No samotný minimax s alfa-beta prorezavanim je fakt algoritmus na dve stranky, ohodnoceni listovych pozic troku horsi, ale poznat vyhru nebo remizu taky neni tak slozite, jsou tam sice singularity jako ze pokud se stejna pozice opakuje tusim snad 30x je to remiza, ale na to bych se klidne vyabstrahoval. Problem je v tom, ze spocitat to az dokonce je momentalne vypocetne nerealizovatelne, takze se to v nejake hloubce musi zariznout a neterminalni pozice heuristicky odhadnout, obodovat jednotlive figurky a secist body obou stran je jedna hodne primitivni moznost. Nedokazu tipnout jak hloboko by se muselo s touto heuristikou jit aby to hralo trochu obstojne. Obecne cim primitivnejsi (ale take typicky rychlejsi) ohodnocovaci funkce, tim na vice tahu dopredu je treba propocitavat. No a pak samozrejme takova ta omacka aby se daly kontrolovat tahy hrace a generovat legalni tahy pocitace a taky nejaky to GUI. Cili hruba sila trochu pomuze na druhou stranu i na PC XT (procesor Intel 8086@4,77MHz 640kB RAM) jsem sachy, proti kterym jsem se nechytal, takze fistron je rozhodne potreba. Dobra finta taky muze byt napsat to tak, aby program premyslel i kdyz ceka na tah hrace.Kdysi jsem psal piskvorky, bylo to spis takove cvicenicko, protoze uz tehdy bylo prokazano, ze pro zacinajiciho hrace v piskvorkach exituje vyhravajici strategie.