovovou část a pnutím to časem ruplo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.87

Ale jo, to se stává. Jenže se to stane tak, že se nafoukne baterka a displej praskne zevnitř. Ale že by sám od sebe praskl displej, to jsem ještě neviděl. A to mi rukama prošlo víc telefonů, než si umíš představit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 51.0

Neviem, ako to chodí v Českom reklamačnom poriadku, ale na Slovensku platí zásada: Do 6-tich mesiacov odo dňa kúpy sa MUSÍ reklamácia prijať, pretože vada sa v tom prípade považuje za výrobnú vadu. Do 12-tich mesiacov môžu reklamáciu zamietnuť len na ZÁKLADE odborného posudku, ktorý platí obchod! A reklamácia nemôže byť neprijatá, zamietnutá len na vyjadrení obchodníka, že "mechanické poškodenie".Po 12-tich mesiacoch si dáva vypracovať odborný posudok zákazník, ale v prípade, že reklamácia bola oprávnená, obchod preplatí (MUSÍ) všetky náklady, ktoré s týmto vznikli - teda cenu posudku, poštovné, cestovné, ak musel kvôli tomu cestovať, poistenie, ak posielal poštou a pod.Ak nepríjmu - nastupuje SOI (tá síce skúma len postup reklamácie) a súd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.87

I u nás se vada do 6 měsíců považuje za výrobní a dokonce máš nárok žádat odstoupení od kupní smlouvy.Jenže mechanický poškození způsobený zákazníkem nemá s výrobní vadou ani reklamací nic společnýho. To je prostě zákazník jantar a zničil si to sám. I kdyby to bylo hodinu po koupi. Což pochybuju, že je u vás jinak.Po 6 měsících je to vždy standardní reklamace a odstoupit od kupní smlouvy lze jen v případě, že se projeví alespoň čtyři spolu nesouvisející vady, nebo se jedná o třetí reklamaci téhož (např. 3x vadná baterie). Případně, kdy se jedná o čtvrtou reklamaci rozdílných částí (2x baterie a 2x displej atd). Ve všech případech ale musí být reklamace uznaná. Pokud jednou prodejce reklamaci neuzná a neuzná ji případně ani soudní znalec, nepočítá se do těhle limitů a bere se to, jako by nikdy neproběhla.Jinak reklamaci skutečně může (respektive musí) zamítnout nebo uznat prodejce. Prodejce totiž poskytuje záruku a prodejci poskytuje záruku výrobce. Zároveň platí, že právo prodejce (i zákazníka) je nechat si vypracovat odborný posudek (typicky servisní středisko). Čehož pochopitelně prodejci využívají, protože zamítnutá reklamace musí být zamítnuta důvodně a tam je vždycky lepší se schovat za servis, než pak u soudu tvrdit, že "se mi to nezdálo". Nicméně i to se může stát. Prodejce může říct: "Tohle jste si rozbil sám, reklamace zamítnuta." Pak přichází na řadu soudní znalec hrazený zákazníkem, kterého obchodník proplatí až tehdy, kdy se reklamace ukáže důvodná.Náhrady nákladů jsou u nás přirozeně také, vč. cesty atd.P.S.: Samozřejmě mají výrobci s prodejci různý smlouvy, stejně tak se servisními středisky. Takže některý druhy HW nemůže prodejce odmítnout na základě vlastního posudku. Ale ne proto, že mu to neumožní zákon. Je to proto, že to vyžaduje výrobce. Typicky příklad Apple, Samsung aj. U čínskýho importu je to na vůli prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

U nás je to podobné, ale není povinný odborný posudek. Prodávající samozřejmě musí reklamaci přijmout, ale o způsobu vyřízení rozhoduje on. Je pravda, že v prvních 6-ti měsících prokazuje zavinění zákazníkem prodejce, ovšem u prasklého displeje s tím není problém. Nevím o tom, že by někdy nějaký spotřebitel dosáhnul uznání prasklého displeje jako výrobní vadu. Pro zamítnutí reklamace vždycky stačí prokázat, že je skutečně prasklý, což není problém, protože to je vidět :) A žádný znalec se nepodepíše pod vyjádření, že displej prasknul samovolně. Vy jste to na Slovensku dotáhli dál :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Pokud je přes displej tenká čára, tak je skutečně nejspíš prasklý. S tím bohužel nenaděláš nic, je to jasné mechanické poškození. Fólie ani pouzdro tomu nezabrání, displej má obrovskou plochu a je tenký, stačí i v zavřeném pouzdru na něj trochu nevhodně zatlačit a je to, ani si toho prasknutí nevšimneš. Možnosti jsou nulové, toto ti nikdo na záruku neuzná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 51.0

"a v podstatě sloužila jen ke čtení v posteli.".. a můžete dokázat že manželka nikdy neusnula při čtení a nepoložila ruku na displej nebo se jinak o něj neopřela ? Na rovinu říkám že tohle reklamovat je problém.. taková závada opravdu v 99% případů vznikne tlakem na displej přímo a nebo stačí prohnutí celého zařízení (tj. nevhodně se o to opřít, ne i to nést v tašce / batohu atp.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

ono celkem přiznávat užití v posteli podivnost sama.Jak řek by pan doktor ---řina, neraz se odkopne peřina, kdy vášně nabudou vrcholu, nelze dbát na to co odletí ke stolu, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Unknown AppleMAC-Safari 5.0

Zdravím všechny přispívající a děkuji za reakce. Jen bych doplnil pár informací, které jsem mohl rozvést už v prvním příspěvku, ale nechtěl jsem psát dlouhatánskou esej. Jak jsem zmiňoval "tenkou čáru" přes displej, tak jsem tím rozhodně nemyslel nějakou prasklinu, ale spíš neaktivní jeden horizontální řádek displeje. Tato vada se objevila už v lednu, tj. pár týdnů od pořízení, ale sám jsem tomu nevěnoval pozornost, poněvadž jsem myslel, že to je chyba v samotné knížce (některé tituly jsou fakt v horší kvalitě) a což mě teď mrzí. Větší část displeje, co pak vypadla a co byl důvod reklamace, je v podstatě jen širší verze toho jednoho vypadlého řádku v tom samém místě. Z vnějšku ten displej prasklý určitě nebyl, za to bych dal i ruku do ohně. Zas takový vůl nejsem, abych šel reklamovat prasklý displej a tvrdil, že to samo. A i ten technik, co to přebíral a kontroloval, měl oči a prasklého displeje by si asi všiml minimálně v jejich zájmu a napsal to do protokolu. Vím, že folie na displeji nezabrání jeho prasknutí, ale zmiňoval jsem ji, abych dodal, jak byla ta čtečka opečovávaná. A musím říct, že ty spekulace ohledně usnutí s čtečkou v posteli, její zalehnutí, promáčknutí, poškození v tašce, batohu, … mi přijdou osobně srandovní. Jednak tyto spekulace mohu rovnou vyloučit, ale to by bylo na dlouhé rozepisování psát, při jakých příležitostech čtečku používala. A taky tu čtečku i s pouzdrem byste museli asi sami držet v ruce, abyste věděli, že i úmyslné poškození by dalo trochu práce (displej je celkem hluboko zapuštěný pod rámečky, pouzdro čtečky je celé pevné a krycí deska opravdu pevná). A taky bych podotkl, že ta čtečka má dotykový displej, viz název "Touch Light" a snad výrobce počítal, že se budou lidé displeje dotýkat. Ale žena to dotykové ovládání používala stejně minimálně, poněvadž dotykové listování bylo nepohodlné. V podstatě jen jednou za pár dní na otevření nové knížky nebo zapnutí/vypnutí podsvícení, jinak používala tlačítka. Tuto čtečku jsem kupoval z jediného důvodu a to kvůli podpoře elektronických výpůjček knih zdarma na eReading a nyní jsem si všiml, že už ji na oficiálních stránkách stáhli z prodeje. Vzhledem k tomu, že nabídka zajímavých knížek k vypůjčení je malá (novinky a bestselery vůbec), tak mě mrzí, že jsem nesáhl po nějakém osvědčeném Kindlu nebo PocketBooku a hlavně spolehlivém eshopu se spolehlivým reklamačním oddělením (např. s T.S.Bohemií jsem problém zatím neměl).

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

jak byla ta čtečka opečovávaná. A musím říct, že ty spekulace ohledně usnutí s čtečkou v posteli, její zalehnutí, promáčknutí, poškození v tašce, batohu, … mi přijdou osobně srandovníAle di ty brepto. Nebo snad neznáš jako řidič nebo jsi nečetl o mikrospánků, ještě se ti nestalo nebo známým co mají brýle za několik tisíc a dbaj o ně jako o mimino či oko v hlavě, aby si na ně nesedli. Dalo by se pokračovat. Však marno by bylo, neb jsi přesvědčení, že tobě a tvé ženě se nic takového státi nemůže.No jen tak mimochodem, až budeš hledat ovladač k čemukoliv co máš doma, jdi kouknout do špajzky, či lednice .

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

A ten displej tedy je nebo není prasklý? To snad musíš vidět sám a těžko bude servis tvrdit, že je prasklý, kdyby nebyl. Opravdu, přístroj nemusí být vůbec zvenčí mechanicky poškozený, prasknout může jen sklo uvnitř. Samozřejmě něžné dotyky vydrží, ale stačí se v posteli trochu blbě opřít o displej a je to, ta plocha je prostě moc velká. Jiný druh čtečky by ti nepomohl, choulostivý je každý velký displej a jiný obchod taky ne, protože prasklý displej neuzná nikdo. Každopádně pořádně zkontroluj, jestli tedy je nebo není prasklý. Nejlépe vzít silný světelný zdroj a zblízka si na displej posvítit a pořádně prohlédnout. Prasklina by musela být vidět. Pokud ji uvidíš, tak smůla, neuděláš s tím nic, protože to prostě manželka poškodila, aniž by o tom musela vědět. Pokud prasklinu neuvidíš, tak ať ti ukážou to mechanické poškození, na to máš nárok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Edge 14.14393

Displej zvnějšku poškozený nebyl, jak už jsem psal, tak viditelně prasklý displej bych ani reklamovat nešel, zas tak naivní nejsem. Reklamoval jsem v podstatě nezobrazování některých řádků a do protokolu technik psal "vypadávají řádky" a o mechanickém poškození jsem se dozvěděl až tento týden, kdy mi volali. Čtečku ještě stále nemám a zastavit se tam chci příští týden. Žena je na mateřské a čtečku používala při kojení, když seděla vedle malého nebo před spaním, ale odkládá knihu/čtečku když už cítí únavu, takže mikro spánky, zalehnutí apod. rovnou vylučuji. Máme doma jeden tablet druhým rokem, který má plochu displeje asi dvakrát větší než ta čtečka, není žádný Gorilla Glass a nemá ani ochranou fólii, několikrát už padal na zem a do displeje se občas skoro až mlátí a tablet kupodivu stále funguje. Kdežto čtečka, kterou používáte skoro v rukavičkách se "mechanicky" pokazí po pár týdnech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Pochop, že je úplně jedno, jak s čtečkou zacházíte 99,99% času, stačí 1x v tom zbývajícím 0,01% času nevědomky nějak blbě zatlačit (a nebude to při běžné práci, takze o tom ani nebude vědět) a je to. Každopádně si nech to poškození detailně ukázat. Pokud nevíš co hledat, tak sis toho skutečně nemusel všimnout. Servis by si určitě nedovolil tvrdit, že je mech. poškozený, kdyby tam prasklina nebyla. Může být jen miniaturní někde v rohu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Od počátku plno prázdných slov o vadě nevadě. A fotečka by nebyla alespoň ilustračně. Odpovím si. Nebyla, nebylo by o čem diskutovat obhajovat vyvracet

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Unknown AppleMAC-Safari 5.0

Kdybyste ta prázdná slova četl pozorněji, tak byste se dočetl, že ta čtečka je stále v servisu, takže fotky jaksi dodat nemohu. Mohl jsem je udělat, než jsem to odnesl na reklamaci, ale to mě nenapadlo, poněvadž jsem počítal s jasnou záruční opravou. Příští týden jak pro to pojedu budu chtít vidět to mechanické poškození.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

před každou reklamací pořídím fotky a pokud souhlasí přebírající v opravně/obchodě/výdejně znovu s jeho souhlasem a podpisem že byl fotce přítomen. Kdyby zde neplatí

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 52.0

Ze zákona na ochranu spotřebitele je na prodejci, aby dokázal, že vada nevznikla uživatelem. Jinak je vždy povinen vadu uznat jako skrytou. Na kupujícím je až po 6ti měsících, aby prokazoval, že vadu nezpůsobil sám - https://www.dtest.cz/clanek-3181/zaruka-a-rekl... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Pročež stačí, když mu na displeji ukážou prasklinu, která tam celkem jistě je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.87

Jenže právě ta tenká čára přes displej je ta prasklina. A to je prasklina, která se stane obvykle tlakem. Že to chvíli fungovalo je jedna věc, ale podívej se na tu čáru pod pořádným světlem z ostrýho úhlu a uvidíš to sám.To je něco, co na první pohled neuvidíš a neuvidíš ani poškození vnějšího obalu. Prostě se o tu čtečku žena opřela, objevila se tenká čára (prasklina) a tím si přišel o záruku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Unknown AppleMAC-Safari 5.0

Příští týden jak pro čtečku pojedu, tak se schválně podívám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

ČOI to nebude řešit, jen tě ujistí, že máš právo reklamovat. Proto vznikají podobné subjekty >https://www.vasenaroky.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Unknown AppleMAC-Safari 5.0

Tak díky všem za reakce a rady, další pokračování v řešení mého problému s reklamací už by tady bylo asi jen mlácení prázdné slámy, tak bych to asi tady uzavřel. Navíc dle většiny diskutujících je závada jasně způsobená prasklinou na displeji, která vznikla zalehnutím čtečky během mikro spánku. Uvažoval jsem, že si nechám na tu závadu vypracovat znalecký posudek, tak ještě popřemýšlím. Platit za opravu displeje nehodám, aby se náhodou za další měsíc neobjevil problém se zalehnutím znova, to by ta čtečka vyšla pěkně draho. Doufám, že ze servisu dostanu čtečku s displejem ve stejném stavu, v jakém jsem jej tam přinesl, tj. nefunkční vykreslování cca centimetrového řádku a ne mrtvý celý displej. No každopádně všem přeji šťastnější ruku při výběru elektroniky a hlavně bacha na zalehnutí mobilů, tabletů, čteček, notebooků, monitorů a jiných zařízení s displejem, poněvadž byste při reklamaci špatných či mrtvých pixelů mohli mít stejné problémy jako já.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

To zalehnutí byl jen příklad, možností je tisíc dalších. V první řadě si nech ukázat tu prasklinu na displeji. Pokud tam skutečně nějaká bude, byť úplně malá, tak prostě smůla, na znalce zapomeň, to by bylo jen vyhazováním peněz. Jak jsem už psal, žádný znalec ti nepodepíše tvrzení, že displej prasknul samovolně, protože není schopen zjistit, jak k tomu došlo. Pokud tam žádná prasklina vidět nebude, tak se jich zeptej, kde vidí nějaké mechanické poškození. Teď je asi zbytečné pokračovat v diskuzi, kdyžtak se ozvi, až po návštěvě prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Edge 14.14393

Sice nejsem velký odborník na displeje obecně, ale už jsem jich celkem hodně viděl "rozkuchaných" na prvočinitele. Nechápu proč vám tu ostatní neustále podsouvají, že jde o prasklý displej. Sklo po kterém se jezdí prstem je jen krycí a jeho součástí na spodní straně je vrstva snímající polohu prstů. Má samostatné připojení k desce. Na sklo je zespodu nalepený samotný displej, který není skleněný! Bez zadní části s podsvícením je pružný (nikoliv ohebný). Displej má také vlastní připojení k desce. Když krycí sklo s dotykovou vrstvou odstraníte nebo rozsednete, tak displej normálně zobrazuje dál. Samozřejmě, že můžete zařízení "rozsednout" natolik, že poškodíte i displej samotný, ale to se určitě neprojeví tak, že jasně ohraničená pravidelná obdélníková část skládající se z nefunkčních řádků přestane zobrazovat obraz. Dle mě by to jednoznačně vypadalo jako "rozkvetlá květina" nebo černý flek, ale ne obdélník. Závadu, kterou popisujete bych tipoval na poškozený nebo uvolněný flat flex kabel, kterým je display připojen k desce (velmi časté). Případně může být displej vadný z výroby nebo je vada na desce (mikroskopická prasklina PCB základní desky), která se různě projevuje v průběhu času, protože může docházet k nedokonalému spojení některých spojů, které ovlivňuje např. teplota zařízení. Také může být vadný SoC nebo kterákoliv součástka v zapojení zobrazovače. Za mě osobně tedy nejde o závadu způsobenou "prasknutím" nebo jak vám bylo sděleno "mechanickým poškozením" displeje. Oprava za 1500 Kč vypadá na výměnu displeje za nový.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

nic není vyloučenoi Lajka a Gagarin a po nich další letěli do kosmu poprvé.. Je jen na tazateli, zda to požene přes znalce. Pár rad na postup reklamace i odrazujících dostal nahoře i dole, to ostatní je zvykle křoví k dotazu, kde se rozvádí co nepomůže věci. Užívání v posteli, ajJako když sem přijde někdo s problémem že zapoměl heslo či gesto k svémi zařízení, tam je poslán hned do háje. Ač je možnp že ho fakt zapoměl

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.87

takhle blbej ses už narodil nebo se to učí na nějaké škole?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android Chrome 56.0.2924.87

Podle všeho to vypadá na vadu displaye když na něm nejsou známky mechanického poškození. Že začne chybně zobrazovat se stává a ne, že ne. Požadoval bych vysvětlit jak na to mechanické poškození přišli. Se znalcem bych se nejdřív dohodl na výsledku, protože není moc co zkoumat, dá se předpokládat, že diagnózu aspoň předběžně určí hned a podle toho bych posudek zadal či nikoliv. Samozřejmě pokud na to přistoupí. Před 11 lety mě v A3 sport neuznali reklamaci bot Adidas. Znalci jsem to nedával a udělal stránky, kde jim to dělá reklamu dodnes a bude dokud sám nezahynu. Ale asi tím ještě poveřím v závěti své děti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Srovnávat boty s telefonem je trochu úlet, to není jednoznačně rozeznatelné poškození, jako prasklý/neprasklý displej ;) A z toho tvého řešení ve formě stránek, které nikdo nezná, si evidentně nic nedělají :D Jinak ale jak jsem psal, pokud má displej prasklinu, tak smůla. Jsem si celkem jistý, že tam ta prasklina je, to by si servis těžko vymyslel :) Samozřejmě pokud by tam nebyla, tak je to na řešení přes znalce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím

Související témata: Židle, Ženy, Mechanické poškození, Poškození, Tvrzení


Určitě si přečtěte

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

** Jak uložit elektřinu z fotovoltaiky a větrných turbín ** Pomohou třeba staré autobaterie, nebo setrvačníky ** A pak tu jsou bizarní gravitační akumulátory velikosti mrakodrapu

Jakub Čížek | 254

Měření rychlosti internetu: Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

Měření rychlosti internetu: Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

** Speedtest stále častěji měří jen rychlost na poslední míli ** Ta však ale neodpovídá reálnému surfování ** Jak se tedy pokusit změřit tu skutečnou?

Jakub Čížek | 85



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu