Mám dotaz pořídil jsem noťas který má jak igpu tak rtx 2050 a jelikož igpu se využívá jen v základních večer jako prohlížeč a méně náročné aplikace takže nepotřebuju pro igpu alokovat víc tam než je nutné na ten základ ale co nevím je zda to neovlivňuje i pro tu druhou hlavní grafiku jakoze virtual ram?Ano hledal jsem na netu něco o tom co přesně Uma buffer size je ale nikde jsem se nedocetl zda to má i vliv na druhou grafiku nebo opravdu jen pro integrovanou z procesoru.
misto dotazu ve 2 rano, sis to taky mohl prepnout a precist si, kde se co v OS zmenilo. To te nenapadlo?
Místo téhle hloupé odpovědi by jste mohl odpovědět přímo na dotaz od toho to tady snad je... Jak koukám živě vážně upadlo pokud jde o chování. Ještě bych rád dodal že kozy jsme spolu nepásly tak mě laskavě netykejte jako hulvát nejvyššího kalibru. Pokud se nedokážete chovat jako člověk a najít v sobě ani kapku slušnosti tak zvažte zda je vůbec tato stránka vhodná pro vás. Samozřejmě že to mohu měnit a koukat se, jenže ono se to ani nemění v rezervované paměti pro igpu takže hádám že bude mít BIOS skrytou sekci na odemčení pokročilých nastavení kde bude ještě nějaká podmínka kdy to využije víc než je nejnižší 1gb ram. Prostě a jednoduše jsem zde položil dotaz a kdo se s tím setkal a už to třeba řešil nebo ví jak to přesně funguje tak normálně odpoví toť vše.
Míšo, tady nejsi na placené pomoci takže se tu odpovídá zadarmo a odpovídá tu každý každému na všechno. Pán i kmán a podle toho jsou i rady. Jestli se ti to nelíbí tak máš právo sem nic nepsat.K dotazu nemám ani prd, páč nevím o čem píšeš a guglit si to nebudu.Ahoj.
Další z těch, kterým vadí, že se na internetech, kde se VŽDY tykalo, tyká?Hádáš špatně, nerozumíš tomu a Google použít taky odmítáš.. Tak sorry jako, že se po tobě chce i troška vlastní intervence.
Moje rec.Kdyby poradne hledal, nepsal by ve dve rano.
# UMA Buffer Size: Vliv na Integrované a Diskrétní Grafické KartyUMA (Unified Memory Architecture) buffer size představuje důležitý aspekt konfigurace počítačových systémů s integrovanými grafickými kartami. Toto nastavení má významný dopad na rozdělení paměti mezi procesor a grafický čip, což může výrazně ovlivnit celkový výkon systému. Následující analýza se zaměřuje na pochopení UMA buffer size, jeho vztahu k diskrétním grafickým kartám, a optimální konfigurace pro systémy s duálními grafickými řešeními.## Základní principy UMA Buffer SizeUnified Memory Architecture je technologie používaná v systémech s integrovanými grafickými čipy, kde je část systémové paměti RAM sdílena s integrovaným grafickým kontrolerem. Na rozdíl od diskrétních grafických karet, které mají vlastní dedikovanou video paměť (VRAM), integrované grafické čipy spoléhají na systémovou RAM pro ukládání grafických dat[4].UMA buffer size,… také označovaný jako UMA frame buffer size, konkrétně definuje množství systémové paměti, které je vyhrazeno výhradně pro integrovaný grafický procesor během spouštění systému. Toto nastavení lze obvykle upravit v systémovém BIOSu, kde je často defaultně nastaveno na "Auto"[4]. Konfigurační proces typicky zahrnuje restart počítače, vstup do BIOSu, lokalizaci nastavení UMA Frame Buffer Size v pokročilých nastaveních, a úpravu hodnoty podle potřeby[4].Je důležité pochopit, že UMA buffer size rezervuje minimální kapacitu paměti pro iGPU, což znamená, že tato část RAM je vyhrazena výhradně pro grafický čip a nemůže být využita CPU ani jinými komponentami systému. Například, pokud je UMA buffer size nastaven na 1 GB na systému s 8 GB RAM, pouze 7 GB zůstává dostupných pro operační systém a aplikace[1].## Vztah mezi UMA Buffer Size a Diskrétními GPUV systémech, které mají jak integrovanou grafiku, tak diskrétní grafickou kartu (jako je váš notebook s iGPU a RTX 2050), UMA buffer stále alokuje část systémové RAM pro iGPU, i když je diskrétní GPU používána pro většinu grafických úloh[1][7]. Je důležité zdůraznit, že UMA buffer size nemá přímý vliv na výkon diskrétní grafické karty, která využívá svou vlastní dedikovanou VRAM[5].Diskrétní grafiky jako RTX 2050 mají svou vlastní paměť a fungují nezávisle na UMA buffer size nastavení. Když používáte aplikace nebo hry, které využívají RTX 2050, grafická karta čerpá z vlastní VRAM, nikoli z paměti alokované prostřednictvím UMA nastavení[5]. Proto změna UMA buffer size ovlivní pouze výkon aplikací, které používají integrovanou grafiku, nikoli těch, které využívají diskrétní GPU[5].## Optimální Konfigurace UMA Buffer SizeAMD, významný výrobce procesorů s integrovanou grafikou, doporučuje ponechat UMA buffer size nastavení na "Auto", což umožňuje systému dynamicky spravovat množství sdílené paměti pro grafiku[4]. V této konfiguraci by se velikost UMA buffer měla přizpůsobit množství dostupné systémové paměti, čímž se systém udržuje v optimálním stavu[4].Pro systémy vybavené 8 GB RAM nebo více, AMD doporučuje nastavit UMA buffer size na 1 GB nebo 2 GB, pokud je potřeba manuální konfigurace. Vyšší hodnoty mohou negativně ovlivnit výkon systému tím, že ponechají méně RAM pro operační systém a aplikace[3].V některých specifických případech může zvýšení UMA buffer size zlepšit grafický výkon při používání integrované grafiky. Například, někteří uživatelé Steam Decku a laptopů s integrovanou grafikou zaznamenali lepší výkon v hrách po zvýšení UMA buffer size[2][6]. Nicméně, toto zlepšení přichází za cenu snížení celkové paměti dostupné pro systém[3].## Dopad na Virtuální PaměťCo se týče virtuální paměti (swap file nebo page file), UMA buffer size nastavení přímo neovlivňuje způsob, jakým operační systém spravuje virtuální paměť. Avšak, menší množství dostupné fyzické RAM (kvůli velké alokaci UMA buffer) může způsobit, že systém bude více spoléhat na virtuální paměť, což by mohlo ovlivnit celkový výkon systému.## ZávěrVe vašem konkrétním případě, kdy používáte iGPU pouze pro základní úlohy jako prohlížení webu a méně náročné aplikace, je rozumné ponechat UMA buffer size na nižším nastavení, abyste maximalizovali dostupnou systémovou RAM. RTX 2050 bude používat svou vlastní dedikovanou VRAM bez ohledu na UMA buffer size nastavení[5].UMA buffer size tedy ovlivňuje pouze integrovanou grafiku a nemá přímý vliv na diskrétní grafickou kartu nebo způsob, jakým využívá svou paměť. Pokud nepotřebujete vysoký výkon z integrované grafiky, je nejlepší ponechat toto nastavení na nižší hodnotě nebo Auto, aby zůstalo co nejvíce systémové RAM dostupné pro ostatní aplikace a procesy.Citations:[1] https://www.reddit.com/r/AMDLaptops/c...ffer_size/[2] https://www.reddit.com/r/SteamDeck/co...only_on_a/[3] https://www.youtube.com/watch?v=F9jbfZxA6ew[4] https://www.amd.com/en/resources/s...A-280.html[5] https://learn.microsoft.com/en-us/windows/...re-mapping[6] https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=300142[7] https://community.amd.com/t5/pc-processo...m-p/719375[8] https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4652951/[9] https://community.amd.com/t5/pc-graphics...m-p/498090[10] https://forum.asrock.com/forum_posts.as...b-with-gpu[11] https://h30434.www3.hp.com/t5/Gaming-Note...-p/8478261[12] https://docs.nvidia.com/cuda/archive/1...ppNote.pdf[13] https://www.tomshardware.com/news/geforce-r...evo-laptop[14] https://community.amd.com/t5/graphics-ca...d-p/589271[15] https://developer.nvidia.com/blog/introduci...anagement/[16] https://forums.tomshardware.com/threads/igx-co...u.3108743/[17] https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Ha...-p/7917917[18] https://community.amd.com/t5/graphics-ca...98030/1000[19] https://developer.nvidia.com/blog/maximizin...ance-cuda/[20] https://www.bleepingcomputer.com/forums/t/79911...ffer-size/ Ukázat celý příspěvek
UMA Buffer Size v skratke nastavuje veľkosť pamäte (ktorá využije pamäť RAM) pre integrovanú grafickú kartu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.