» Poradna » Mobily

Využívání mobilních dat

 |   |  Android Chrome 90.0

Ahoj, v noci se mi využilo neúměrně velké množství dat a já potřebuji zjistit, co to způsobilo. Normálně mám 50gb mobilních dat, ale teď při roamingu jen 9gb. V noci se mi využilo 6,5gb a já ve využití mobilní dat nemám zaznamenáno nic, co by mělo využít takové množství dat. Aktualizace mám zapnuté přes WiFi a synchronizaci fotek a podobných věcí také. Aplikace v Google store taky nemám stažené, nejsou nastavené automaticky. Navíc v historii používání mobilu se mi toto nikdy nestalo, protože mám nastaveno upozornění na 5gb a to mi nikdy nevyskocilo ráno. Jak mohu zjistit přesné použití mobilních dát? Díky moc

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

tak pokud jde jen o 6 g-bitů, je to v pohodě. Horší, kdyby šlo o GigaByty, to už by bylo na pováženou. Každopádně by se to mělo projevit v aplikaci využití dat, kterou Tvůj no-name telefon zcela jistě má.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

6,5 GB - to vypadá na nějaký video. Co nějaký streamování, televize, youtube apod. blbosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Nic, jsme v zahraničí, mobil není k ničemu připojen kromě hodinek, které ovšem ve výpisu nemají žádné enormní data. Stremovani ani videa jsem neprehravala, spala jsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Firefox 89.0

U Xiaomi je to v - nastaveni - Připojení a sdílení - Využití dat U jiných značek to bude asi obdobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Unknown Firefox 68.0

A většinou tam ještě bývá přepínání mezi zobrazením využití dat na datech, tak Wifi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 89.0

6,5 grambitů je zanedbatelné, tím bych se netrápil Jinak informace o spotřebovaných datech jsou někde v nastavení tvého tajného mobilu. Ovšem jen některé to umí zobrazit pro jednotlivé aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 91.0.4472.79

Kolegovi mobil taky tahal par giga mesicne a nepodarilo se dohledat, co to bylo. Nakonec jsme dospeli k nazoru, ze to dela "system", do ktereho google postupne prevadi ruzne sve sluzby a drive samostatne aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

Pár GB a nepodařilo se dohledat? Nejspíš jste špatně hledali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 91.0.4472.79

Ze jsme se na tebe neobratili s radou ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

AOSP (čistý android) ver. 11 (různé nástavby se mohou lišit)Nastavení -> Síť a insternet -> mobilní síť -> využití mobilních datdá se tady vzít denní nebo měsíční přehled a je vidět, která app toho kolik sežrala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Tady mám na prvním místě instagram 38MB tento týden a na druhém Google mapy s 16MB. Není tady ani známka žádného obrovského zrouta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 89.0

Neni to jen nejaky troll? Napise otazku k mobilu, pricemz nenapise ani jeho znacku, uz se neukaze a jen se bavi, jak se ostatni snazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 91.0.4472.79

Kazdy nesedi u netu cely den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 10 Firefox 89.0

O co, ze uz se neukaze a nenapise, na jaky telefon se pta?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

ani kazdy nie je taky blbec ako ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Ne, není to trol. Jedná se o Huawei p30 lite. Video to nebylo, to jedu normálně a i když strávím X hodin na HD videu, nikdy mi to nevezme tolik. Ve výpisu využití mobilních dát mám nejvíc Instagram a to v řádech desítek MB tento tyden. Ano, jednalo se opravdu o 6,5GB. Aktualizace telefonu nejspíš neproběhla, to vždy chce kód pro odemknuti telefonu, dneska nic takového nechtělo. Aplikace se neaktualizuji automaticky. Může se jednat o chybu na straně operátora? Nikdy se mi toto nestalo a prý má ČEZ mobil nějaký problém dneska. Lze tedy nějak zpětně zjistit, co ty data využilo, když se to nezobrazuje v tom originálním výpisu používání dat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Tohle je věštění z křišťálové koule, pokud nevidíš v mobilu spotřebu dat konkrétních aplikací, tak ne, nijak to zjistit nelze. Ale měl bys tam vidět aspoň celkové množství, to tam vidíš? Nebo odkud máš ten údaj 6,5GB?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

No jasně, že vidím. Nastavení - > mobilní síť - > přenesena data (vidím, že vcera 6,5Gb) - > dole možnost přenesena data tento měsíc, tam dám další, to prekliknu na tento tyden/tento den a tam je výpis konkrétních aplikaci, kdy ani jedna neukazuje víc, než pár MB. Úplně dole je možnost systém a služby, kde v obecné to píše 6,6GB (to jsem předtím neviděla). Ale která část systému nebo služeb sežere takové množství, když ani nedošlo k žádné aktualizave/záloze nebo tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Tak pokud to vidíš v mobilu, je jistota, že to není chyba operátora. Ale bohužel, to je všechno, víc zjistit nelze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

Opravdu tam vidíš jen MB? Nejsou to třeba tisíce MB? Píšeš např. X hodin HD videí, to přece musí jít do GigaBytů raz dva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

To byl příklad, na roamingu se na videa nekoukám. Na yt koukám v ČR, kde mám 50BG, Tady mám "jen" 9GB, tak to setrim na výlety a důležité věci. Opravdu tě není v tisících MB, jinak bych měla spotrenovanych cca 200GB. Bohužel to vypadá, že opravdu nezjistím, co to bylo. Ještě jsem koukala, že poslední aktualizace OS měla jen cca 100MB, takže ta to taky nebyla. Vůbec to nedává smysl.Bohužel mi z nějakého duvodu ani nejde ze zahraničí volat na ČEZ linku(mám tam předvolbu zeme), takže si nic moc neoverim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

Já vím, že HD videa ted nesjou na vině, jen jsem se pozastavil nad tím, že uvádíš, že jindy sleduješ x hodin HD videí a do několika GB to taky nejde, což je blbost. Kolega Ti to tu už vysvětloval. BTW jaké číslo voláš na ten ČEZ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Volám na linku 800810820. Včera se tam dovolal táta z ČR, paní mi asi volala, ale bohužel jsem v tu chvíli neměla mobil u sebe. Dnes tam snad zkusí znocu zavolat a paní se mi ozve. Já stejně nic sama nevyridim. Je to zamestnanecky rodinný tarif přes otce a oni mi nic neřeknou bez něj. Tohle je fakt na nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

Tohle číslo voláš ze zahraničí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

Nejsem si jist, jestli to jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Nejspíše nejde. Proto počkám, až to otec vyřídí z ČR, dá jim souhlas, že mi můžou poskytovat informace o jeho smlouvě, a poté to vyřídím, až mi oni zavolají. Pokud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.101

... i když strávím X hodin na HD videu, nikdy mi to nevezme tolik...Co to je za nesmysl, HD video (720p) spotřebuje za hodinu cca 0,9GB dat, tzn. 6,5GB/0,9GB za hod=6,7 hodin. Takže jsi to nejspíš spotřeboval sledováním videa. Prostá fakta a matematika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Při pravidelném cestování vlakem(3,5h v jednom směru) koukám na videa a nikdy nebyla taková spotřeba. Kvalitu videa to nastavuje podle připojení, je fakt, že to není pořád HD.Ale druhá věc je ta, že žádné video nejelo. Vůbec žádné. Mobil byl zhasnuty, YT nepoustelo video. Kdyby ano, napíše se v tom výpisu spotřeby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.101

Nemusí, ta stahovaná data mám třeba u mého telefonu sledována od - do, kdy se mi o půlnoci posledního dne spotřebovaná data u aplikací vynulují, ale zůstanou v celkovém přehledu spotřeby dat (i zpětně). Nemáš to taky tak, neskončilo období? A mimochodem, v aplikaci od operátora jakou spotřebu nebo jaký zbytek dat ti to ukazuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Lze to tam nastavit na poslední týden, tam to nic extra velkého neukazuje stejně, jako když jsem to včera dala za poslední den. A dělení měsíců mám, myslím, k 1.. Aplikaci operátora nemám, nejspíš ani není. Navíc to je firemní tarif, takze by mi to možná nejelo, nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Tak já nevím, jestli moje komentáře stále čekají na schválení, nebo jestli se neposlaly vůbec. WiFi je tady špatná. Mobil Huawei p30 lite, ve výpisu využívání žádná aplikace nepíše GB. Nejvíc tam je 30MB instagram a druhé místo Google mapy s 15MB. Je to výpis z mobilního internetu, ne z WiFi, tam jsou čísla rozdílná. Aktualizace mobilu to není, po ní je vždy třeba zadávat heslo. Aplikace mají zakázané automatické aktualizace. Systémové aplikace mi to ve výpisu využívání píše s pár MB. Je možné, že to je nějaká chyba a data mi to ve skutečnosti neodecetlo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

Odpověď je jednoduchá.Něco, nějaká aplikace, ti tam stahuje data.Ale nikdo jiný to nedokáže zjistit, protože křišťálové koule nejsou.Takže hledej v nastavení aplikacích, a zakazuj stahování dat, a nebo některé limituj pouze na WiFi, a některé nech i na mobilní data.Největší žrouti jsou ale každopádně Google Play a jeho aktualizace, právě ale ty jdou nejsnáze přepnout na režim "pouze WiFi".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Zkusím pohledat. Google play to nebyl, mám celou dobu povoleno pouze na WiFi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Tak jsem prošla každou aplikaci, kterou lze nalézt v seznamu aplikaci, zvlášť. Žádná nesebrala za posledních pár dnů více jak pár desítek MB. Nejspíš nic ne zjistím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

Pokud žádná aplikace nevykazuje takový odběr internetu, může se jednat třeba o vir v telefonu? Mám koupený avast a nic nehlasil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

Vir v telefonu? A máš koupený AVAST? Aha, tak to ztrácím veškeré iluze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 90.0

A o čem přesně ztracis iluze? Že někteří lidi používají telefon k základním věcem a nerozumí tomu, jako můžou rozumět jiným oborům? Od toho se dělaji zařízení blbu vzdorne. Používají je nejčastěji lidi, kteří tomu nerozumí. Jsem prostý uživatel, telefonuji, používám sociální sítě a občas něco vyfotím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

No, třeba Avast v mobilu je v podstatě podvod, v androidu totiž žádné antiviry v principu nefungují, takže vyhozené peníze za nic. Avast ti maximálně tak může telefon brzdit, to je jediné, co umí. Každopádně nemá smysl se tím dál zabývat, neuděláš s tím nic a ani operátor ti k tomu nic neřekne, protože on jen měří data, která spotřebuješ, ale nemůže rozlišovat, jaká aplikace a proč je sežrala. Tohle se prostě občas stane, může se stát, že se nějaká systémová aplikace zacyklí a tahá opakovaně stejná data. Každopádně bych začal tím, že odinstaluješ Avast a přestaneš to dál řešit, protože není jak. Operátor za to nemůže, protože telefon ti sám ukazuje, že data skutečně spotřeboval a už ti je nevrátí. Zeptala ses, dostala jsi informaci, že to nijak dál zjistit nejde, takže tady už jen zbytečně ztrácíš čas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.114

co třeba Hotspot nemáš ho aktivní, že by se přes něj k internetu připojil někdo jiný?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 89.0

napadá mě jedna věc: píšete že jste v zahraničí na roamingu. Víte jistě, že těch popisovaných 50GB vám garantuje operátor i v zahraničí? Není to náhodou omezené jen na ČR? Možná máte "nárok" v cizině pouze na např. 10-15GB, operujete s plným datovým tarifem a teď vás to jen svedlo? Jen na zamyšlenou, řeším něco podobného teď ve firmě se zaměstnanci (T-mobile)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Vždyť to píše hned v prvním příspěvku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 91.0

Tak teď jsi celé diskusi nasadil korunu... To fakt o vedro tak působí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 91.0.4472.79

Zkus pohledat na netu. Jelikoz mobil nic neukazuje, mohou to byt systemove aktualizace a mezi ne patri i Chrome a dalsi veci. Jak jsem psal, kolega mel to same. Zmizelo mu par giga a nikdy to nedohledal. Ono treba staci, aby se neco zacyklilo a stahovalo to par mega neustale dokola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Využívání, Množství dat, Google Store, Používání mobilu




Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 9 notebooků pro studenty

Test 11 true wireless sluchátek s ANC

Jak si vytvořit perfektní domácí kino