Jistě a ty co se nikam nevejdou postřílet!
Podpora učilišť je nesmysl a vede ke vzniku strukturální nezaměstnanosti - stačí se podívat na horníky na Ostravsku - už na základce věděli, že budou fárat, učili se fárat a nic jiného neumějí - a bohužel na takto nesmyslně postavený vzdělávací systém doplatíme my všichni (protože je budeme platit z daní - nelíbí se mi to, ale jakákoliv jiná alternativa je ještě horší) - přitom by stačilo, aby měli trošku širší vzdělání - drobná řemesla, rekultivace měsíční krajiny a třeba kdyby je naučili trochu jazyky tak by mohli jezdit třeba s kamiony...
Problém školství je hlavně v jeho podfinancování a demotivaci učitelů. Za 15 tisíc hrubýho tam opravdu nikdo kvalifikovaný dělat nepůjde. Těžko budou mít žáci chuť se tam něco naučit a být nějak motivováni. Poznal jsem spoustu lidí s pedagogickým vzděláním a nikdo z nich neučí - odešli do jiných oborů. Země, co jsou na špičce dle statistik OECD tyhle problémy nemají a to už jen proto, že školství je velmi uznávané a úroveň vysoká. Není možné, aby státní maturity z matematiky byly na úrovni kvarty za první republiky! K dělání dětí dnes nejsou motivováni střední a bohatší vrstvy, ale chudina a nevzdělaní burani, kteří tak dále šíří své geny. Důsledek je ten, že blb z blbkou má dítě/děti, nestará se o něj, učitelé ve škole taktéž nerozvíjejí jeho vědomosti a výsledkem je pologramota. A protože jsou školy motivovány počtem studentů a ne jejich kvalitou (ovšem benchmarkování kvality škol jako v USA je také nesmysl) tak tu hromádku neštěstí přijmou, sníží laťku a ona nějak odmaturuje.