» Poradna » Zpět na dotaz

výpadky internetu (UPC), diagnostika

Jeremy Clarkson  |  8. 6. 2015 12:27:06  |  Odpovědí: 21

Zdravím Vás, chtěl bych Vás požádat o radu ohledně diagnostiky náhodných výpadků internetu, případně nějakého způsobu logování těchto výpadků, abych mohl tyto výpadky podložit nějakými důkazy u providera. Problém jsem řešil pomocí UPC helpdesku, ale reálná pomoc byla nulová, vždy jsem dostal odpověď typu "u nás je vše v pořádku, vidíme, že máte připojení funkční". Mám internet od UPC v lokalitě Praha (45/5 Mbps), posledních zhruba 6 měsíců mě trápí výpadky internetového připojení obvykle 1x-2x denně v nepravidelných intervalech po zhruba 1-10minut. Na internetových stránkách nejsou hlášeny v mé lokalitě žádné výpadky ani poruchy. Včera výpadek v 22:36, dnes výpadek v 11:32, oba dva výpadky byly při rozdílném využití internetu. Včera byl výpadek zaznamenán při hraní online hry Dota 2 (ostatní kolegové byly bez problémů, server byl OK), dnes jsem měl výpadek náhodný při běžném prohlížení internetu. Při výpadku je situace vždy stejná, modemu od UPC zhasnou vždy indikační led diody, které indikují připravenost (Ready), přijímání packetů (RECV) a odesílání packetů (SEND), následně se snaží připojit do sítě, někdy, dle výpadku to trvá 1-10minut a poté internet jde. Nejsou to výpadky dlouhodobého charakteru, ale jsou to výpadky, které mě už vytáčí a nikdy jsem hlavně takovýto problém neměl. Aktivní prvky mé sítě: Ubee EVW 3230 - odkoupený modem od UPC (http://www.ubeeinteractive.com/products/cable/evw3230) Dlink DIR 645 - router (http://www.czc.cz/d-link-dir-645/100621/produkt) Dlink DGS 108 - switch (http://www.czc.cz/d-link-dgs-108/103512/produkt) Pasivní prvky mé sítě: Kabely - používám klasickou nestíněnou kroucenou dvojlinku cat 5e, kabely jsem zkoušel dočasně zaměnit za jiné, zda problém bude přetrvávat, ale situace je stále stejná. U jednoho jsem překrimpoval i koncovku RJ45 u které byl zlomený "zobáček", ale situace je stejná. Další mé kroky: Přeinstaloval jsem operační systém na PC. Nahrál jsem nejnovější firmware do routeru. Dočasně jsem odpojil další síťové prvky, které by mohly dočasně vytěžovat (ačkoliv minimálně) síť - NAS. Další informace: Přes router mám vytvořenu WiFi síť na 2,4 Ghz, kanál 11, skryté SSID, šifrování WPA2, filtrace pomocí MAC adres, heslo (16 znaků, tvořené pomocí symbolů, velkých i malých nahodilých písmen a číslic), běžně připojeno pomocí Wi-Fi 5 mobilních zařízení, heslo měním pravidelně každé 3 měsíce. Software mám kompletně všechen originální ať už licence od školy, nebo vlastní, torrenty žádné nestahuji, ani žádný jiný warez, PC mám zabezpečený pomocí Comodo Internet Security, firewall od Aviry a pravidelných aktualizací, internetový prohlížeč pouštím zásadně vždy v sandbox režimu s omezenými právy. Za jakékoliv rady budu nesmírně vděčný, protože si už nevím rady, děkuji Vám předem.

Jméno:
 

E-mail (nepovinné, adresa bude v zabezpečené podobě zobrazena u přezdívky):

:-D :-)) :-) ;-) :-P :-| :-/ :-( 3-[ :-O B-]

Omlouváme se za zdržení, ale počítačová síť, ze které se připojujete, zatím nebyla zařazena do seznamu důvěryhodných. Vaše odpověď se proto v poradně ukáže až po schválení. Nemělo by to trvat déle než jeden pracovní den.

 

Pravidla diskuzí v Poradně webu Živě.cz

Zasláním příspěvku do Poradny souhlasíte s těmito pravidly:

  • Podmínky užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Příspěvky se musí týkat tématu otázky.
  • Příspěvky nesmí obsahovat vulgární výrazy a slovní útoky na jiné osoby. Příspěvky nesmí poškozovat web Živě.cz ani jeho provozovatele.
  • Je zakázáno vkládat do příspěvků odkazy na stránky nabízející obsah porušující autorská a jiná práva.
  • Příspěvky nelze využívat k propagaci.
  • Příspěvky, které porušují pravidla diskuzí, budou odstraněny. Případně budou upraveny tak, aby neporušovaly pravidla diskuzí. V textu bude následně uvedeno, že příspěvky byly ze strany moderátorů upraveny.
  • Právo moderovat Poradnu mají pouze zástupci vybraní redakcí Živě.cz. Základní kontrola příspěvku probíhá ještě před jeho zveřejněním.
  • Živě.cz je soukromý web a provozovatel má při řešení sporů, které se týkají příspěvků v Poradně, vždy konečné slovo.

Kdy vám můžeme smazat příspěvek?

  • Když budete vulgární.
  • Když budete slovně útočit na ostatní.
  • Když se nebudete držet tématu dotazu.
  • Když budete poradnu zneužívat pro reklamu.
  • Když záměrně zneužijete cizí přezdívku.
  • Když budete porušovat zákony.
  • A když budete na takové příspěvky reagovat, protože se vždy mažou včetně odpovědí ve stromu.
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky