Výměna routru - nefunkční switch

38 odpovědí řadit od nejnovějších

19. 3. 2024 • 22:51

Dobrý den, prosím o radu. Po výměně routeru (TL-WR1043ND) za router TP-LINK archer AX23 mi přestaly fungovat zařízení připojené přes switch. Když vrátím původní router, všechno jede. Je chyba v konfiguraci? Popřípadě jak nastavit nové zařízení aby to šlapalo? Moc děkuji

Nejoblíbenější switche

Příspěvek jsme odstranili
19. 3. 2024 • 23:06

Nenašel jsem nic co by pomohlo. Jinak bych neozravoval. Jsem uplný laik.....

19. 3. 2024 • 23:00

klienti pouzivaju pridelovanie IP cez DHCP?

19. 3. 2024 • 23:03

Ano. Oba klienti mají rezervovanou IP adresu přes DHCP

20. 3. 2024 • 17:55

To není rezervovaná adresa. To je náhodná adresa přidělená serverem DHCP z oboru dostupných adres po definovanou dobu.

20. 3. 2024 • 18:13

To je rezervovaná. Musí to tak být, na tomhle řazení musí být stálá IP kvůli vzdálené správě. Musel jsem to nastavit i na tom starém routeru. Každopádně když jsem viděl, že to nefunguje, zkusil jsem rezervaci IP zrušit. I tak zařízení nekomunikuje.

20. 3. 2024 • 18:20

Tak kdo se aspoň trošku v nastavení vyzná, musí to mít za 10 minut hotovo a vyřešeno. Někoho si pozvi.Žádné kouzlení není potřeba.

19. 3. 2024 • 23:04

Nejspíš chyba v konfiguraci nového, nastav to podle toho starého.

19. 3. 2024 • 23:08

Snažil jsem se, ale někde asi bude pořád chyba..... Už nevím kde hledat. Tomuhle fakt moc nerozumím

19. 3. 2024 • 23:06

cize ak pripojis pocitac do routra, internet ide. Ak pripojis switch do routra (rovnakeho portu) a do switchu pocitac, tak uz nejde? To vyzera na zavadu kabla router - switch

19. 3. 2024 • 23:09

Stejný port na routeru PC jde. Přes switch nejde. Když vrátím zpátky starý router, tak to jde i přes switch

19. 3. 2024 • 23:14

tak potom este musi byt ten switch menezovatelny a ma rovnaku ip ako novy router. Ina moznost fakt nieje, preco by to nemalo ist. Zavolaj si tam technika, on to odhali, preco to nejde.

19. 3. 2024 • 23:17

Asi budu muset ..... Dík za pomoc ??

20. 3. 2024 • 7:55

To je dost divné, switch (aspoň ty běžné domácí) nijak nemění konfiguraci sítě a není možné, aby to bez switche jelo a se switchem ne. To bys musel mít vadný ten switch nebo kabel. Co přesně máš za switch?

20. 3. 2024 • 7:20

A není to náhodou tím, že máš na zařízeních nastavenu pevnou IP adresu 192.168.1.něco?V základním nastavení má router TL-WR1043ND rozsah DHCP 192.168.1.x, ale nový router archer AX23 má rozsah 192.168.0.x. Pak samozřejmě žádné zařízení s pevnou adresou 192.168.1.něco nemůže přes nový router projít.

20. 3. 2024 • 7:50

Registrovaná IP je 198.262.0.100 . Zkoušel jsem jedno zařízení že switche odpojit a spojit s přívodním kabelem spojkou a začalo to fungovat.

20. 3. 2024 • 7:51

Sorry 192.168.0.x

20. 3. 2024 • 7:57

Běžný nekonfigurovatelný switch nemůže způsobit nefunkčnost zařízení připojených k síti. Problém je zcela jistě v konfiguraci routeru vs. napevno nastavené IP koncových zařízení. O jaký switch se jedná?

20. 3. 2024 • 8:02

TP-link LS1005G

20. 3. 2024 • 8:05

Ale když obejdu switch propojením kabelů, IP zůstane stejná a zařízení začne fungovat.

20. 3. 2024 • 8:23

Každopádně to je nekonfigurovatelný switch, který nijak nezasahuje do nastavení sítě, tudíž pokud není vadný, tak nemůže způsobit nefunkčnost. Takže přemýšlej, jaký jiný rozdíl to zapojení switche ještě způsobuje. Není to například tak, že když to zkoušíš bez switche, tak jen jedno zařízení přímo do routeru a se switchem jich tam zapojíš víc? To by pak dávalo smysl, že se ti nějak hádají s nastavením routeru. Ale bez znalosti přesného nastavení routeru, koncových zařízení a způsobu propojení to nejde takto na dálku odhadnout. Asi si budeš muset někoho zkušeného zavolat domů.

20. 3. 2024 • 8:25

Proč píšete, že IP adresa zůstane stejná? Ona byla v nějakém případě jiná? To znamenalo, že do toho switche připojujete nějaký kabelů, který tam nemá co dělat.Zapojte do routeru jedním kabelem samotný switch, nezapojujte další kabely ke switchi a zkontrolujte zda zařízení připojená k routeru pracují správně. Teprve potom postupně připojujte jednotlivě kabely ke switchi. Třeba máte polámaný kabel, který vedl od switche. Nemáte doma zvířátko, které okusuje kabely?

20. 3. 2024 • 8:34

Pravdepodobne nevhodný kábel medzi routerom a switchom. Stará kombinácia si dokázala poprehadzovať vodiče ale nová kombinacia s tým má problém.

20. 3. 2024 • 8:38

Ale prd, dnes už se žádné vodiče přehazovat nemusí. Právě naopak by s tím případně mohlo mít problém staré zařízení, i když je nepravděpodobné, že by tam něco tak starého mohl mít v provozu.

20. 3. 2024 • 9:06

Zařízení které jsou připojené přes switch je: Cebro GX ( řízení fotovoltaiky) a plc pro řízení ohřevu vody.

20. 3. 2024 • 9:09

To mi celkem nic neřekne. Ale to je jedno, není to problém, co psal Bambus. To se týká >20 let starých zařízení. Každopádně jak jsem psal, problém bude celkem jistě v kombinaci nastavení routeru a klientských zařízení. To ale bez přesného popisu nastavení na dálku nikdo nevymyslí.

20. 3. 2024 • 9:12

Ok, díky za pomoc. Zkusím někoho sehnat.

20. 3. 2024 • 9:20

Jen takový tip, rozdíl by mohl být v tom, že v novém routeru máš jiný rozsah DHCP, než v tom starém. A tudíž možná některá zařázení s pevně nastavenou IP spadají do toho rozsahu a jsou v konfliktu s jiným zařízením se stejnou IP přidělenou DHCP

20. 3. 2024 • 10:07

a hlavne ta IP na tech zarizenich zustava, budto z duvodu neodpojeni od switche a porad aktivnimu pripojeni, tak nema duvod menit adresu 192.168.0.x za 192.168.1.x nebo prave nastaveni na pevno v tech dvou zarizenich, ktera vyzaduji mist statickou. To je jediny duvod. Oprava je jednoducha. Zemnit tomu ASUsu v sekci LAN stejne jak to ma TPLINK, nebo mozna zapojit ASUS, a pak nachvilu cca 2min odpojit switch, tim se zrusi aktivni spojeni na ty dve zarizeni a pak si ty adresy spravne z DHCP nacte znova.

20. 3. 2024 • 10:12

vyssie pisal, ze ak do noveho routra zapoji kabel z PC, tak internet ide. Ak zapoji do rovnakeho portu kabel od switchu a do switchu kabel PC, tak uz nejde.. takze to nebude problem, ktory opisujes. Mozeme tu o tom pisat do sudneho dna, treba tam ist a na mieste zistit, co je problem. Kludne vymenit switch a ked novy pojde, tak tamten lacny shit vyhodit.

20. 3. 2024 • 18:39

Je to laciný shit, ale funguje úplně normálně.

20. 3. 2024 • 9:43

Ještě bys mohl zkusit ověřit přidělení IP adres. Třeba FINGem na mobilu. Zapoj starý router a zapiš si adresy všech zařízení (dost možná je má v ARP tabulce, byť trochu zvláštní). Samozřejmě ověř, že žádné zařízení v sobě nemá zapsanou pevnou IP adresu. Pak připoj nový router (ten měl ARP prázdnou) a jedno po druhém připojuj zařízení, zkontroluj funkčnost. A nakonec připoj switch, a opět po jednom připojuj zařízení do něj. Případně ARP na něm vymaž a nech znovu připojit - pochopitelně, předchozí kontrola statických adres je důležitá.

20. 3. 2024 • 18:42

No a len taky nastrel. Do toho switchu to pripajas za chodu alebo ho vzdy odpojis a tym resetnes. Ak za chodu, moze byt ze ma stale vytvorenu tabulku s identifikaciou zariadeni zo stareho routru a s novym si nevie rady.(MAC adresy)

20. 3. 2024 • 20:58

Poprvé jsem to dělal se zapnutým switch. Pak s vypnutým a i s resetem koncového zařízení.

20. 3. 2024 • 19:07

Ten switch (https://www.tp-link.com/cz/business-ne...tch/ls1005) je úplně hloupý switch - nedá se nijak nastavit, takže musí po zapojení fungovat.Je na něm nějaká kontrolka - svítí, je napájen, není vadný? Když do něj zapojite zařízení, nebo když switch připojíte do routeru, tak se u portů mají rozsvítit LEDky, že tam je něco připojeno - rozbití se na něm něco? Rozsvítí se port na routeru?Zkuste ten switch zapojit jen do napájení a propojte mu dva porty kabelem. rozblikaji se na něm LEDky u portů?

20. 3. 2024 • 21:00

Všechny kontroly svítí ok i se starým routerem i s novým. Jediný rozdíl je, že starým to funguje. S novým ne

20. 3. 2024 • 21:02

V tom případě ti prostě musí někdo ten nový router nastavit podle toho starého, když ty nezvládneš opsat těch pár údajů 🙂 V podstatě se jedná pouze o nastavení lokální sítě, tedy vlastní IP adresa routeru a rozsah DHCP. Pokud tyhle dvě věci nastavíš stejně, jako na původním routeru, tak to musí fungovat.

20. 3. 2024 • 20:58

Poprvé jsem to dělal se zapnutým switch. Pak s vypnutým a i s resetem koncového zařízení

23. 3. 2024 • 8:29

Děkuji všem za pomoc. Nakonec to vyřešil odborník. Konfigurace routeru byla OK. Pomohla výměna kabelu. Proč zařízení před switchem fungovaly a až po přepojení přes něj přestaly fungovat to nedokázal říct. Proč starý router s tím neměl problém a nový ano, to taky neví. Kabel byl z husího krku vytažen a je bez poškození. Hlavně, že od toho bude konečně klid. Ještě jednou všem děkuji.

Určitě si přečtěte

Články odjinud