» Poradna » Mobily, audio, video

Třetí reklamace mobilního telefonu

 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 69.0.3497.100

Dobry den.dne 7.8.2018 jsem reklamovala mobil LG G5 ( mobil zakoupeny dne 2.6.2017) s temito vadami: neumerne se zahriva ,vydrzi kratce nabity,vypadava signal nebo je slaby nechyta GPS,odpojuje se od WIFI,casto nereaguje zapinaci tlacitko. Mobil vracen opraveny 30.8.2018.Druha reklamace byla dne 18.9. s temito vadami: u mobil.tel. trva dlouho nez se po uplnem vybiti zacne nabijet. MT ma vypaleny LCD (po delsi dobe jdou na jine karte videt predchozi strana) MT se prehriva. MT se vypina pri 20%. Z prodejny mi volali az 19.10. 2018,protoze zjistili,ze 18.10 jim nefungoval system o rozesilani sms a oznamili mi, ze mam mobil na prodejne pripraveny. Chteli jsme vratit penize, nebot to bylo 31. den od dne reklamace,ale bylo nam receno,ze za to nemuzou ze jim nesel ten system a prave proto mi volali az ten 31. den. Mobil jsme si tedy odnesli a po par metrech po sundani folie jsme nasli rozbity displej. Hned jsme do prodejny bezeli zpet,ale uz bylo po zaviraci dobe. Druhy den jsme tam jeli znovu ( jsme z Noveho Boru a prodejna je v Liberci 50km daleko),doma jsme jeste zkouseli mobil nabijet a zase ten samy problem s nabijenmi nekdy se zacal nabijt rychle,nekdy pri nabijeni se vybijel a vypinal se stale pri 20%. Tak jsme ho zase tedy reklamovali.Zajimalo by me zda uz mame pravo na vraceni penez? Dekuji za odpoved.S pranim krasneho dne Pavla Knolová.

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

To vše záleží na tom, jaké závady jsou zapsaný v reklamačním dokumentu a zda jste tyto dokumenty podepsala. Pokud tam je zapsána a potvrzena stejná závada 3 krát, potom máte právo na odstoupení od smlouvy. Pokud jste ovšem podepsala přebírací protokol, souhlasila jste s opravou a vzdala se tím vrácení peněz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 69.0.3497.100

Vsechny vyjmenovane vady jsou zapsane v reklamacnim dokumentu. Zadny prebiraci protokol jsme nepodepisovali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Vypínání je způsobeno opotřebenou baterií a s rozbitým displejem se obávám, že už to nikdo neuzná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 69.0.3497.100

Displej byl rozbity ze spodu, sam prodejce rikal,ze jsme to mi nemohli udelat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

A kdo to asi rozbil? Duch svatý? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 69.0.3497.100

a baterii mi dali novou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 70.0.3538.67

Jednodussi by bylo precist si obchodni pominky. Odpoved naleznete tam. Pripadne to reste primo s prodejcem. Je vsak zapotrebi davat si pozor na to co podepisujete.A muzete take zkusit COIhttps://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebi... odstavec "Reklamace zbozi"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

správné řešení bylo nepřevzít 31. den. Teď už těžko říct, spíš neuspějete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Chrome 69.0.3497.100

Proč by si to 31. den nepřevzal? To že si pro nějakou reklamovanou věc dojdu po zákonném termínu přece neznamená že prodejce přešvihl termín pro reklamaci. To by pak lidi záměrně vyčkávali tak dlouho až by bylo po termínu.Nějaká výzva přes SMS přece není povinnost prodejce daná zákonem, stejně tak není směrodatné kdy si věc z reklamace vyzvednu. Tazatel tam klidně mohl zavolat/zajít před zavíračkou ten 30. den. A pokud by to nebylo, tak se dožadovat odstoupení od smlouvy. Jenže dle něj to vyřízené v zákonné lhůtě bylo, jen dostal pozdě tu výzvu k vyzvednoutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 62.0

Reklamace konci dnem, kdy je kupujicimu umozneno s vyrobkem fakticky nakladat. A to bylo az v den oznameni, ze je reklamace ukoncena. Tedy 31. den. Takze reklamace nebyla vyrizena vcas. Navic existuje judikatura nejvyssiho soudu, ktera rika, ze prodejce je povinen o konci reklamace kupujiciho vyrozumet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 62.0
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

A teď co se dá považovat za informování o vyřízení reklamace? Je to třeba mail, který může spadnout do spamové schránky nebo nedorazit vubec? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 62.0

Mail ve spamove schrance je dorucene vyrizeni. Odesilatel nema zadny vliv na to, jaky mail prijemce pouziva, nebo jak ma nastaveny spam filter. U nedoruceneho mailu to neni tak jednoduche. Osobne bych se klanil k tomu, ze pokud mail odesel, bere se to jako doruceno. Pokud to z nejakeho duvodu nedoslo prijemci (chyba site po ceste, nepfunkcni mail serveru klienta), tak to ale nepujde na vrub prodejce, protoze ten ve sve dobre vuli udelal vse pro to, aby kupujiciho vyrozumel. V tomto pripade se muze domahat prijemce (kupujici) nejake kompenzace od subjektu, ktery spravuje dany vadny prvek (sit, mail).Ale v tazatelovo pripade je to snad jednoznacne ne? Oni priznali, ze poslali SMS pozde. Co resis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

suhlas vse spravne a obavam sa toho ze vzhledem k tomu ze povinostou zakaznika je skontrolovat si stav telefony pri prevzeti tak s rozbitym lcd neuspejete s prominutim hrozne s vami vyj...li

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 68.0.3440.106

Termín vyřízení reklamace si musí hlídat sám zákazník a včas se zajímat, jestli je přístroj opraven. To, jestli poslal servis či obchod nějaké oznámení je irelevantní. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

No jenže prodejce musí v takovém případě prokázat, že 30. den to bylo připravené. Jasně, důkazní břemeno bude na majiteli, ale byla by to pro něj jednodušší situace - obzvláště pokud sám prodejce přiznal, že neinformoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 62.0

Prodavajici je povinnen oznamit konec reklamace. Pokud v komunikaci nebyla chyba na strane kupujiciho (napr nefunkcni mail, nepristupny telefon), ale byla na strane prodavajiciho (nefunkcni system), tak to v zdadnem pripade nemuze jit na vrub kupujiciho, ale jen a pouze na vrub prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

nemusi dokazovat nic ma jedinu povinnost a to informovat o dokonceni reklamace (v zakonnej lhute 30 kalendarnich dni )co splneno nebylo zakaznika vubec nezajima jestli im nefunguje mail telefon nebo z prodejne uletele vsetky postove holuby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 62.0

"jsme z Noveho Boru a prodejna je v Liberci 50km daleko"Můžete prosím napsat co to bylo za prodejce ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

osobne vidim pre vas 3 moznosti COI, sudny znalec nebo primo kontaktovat zastupeni LG v CZ ale nevidim to moc kladne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

To snad ani nikdo nemůže brát za vadu - souvisi s zivotnosti baterie a s aplikacemi spustenymi v systemu:neumerne se zahriva ,vydrzi kratce nabity, trva dlouho nez se po uplnem vybiti zacne nabijet, se prehriva. MT se vypina pri 20%Toto je spekulativni:vypadava signal nebo je slaby nechyta GPS,odpojuje se od WIFI, MT ma vypaleny LCD (to jsem v zivote nevidel na bezne pouzivanem mobilu)Mechanicka zalezitost:nereaguje zapinaci tlacitko, rozbity displejNo nevim, spis se k tomu chovate dost extremne. Memu desetiletému synovi se mobil taky extremne rychle vybiji, ale masti na tom hry od rana do vecera, stahuje si tam buhvi co atd. Obcas mu slitne na zem, když ho zkontroluji tak to rychle vypina. ale v zivote by mne nenapadlo, ze to budu reklamovat. Jeho zachazeni s mobilem je totiž v rozporu s manuálem a je vyssi nez je predpokladane zatizeni. Mobil az prestane fungovat, vyhodim a koupim za 3000kc novy. Mobil totiž nefunguje bud hned od zacatku a nebo malo kdy se rozbije sam od sebe později.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 70.0.3538.77

Jedine co je tady extremni je vase odpoved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Souhlasím, že pro normálního smrtelníka je mobil již stejná věc jako konvice nebo lednice.Bohužel konvice a lednice má pouze jeden čudlík a jednu funkci, která se dá vcelku i lehce zkontrolovat a pro uživatele je lehké identifikovat, že nefunguje.Pak existuje vyšší elektronika co má nějakou řídící desku, ale stále je to uzavřený systém s jednou funkcí. Tam to posoudím opět relativně snadno podle toho, že nepracuje jak má.Nicméně počítače a telefony patří mezi zařízení, které vykonávají více funkcí a jsou tam dvě vzájemně oddělené hlavní celky (hardware a software). Záruka je vždy na hardware. Tzn. hardware vykazuje chybu (zjistí servis), pak je to oprávněná reklamace. Hardware je opotřebován a nebo poškozen používáním mimo běžné zatížení (viz. příručka, např. vlhkost) tak to není reklamace (a toto ví pouze uživatel, jak se k tomu chová, jak to používá atd.)Nicméně to, že se hardware chová divně z důvodu chyby software není reklamace.Všem doporučuji, aby před reklamací udělali zálohu dat, odhlášení od účtu a restart do továrního nastavení. Pakliže se pak chyba vyskytuje i v továrním nastavení je to reklamovatelná chyba, pakliže se tam chyba neprojevuje je zbytečné to zasílat na reklamaci. A u mechanického poškození (tlačítka, lcd, konektory) ty jsou vždy vyjmuty z reklamace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Extrémní je reklamovat telefon s rozbitým displejem ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 70.0.3538.77

jooo takze oni mi vymeni displej,ktery je od nich rozbity a ja si ho mam nechat,vzdyt to jako vlastne nevadi ze je rozbity hlavne,ze je displej novej bo co???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Mobil, Prodejna


Určitě si přečtěte

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

** Na trh míří první levné Wi-Fi 6 routery ** Nabídka zařízení, zejména notebooků, každý den roste ** Poradíme, jak nejlépe přejít s domácností na Wi-Fi 6

Tomáš Holčík | 28

Pojďme programovat elektroniku: České chytré zásuvky Netio pro kutily i firmy

Pojďme programovat elektroniku: České chytré zásuvky Netio pro kutily i firmy

** Wi-Fi zásuvky nevyrábí pouze Čína ** Vyzkoušeli jsme českou Netio PowerCable ** Je přímo určená pro vývojáře, má totiž jednoduché JSON API

Jakub Čížek | 43

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

** Z Brna pochází třetina světové produkce elektronových mikroskopů ** První československý kus vyrobila Tesla už v 50. letech ** Dnes na ni navazuje třeba brněnský Tescan

Jakub Čížek | 19

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 93


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky