» Poradna » Ostatní

Velká záhada kolem záruky

 | 

Dobrý den na podzim jsem zakoupil notebook Lenovo R500 2714-34G, se zárukou 36 měsíců avšak, když zadám sériové číslo na stránkách lenova, abych zjistil konec záruky, ukáže mi to že záruka končí po roce, v ostatních obchodech ho nyní mají jenom s jednoletou zárukou a meli ho i na czc kde už není ani v nabídce. Neví někdo jak to teda ve skutečnosti je?

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 | 

zase překlep v nadpisu, pardon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

Platí to, co máš na faktuře. Záruka výrobce a prodejce se můžou lišit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Záruku poskytuje prodejce. Co má nějaký dovozce nebo výrobce kdekoliv uvedené, je naprosto nepodstatné. Platí záručák od prodejce - a prodejce je povinen s tebou reklamaci projednat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

oporu máš v občanském zákoně , záruka na zakoupené zboží je 24 měsíců pro fyzické osoby , některé firmy / prodejci záruční dobu prodlužují . Jinak viz výše .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

Pokud jsi jej zakoupil jako fyzicka osoba, tedy koncovy zakaznik, mas zaruku min. 2 roky. Pokud jsi jej zakoupil, nebo ti jej nekdo zakoupil jako pravnicky subjekt ve velkoobchode (Cash and Carry a pod.). mas zaruku 1 rok. V kazdem pripade mas delku zaruky na zarucaku. Problem je, ze vyrobci davaji zaruku jeden rok a mistni zakony je nezajimaji. To uz je na prodejcich koncovym zakaznikum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

je to na na firmu nebo na blocek a soukrome ?
2 leta zaruka plati pouze pro maloobchodni prodej dle obcanskeho zakonnika
podle obchodniho zakonnika je zarucna lhota na dohode

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

To není úplně pravda - i u občanského zákoníku je záruka na dohodě, nesmí však porušit zákon - tj minimálně dva roky. U nákupu "na firmu" nic takového není, tam třeba záruka být nemusí vůbec...

Pokud má na záručáku tři roky, má tříletou záruku, ať už podle občanského nebo obchodního. Důležitý je zkrátka záručák (to je vyjádření dohody s prodejcem), nebo zákon, podle toho, co je přísnější.

Když se prodejce zaváže, že mám záruku 5 let a servis výměnou do 24 hodin, tak to zkrátka mám a mám na to nárok. Když napíše při prodeji fyzické osobě záruku 1 rok a servis do 2 měsíců, tak je to v rozporu se zákonem a není to platné, v tom případě platí občanský zákoník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

a co konkretne z toho co jsem napsal neni pravda ? dyt pises to same, akorat to rozvadis do vice detailu, v konecnem dusletku plati to, ze obchodni zakonnik neustanovuje zarucni lhutu, a je to na dohode, kdezto obcansky zakonnik ustanovuje minimalne 2 letou zaruku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

notebook jsem kupoval obyčejně jako fyzická osoba, v obchodě kde je napsané 3 roky, mě jde totiž hlavně o to že když mám u lenova napsaný jeden rok, a budu si chtít rozšířit záruku ze 3 let carry-in na 3 roky NBD, tak jestli mi to uznají když u nich mám jenom ten jeden rok a ty 3 jenom u prodejce, o to mi jde asi nejvíc, nerad bych zaplatil za rozšíření a pak zjistil že je mi na nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Domnívám se, že máš komplikovanou situaci. Jak bylo řečeno, máš na faktuře 3 letou záruku a tu lze uplatnit u obchodníka. Jde ale o závazek kupec - obchodník.
Rozšíření záruky u výrobce je ale jiný smluvní vztah - tohle se u rozšíření záruky (zmiňované v textu) děje. Ať tuto záruku koupíš u kohokoliv, tak je tomto případě zboží (domnívám se typu licence), kterou (podle podmínek tohoto zboží) uplatňuješ jen u výrobce. A výrobce v tomto případě nezajímá poskytnutá výhoda od prodejce (tříletá záruka). Tam je to tak, že 1. rok obchodník uplaňuje záruku u HP (podle obchodního zákoníku, který určuje vztah mezi nimi) a ty dva roky navíc obchodník zaplatí ze svého (v případě reklamace).
Takže se domnívám, že rošíření záruky (carry in) a záruka u obchodníka (na faktuře) budou v souběhu (dokud bude platit záruka od prodejce) a prostě si budeš moci vybrat, kterou využít v případě potřeby - ale k jedné reklamaci jen jednu z nich (u více reklamací klidně na střídačku.
Jinak ale přeji bezporuchový provoz.
P.S. tohl jsme řešil u svého HP se zárukou 4 roky ADP. Koupil jsme tím servis u HP a s reklamacemi se budu obracet jen na HP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Velká záhada, Záhada, Sériové číslo, Podzim