Jasně, všechno je třeba svést na demokracii a bonbarďáka Veškernu!
Ne, chyba je v dlouhodobém podfinancování školství. Nutno podotknout, že exoti jako Džamala Stehlíková nebo Josef Dobeš tomu rozhodně nepomohli. Ona inkluze bez vynucení, zdůrazňuji bez státního vynucování, funguje, protože inkludovali jen ti, kteří chtěli být inkludování. Četl jsem o jednom velmi talentovaném neslyšícím studentovi (o sluch přišel někdy v šesti letech a kochleární implantát u něj není možné použít), který absolvoval gymnázium a odezíráním ze rtů se naučil několik světových jazyků, po celou dobu neměl žádné speciální výjimky asistenty a kdo ví co. Měl (a má) vůli a milující rodinu - žádnej glejt státu by mu nikdy nic takového nezaručil ani nenaučil. A druhá věc je asi ta, že nejspíše nikdy nenarazil potomky lůzy, kteří mají v oblibě dětskou hru na šest. A podobný případ je i ten slepý právník za černopr.delníky pracující na jednom ministerstvu.