Všem zájemcům o kabelovou televizi a internetové připojení od této společnosti předáváme naše několikaleté zkušenosti s touto „také“ firmou. Zaměříme se dnes na kvalitu a nabídku v oblasti internetové konektivity a jednání společnosti se zákazníky.
internetové připojení – společnost během několika málo let působnosti v naší oblasti změnila (bez jakékoli informace předem – a pokud informaci poskytla – tak pouze jako oznámení –tedy bez možnosti námitky) podmínky připojení. Pokud patříte k dlouhodobým zákazníkům – jistě víte,že v původních smlouvách není ani slovo o agregaci – naopak je vyzdvihována plná rychlost připojení oběma směry, není uvedena jediná zmínka o omezení datového toku po stažení určitého objemu dat, dále není uvedeno omezování rychlosti připojení v tzv. P2P sítích atd… Tyto změny by se daly pochopit (trh se vyvíjí, poskytovatelé připojení mění..)
Bohužel v praxi tyto změny znamenají pomalý a nenápadný růst cen. Na první pohled dochází ke zvýšení rychlosti připojení k internetu . Důkazem je poslední ceník od této společnosti. Zároveň však dochází k omezení rychlosti odchozího spojení až o polovinu oproti původnímu stavu. Praktické využití zvýšené rychlosti je minimální! Pokud používáte internet k prohlížení www stránek a občas si stáhnete obrázek – vůbec tuto rychlost nevyužijete !! Ale zaplatíte víc (došlo přeci k omezení odchozí rychlosti) !! Pro uživatele tzv. P2P sítí stále platí max. omezení rychlosti stahování na nějakých 100kB/s – tedy opět není ani zdaleka využita plná garantovaná rychlost. V nových podmínkách se objevuje již i max. objem přenesených dat.
- samostatnou kapitolu tvoří ochota a způsob jednání této společnosti s jejími zákazníky. V případě poruchy máte možnost nahlásit závadu buď na www stránkách společnosti CATR (to Vám ale musí internet fungovat) , nebo zavolat na telefonní záznamník . Zkušenosti jsou takové, že pokud nahlásíte závadu na www stránkách – nikdo na ni nereaguje!!! Můžete popis závady rovnou napsat na “lampárnu“. Pokud nahlásíte závadu na záznamník – časem Vám zaměstnanec zavolá – a v naprosté většině případů oznámí, že o poruše se ví a pracuje se na ní – to je v pořádku. Popř. že chyba není u nich, ale na straně jejich poskytovatele a že s tím nic nelze udělat. Také Vás tento problém poskytovatele, kterému platíte za NONSTOP připojení značnou částku peněz zajímá ????? Máte samozřejmě možnost zažádat o slevu – ale už jenom skutečnost, že se musíte ozvat a dožadovat se svých práv – a sleva Vám není poskytnuta automaticky – něco o jednání společnosti CATR vypovídá…
- internet mnozí z nás nevyužívají jenom pro zábavu , ale i pro vlastní výdělečnou činnost. A pokud zrovna potřebujete např. odeslat platby, větší množství firemních dat na zahraniční FTP servery , dohodnout obchod přes komunikační program SKYPE atd. a internet zrovna není funkční – jistě Vás tato situace nenechá klidnými.
Bohužel problémy s připojením k internetu se neobjevují jednou za měsíc či dva. Prakticky nastávají výpadky každý týden (mnozí z nás je ani nepostřehneme - stránka se načítá o něco déle – kdo v této problematice není odborník – nevšimne si) .
Arogance a nezájem řešit situaci jsou již dobře známými fakty o této společnosti. Naštěstí se i již v naší oblasti objevují konkurenční poskytovatelé připojení. Nejenže nabízejí výrazně menší poplatky – ale také i výrazně vyšší garantovanou rychlost připojení.
Na závěr tohoto malého zamyšlení se ještě jednou vrátíme k novému ceníku – jako naprostý výsměch působí zmínka o zvláštních příplatcích za garantovanou rychlost připojení pro hráče on-line her. Nepřipadá Vám, že si společnost CATR s.r.o. dělá z lidí legraci ? Pokud platíte za rychlé připojení – automaticky snad také dostanete patřičnou rychlost odezvy …
Proč platit dvakrát ???
Kolektiv 12 uživat