Nesuhlas. V prvom rade, to iste robia hlavicky disku predsa aj pri "klasicky" nadefinovanom odkladacom subore (nie na osobitnej particii). Takze z tohto hladiska to nespomali pocitac.
Naopak, *moze* to zrychlit pocitac, ak particiu na swap zvolis vhodne, t.j. niekde okolo prvej tretiny disku. Sucasne disky maju vyssie prenosove rychlosti na vonkajsom okraji disku (pri rozdelovani na particie je to zaciatok), ako na vnutornom okraji. Suvisi to s tym, ze na vonkajsom okraji mas viac sektorov na stopu, t.j. za 1 otacku precita disk viac sektorov. Vhodne zvolena particia pre swap by sa mala nachadzat zhruba v prvej tretine disku, kde je prenosova rychlost este pomerne velka, ale draha citacej hlavicky nebude prilis dlha (pri prechode na swap). Je to taky kompromis: z hladiska najvacsej prenosovej rychlosti by mal b yt swap na vonkajsom okraji, ale z hladiska minimalizacie presunu hlavicky by mal byt presne v strede (geometrickom) disku.
Ale toto uz je taka alchymia, naozaj optimalizacia systemu. A nezrychli to pocitac zas az tak strasne. Pri hrach vobec nie.