» Poradna » Ostatní

Trochu jiný pohled

 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 35.0.1916.114

Ahoj,celkem často se tu řeší problémy s eshopama a jejich chováním při zárukách apod. Proto jsem se rozhodl napsat to trochu z jiného pohledu a zároveň svym způsobem se i zeptat jestli někoho napadá jak situaci řešit. Pořád se řeší jak eshopy odrbávají zákazníky, bohužel ono v podstatě stejně často je tomu ale i naopak. S kolegou máme eshop a v poslední době se začla stávat dost otravná věc. Začaly se objevovat objednávky, které ale po doručení se ukázaly jako výmysl - buď daná osoba vůbec na dané adrese neexistuje anebo sice se jednalo o reálnou osobu, ale ta si nic neobjednávala. Samozřejmě je to pro eshop nepříjemnost, protože jsou s tím spojené náklady na dopravu, naskladnění atd.V podstatě mě nenapadá jak se tomu bránit. Díval jsem se jestli je v tom nějaké "pravidlo", ale je to vždycky jinak - různá města objednání, někdy dobírkou, někdy osobní odběr (v tom případě sice odpadá doprava, ale hromadí se věci tam kde nemaji a stejně se to pak posílá zpátky z kapacitních důvodů), ani IP adresy ze kterých to bylo odeslané se neshodují. Řešit to kontrolním emailem nejde - těch si uživatel založí kolik se mu zlíbí a telefonem.. to je taky utopie - zaprvé není tel. číslo povinné pole (lidi nechtěji číslo dávat, což i chápu) a navíc ani nemáme čas a peníze všechny objednávky telefonicky kontrolovat....V podstatě mě opravdu nenapadá žádné řešení, ale je to velmi nepříjemné a proto by mě zajímalo jestli někdo nemáte nějaký nápad, podobnou zkušenost a nebo vůbec obecně jestli máte nějakou podobně blbou zkušenost se zákazníky - tentokrát ale ze strany prodejce....

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 35.0.1916.114

Existuje, jdi na zahradu přistav nebo použij nějaké stavení jako prodejku, zákazníci si dojedou. Např. já využívám Mironet, ale mě by jsi poznal hned:> Nejsem sprosťák když si něco objednám i na mnoho litrů (typicky 5) ani po mě už nechtějí zálohu za ta léta vědí, že bez řečí odeberu nebo nemám problém s "pokutou".> Nejsem sprosťák2 abych si na 14 dní vypůjčil kameru / foťák a pak to vracel, když si chci něco zapůjčit oznámím to hned, vždy se lze dohodnout._Smiř se s tím, že falešné objednávky a nepoctivé zákazníky budeš potkávat. Nejlepší je se s tím naučit žít, stejně to nevyřešíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 30.0

S tim asi nic neudelate. Nekomu jste se znelibil a ten se Vam ted msti. (A ze lide takovi jsou, je videt hned na prispevku Roto..vola.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 24.0

neexistuje platba vopred, alebo záloha ako spomínal RuDolph?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Pokud máte objednávek tolik že jak píšeš by jste to nebyli stejně schopní ověřovat tak si prostě spočítej kolik procent obratu je fake a přihoď si to do marže.Jinak ale pokud to chceš opravdu omezit tak co pro začátek ověřovat jen první objednávky od nových zákazníků? Pokud objedná někdo komu jsi už úspěšně dodal tak se riziko výrazně snižuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

určitě souhlasím - podobný systém používám i já:1.) nového zákazníka telefonicky kontaktujeme v době od registrace do expedice zboží (před expedicí)2.) poděkujeme za registraci, zeptáme se, zda nepotřebuje něco navíc (příslušenství, poradit - informace) - nabídneme slevu na 1. objednávku ve výši 10% (abychom kompenzovali ten telefonický "výslech").3.) zákazník je o dost spokojenější, ví kam se má obrátit (telefonní kontakt) a samozřejmě má slevu, takže se brzy zase vrátíOpakované objednávky od zákazníků neřešíme. Dále k tomu telefonnímu číslu - naopak já ho povinně vyžaduji - jednak bez TČ ode mne nepřevezme balík zásilková služba (PPL, Uloženka atd..) a jednak je to pro mne důvěryhodnější signál, než e-mail. Teoreticky by šlo vytvořit systém, který novému zákazníkovi zašle SMS při registraci (třeba se slevovým kódem atd..) -> ale to už mi přijde jako práce navíc a zkomplikování registračního procesu, čím je jednodušší a kratší, tím lepší konverze z návštěvníka v nakupujícího.Další info případně na e-mailu. Třeba můžeme sdílet kapacity našich telefonistek ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows XP Chrome 35.0.1916.114

Tak to můj známý pracuje taky v jednom velkym eshopu a tam se zas rozmáhá následující:Někdo si něco objedná, přijde, zaplatí. Do 2 týdnů bez udání důvodu vrátí - v perfektním stavu, víceméně jen rozbalené, nic víc. Prodávající to ale už za plnou pálku prodat nemůže a proto se to objeví v eshopu jako rozbalené, s určitou slevou, která musí být dostatečná na to, aby to někdo koupil - přece jen vždycky bude člověk nedůvěřivý když kupuje něco vybalené. No a pak si to okamžitě někdo koupí - je téměř 100% jasné, že daná osoba se jen s někým domluvila, ten to objednal, koupil, hned vrátil naprosto nové a ten si počkal a pak koupil....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

No, to může být úmysl, ale taky nemusí. Osobně dost často vlezu v eshopu nejdříve do nabídky rozbalených a podobných věcí a dost často tam něco koupím, když je to výhodné. Ale klidně si dovedu představit, že tyhle věci opravdu někdo "vyrábí"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

Já když jsem někdy před patnácti lety začínal objednávat na e-shopech, tak bývalo běžné, že si tu objednávku telefonicky ověřovali. Jenže tenkrát se toho oproti dnešní době asi zas tolik neprodávalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

Dotáhněte věci do konce.Falešná objednávka je podvod. A že je to škodou jen přestupek? Však ono se mu to nahromadí a podání na PČR nic nestojí (po dvou třech, už to jde fofrem). A PČR si počká až toho bude za TČ a pak ho zašlápne.Medializace soudního procesu (zde je nutno trochu pomoci) a všichni tito vykukové by se stáhli do ticha.Osobně si myslím, že podobně by se český internet podařilo vyčistit od trollů. Stačilo by, aby uvědomělý psychopat vyhledal například ZONDa, stáhl ho z kůže za živa (doslova) a vyvěsil vtipné video z aktu na videoweby. Myslím, že "mesidž" by se zejména mezi trolly šířila rychlostí blesku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

No, to chápu, podvod to sice je, ale jak velký, jde o trestný čin? Prodejce ztrácí čas, objednává zboží, které by jinak neobjednával, ale ono mu po nějaké době vlastně zůstane, takže ta škoda se bude obtížně vyčíslovat. Další věc je, jak to prokázat konkrétní osobě... Muselo by se do logů, odkud se ten člověk přihlašoval, podle toho by se nějak obtížně dohledávala jeho identita... Pochybuju, že by se tím PČR takhle podrobně zabývala, když vidím, jak se přetrhne při hledání pachatelů skutečných a snadno prokazatelných krádeží, kdy vykradené autorádio se najde v nejbližší zastavárně... Takže bohužel, teoreticky máte asi pravdu, ale v praxi to vidím spíše černě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

Firma má pro obchodní vztah IČ, DIČ, chtělo by to nějaký identifikátor i pro občana, třeba číslo sociálního pojištění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

No, on ten podvodník přece nějaké identifikátory zadává tak jako tak, když vyrábí tu objednávku. Čili pokud může zfalšovat jméno a adresu, klidně si vymyslí i nějaké číslo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

Musela by být nějaká databáze propojená na objednávkové systémy.V mém účetním programu zadám IČ firmy a vše ostatní se mi stáhne - vidím platní DIČ, zkontroluje to registraci účtu. Podvodník by to už musel začít hledat a párovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

No, nechtěl bych, aby nějaký obchodník, kde si chci koupit špunt do vany, bude moci koukat do kdovíjakých mých údajů někde v databázi. To je zase extrém na druhou stranu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

On by jenom zjistil, že ta osoba existuje a je za ní placeno sociální pojištění. Nic jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista IE 9.0

Nemám k tomuto způsobu prodeje důvěru. Služby eshopu jsem využil jednou či dvakrát v životě. Dávám přednost jiným formám prodeje, při kterých se minimalizují rizika o kterých píšete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista IE 9.0

Všechno má své výhody a nevýhody. Nelze brát pouze výhody a myslet si, že nevýhody se člověka netýkají. Nikdo nikoho nenutí provozovat eshop. Je to volba každého obchodníka, stejně jako zákazníka objednávat zboží přes tento systém. Druhá věc je ta, že podvodníci byli, jsou a budou. Svéprávný člověk by měl být schopný dát na jednu stranu vah klady a na druhou zápory. Rozhodnutí pro tu či onu variantu je v našich rukách a jestliže máme právo učinit toto rozhodnutí, potom máme také povinnost nést následky špatného rozhodnutí. V tom je svéprávnost, svoboda a odpovědnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

Ano, jenže k tomu, aby byl spokojený jak slušný prodejce, tak slušný zákazník, je potřeba maximálně eliminovat ty podvodníky a vyčůránky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista IE 9.0

Samozřejmě, ale to musí každý sám. Nikdo jiný to za nikoho neudělá. Já např. eliminuji možné problémy, které mohou vzniknout s nákupem v eshopu tak, že takto téměř nenakupuji. Nenesu s tím spojená rizika, ale zaplatím za to mírně vyšší cenu. Je to moje rozhodnutí, učinil jsem jej svobodně a nemohu zpětně vykřikovat, že jsem měl zboží dražší. Stejně je tomu opačně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Takže v eshopech nenakupujete, maličko mi uniká co si tedy z vašeho příspěvku má vzít autor vlákna-majitel eshopu: že nemá prodávat prostřednictvím eshopu nebo jak jste to myslel ?To je jako odpovědět na otázku ohledně názoru na možnosti zvýšení bezpečnosti v autech tak že dotyčný nemá používat auto. Sice se tomu logicky nedá nic vytknout ale je to takové, no řekněme zvláštní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista IE 9.0

Obecně platí, že každý svéprávný jedinec nese odpovědnost za to co dělá a jak to dělá. A domnívat se, že nebude podvodníků, či že parlament přijme zázračné zákony, které zlodějinu znemožní je najivní. Ale prosím, kdo chce, nechť tomu věří. Mě však život naučil spoléhat se především sám na sebe a používat u každé činnosti vlastní mozek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 35.0.1916.114

To pak žiješ z toho, co si vypěstuješ a vlastní rukou vyrobíš, ne? I běžný zavedený obchod ve městě, kde nakupuješ, nemusíš za týden najít. Budeš mít lepší pocit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 29.0

Vexlařina není nic o výrobě vlastníma rukama a pěstování, je to obyčejná zlodějna, vykořisťování člověka člověkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista IE 9.0

Kapitalistickému zákonu to však neodporuje. V něm je to naopak povýšeno a nazývá se to podnikáním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista IE 9.0

Tak podívejte, já jsem se snažil reagovat v tom smyslu, že popisovaný problém za tazatele zde nikdo nevyřeší. A nevyřeší to ani žádný "stát". Žijeme v reálu, nikoli v ideálu. A tomuto reálu se holt musíme denně přizpůsobovat. Nikdo jiný to za nás neudělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Jistě že ho tu za něj nikdo nevyřeší ale pravděpodobně jsou cesty jak ho lépe eliminovat - autor ani nepožadoval aby to vyřešil "stát" ale zde na fóru se aktivně zajímá o možnosti řešení vlastními silami a radit mu ve stylu důchodkyně Věry Pohlové "Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala" je tak do deníku Metro a ne sem do poradny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista IE 9.0

Jistě Vám tazatel bude vděčný za naznačení možných cest, jak se s jeho problémem vyrovnat. Já na rozdíl od Vás, vidím jedinou cestu. Přizpůsobit se reálu. A to musí udělat on, nikdo jiný to za něj nevykoná. Ale rád si přečtu i další možnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 32.0.1700.107

Je to v lidech - viz třeba test s jízdním kolem. U nás na ulici vydrží pár minut, než ho někdo ukradne, v Norsku si ho tři měsíce nikdo nevšiml.Nakonec si tady e-shopy vytvoří databáze důvěryhodných a špatných zákazníků a budou to mezi sebou neveřejně sdílet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista IE 9.0

To je pravda. Je to pouze o lidech. Vždy se najdou hyeny, které okradnou třeba mrtvého či nemohoucího. A fixlování v eshopu je pro takové lahůdkou.S tou sdílenou databází by to fungovat mohlo. Otázkou je, zdali si eshopy nehrají pouze na svém písečku. Jistě i tam existuje konkurence....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 32.0.1700.107

Když to funguje u bank a operátorů, taky hned zjistí, že dotyčný není košér.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Pokud někomu vadí tito podvodníčci s falešnými objednávkami, tak si nemá zřizovat e-shop. Jak psal pepa, provozovatel e-shopu má vůči kamenným prodejnám velkou konkurenční výhodu v podobě velmi nízkých režijních nákladech a dostane se tak na ceny, které se kamenným prodejnám nevyplatí. Nese ale za to rizika, která zase nemá kamenná prodejna a to jednak falešné objednávky a zboží vrácené ve 14-ti dnech. Jenže provozovatelé e-shopů chtějí vidět jen ty nižší náklady a nevidí a nechtějí započítávat zmíněná rizika. V podstatě není možné je 100% vyloučit, dají se jen omezit telefonickým ověřováním, ale riziko vrácení ve 14-ti dnech stále trvá a zbavit se ho nejde, protože má oporu v zákonech. Myslím, že tazatel to trochu dramatizuje. Pokud jak tvrdí, nemá čas ověřovat objednávky telefonem, asi na tom bude shop celkem dobře a těch pár falešných objednávek musí brát jako nutné zlo. Ono toho vtipálka časem přejde, protože vlastně nevidí žádnou reakci ani důsledek a může telefonicky ověřovat aspoň dražší objednávky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 29.0

No já bejt tebou tak myšlenku na obírání zákazníků zapomenu a jdu sbírat šišky do lesa ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: SE, Pohled, Osobní odběr, Výmysl, Doručení


Určitě si přečtěte

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 25

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 40

Evoluce stále pokračuje, lidem se do kolen vrací kost navíc

Evoluce stále pokračuje, lidem se do kolen vrací kost navíc

** O kost zvanou fabella nás evoluce připravila už před miliony let ** V posledních desetiletích se však „ztracená kost“ znovu objevuje ** Anatomové nabádají ortopedy, aby brali fabellu v potaz

Jaroslav Petr | 31



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch