Thunderbird: Poslání zprávy selhalo. Zvolili jste elektronický podpis, ale ....

14 odpovědí řadit od nejnovějších

3. 3. 2025 • 18:01

Dobrý den, prosím o pomoc s el. podpisem v thunderbirdu, zda někoho nenapadne z popisu v čem by mohl být problém. Léta používám kvalifikovaný i veřejný certifikát na el. podpis z tokenu + thunderbird. Nyní mám nový počítač, kde v thunderbirdu je úplně všechno nastaveno přesně jako u starého počítače, a zprávu odeslat nelze s hláškou " Poslání zprávy selhalo. Zvolili jste elektronický podpis, ale aplikace nedokázala najít odpovídající certifikát specifikovaný v nastavení účtu pro poštu nebo už certifikát vypršel". Certifikát je nový, a ve starém počítači poslat právu s el. podpisem funguje, v novém ne, přestože nastavení thunderbirdu je na obou shodné.V isignum i Bit4 PKI manager jsou certifikáty na tokenu vidět. V nastavení účtu-koncové šifrování: Bezpečnostní zařízení je token přidán. Ve správě certifikátů ve sloupci "Osobní" dané certifikáty jsou. Ve správě certifikátů ve sloupci "Autority" jsou stažené z postsignum Ukázat celý příspěvek

Nejoblíbenější počítače a sestavy

3. 3. 2025 • 19:07

A ještě doplnění + nově zjištěná skutečnost. Doplnění: v nastavení účtu-koncové šifrování-správa certifikátu S/MIME-Autority: u všech Postsignum co existují (všechny naimportovány) jsou nastaveny obě důvěry, tj. Tento certifikát může identifikovat server + Tento certifikát může identifikovat uživatele emailu.Na technické podpoře postsignum jsem také dostala tip, abych v BIt4 manageru zmáčkla "Registrace certifikátů". Pak se zobrazí "Chcete začít s ruční registrací certifikátu?" Dám "ano" a zobrazí se "Registrace certifikátu byla zahájena. Certifikáty budou importovány do windows Osobního úložiště". Pak jen odkliknu "ok". Takže to jsem taky udělala, přestože tam ty jejich certifikáty mám a vidím je v Autoritách a zkontrolovala jsem už x-krát, že mám obě důvěry u všech nastavené. Co jsem teď zjistila: když si sama sobě pošlu el.podepsanou zprávu ze starého počítače, tak na tomto Ukázat celý příspěvek

3. 3. 2025 • 19:36

Ty jo. Mas zkontrolovane nastaveni data, casu atp.?Nemas proste vychozi cas jako letni? Mrkni na hodiny v BIOS, zda odpovidaji gmt+1.Nemuze to delat nejake VPN, ktere te umistuje nekam, kde je cas zasadne jinak?

3. 3. 2025 • 20:41

Děkuju, VPN nemám, a nastavení data a času, které vidím v normálním nastavení, mám zaškrtnuto "automaticky nastavit letní čas" (zkusmo jsem vyškrtla, ale bylo to bez vlivu), časové pásmo mám UTC+01, i čas mám zaškrtnuto automaticky. To by mohlo být v biosu jinak? To bych si tedy musela najít nějakou fyzickou IT pomoc, protože na to nemám odvahu lézt do biosu, určitě bych tam něco rozhašila 🙂

4. 3. 2025 • 7:24

BIOS lze prolézat, na závěr lze vybrat volbu "Ukončit bez uložení".

3. 3. 2025 • 23:09

Není náhodou ve starém PC straší verze Thunderbirdu? Max. 114?Případně když si otevřete zdrojový kód podepsané zprávy, co tam je u hodnoty micalg= ? TB od verze 115 nepodporuje SHA1. O jaký token se přesně jedná?

4. 3. 2025 • 6:59

Děkuju moc. Ve starém počítači je Thunderbird Nebula 128.7.1 esr (32 bitů) a v novém to samé, akorát (64 bitů). V zdrojovém kodu zprávy je micalg=sha-512. Token používám od 1/2023, jde o TokenME EVO, je to tento (i když nevím jestli se na něm něco nezměnilo za ty 2 roky): https://www.postshop.cz/cs/cipove-kart...mp;id=1166Děkuju moc

4. 3. 2025 • 0:52

Mám přesně stejný problém také na novém notebooku. Dříve jsem podpis používal na Outlooku. Certifikát se v Thunderbirdu tváří, že je naprosto v pořádku ale mail nejde podepsat... Dám dotaz do diskuzní skupiny Thunderbird.

4. 3. 2025 • 10:12

Můžete sem prosím dát odkaz na uvedenou diskuzi? Také bych to sledovala. Můj nový počítač je HP, volala jsem i na technickou podporu HP, nevědí, i na technickou podporu postsignum, také nevědí. Děkuji.

5. 3. 2025 • 13:12

Pokud máš elektronický podpis od Postsignum, tak zkus naimportovat i jejich kořenový certifikát, pokud v TB chybí. Něco jako QCA 4.

6. 3. 2025 • 15:50

Děkuju, mám v TB všechny certifikáty komplet, u všech jsou nastavené obě důvěry, včetně tohoto, je to Postsignum Root QCA4. Takže tím to také není, každopádně děkuju za reakci.

6. 3. 2025 • 21:48

A v nastavení TB /soukromi a zabezpeceni/ Certifikáty/Bezpečnostní zařízení u PKCS Module /s připojenou kartou / dát načíst a vybrat soubor z WIndows/System32/securestorepkcs11 a pak zadat heslo na kartě.Toto bylo provedeno?

10. 3. 2025 • 16:31

Děkuju, já v tomto prostředí, tj.:"nastavení TB /soukromi a zabezpeceni/ Certifikáty/Bezpečnostní zařízení"nemám možnost pokračovat "s připojenou kartou". Okno "bezpečnostní zařízení" je totožné, jako když k němu jdu z cesty Nástroje/nastavení účtu/koncové šifrování/Bezpečnostní zařízení S/MIME, tam také nemám výběr "s připojenou kartou". V těch Bezp.zařízení připojim token z cesty C:WINDOWS\system32\bit4ipki.dll, a to z obou těchto cest, tj. jak z Nastav TV/soukr.a zab./Certifikáty, tak i z Nástroje/nastavení účtu/koncové šifrování.Ten soubor securestorepkcs11 já také nemám v složce System32 (tedy nikde ve C:WINDOWS), viděla jsem to v souvislosti, kdy se dává podpis do aplikace Mozilla Firefox, tj. přímo do prohlížeče, zřejmě z nějaké čipové karty (asi Starcos). Tento prohlížeč také někdy používám, i do něj můžu přidat ten token, ale nemělo to vliv. Ten soubor securestorepkcs11 nemám ani v tom starém počítači, kde TB Ukázat celý příspěvek

11. 3. 2025 • 22:20

Už tu bolo spomenuté asi všetko okrem operačného systému.

12. 3. 2025 • 12:06

Děkuji, mám windows 11. Již byly předinstalovány když jsem ten počítač kupovala. První spuštění proběhlo v Alze, kde jsem počítač kupovala. I tam jsem to podrobně řešila, ale prý to nemá s nastavením počítače nic společného. Starý počítač, kde posílat s podpisem lze, má windows 10. Myslíte že to může mít souvislost? Děkuji za ochotu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud