» Poradna » Hardware

Strmý gradient textur a podivné duhové obrazce

 |   | 

Na mé GeForce4 Ti 4800SE se některé textury zobrazují špatně. Chyby vykreslování lze rozdělit na 2 druhy:
1) V některých hrách se na texturách objevují různobarevné, duhové fleky. Trpí tím nejvíce např. Painkiller, Far Cry, Quake 3 Arena, Unreal Tournament 2004, Deus Ex. Přišel jsem na to, že za tyto artefakty může komprese textur, kterou jsem vypnul pomocí programu RivaTuner. To ovšem není stálé řešení, protože nekomprimované textury zabírají spoustu paměti a výkon rapidně klesá dolů. Z různých stran jsem se dozvěděl, že jde o integrovanou chybu u karet nVidie až do verze GF4, které si dost dobře neumí poradit s texturami DXT1 16-bit. Otázkou však zůstává, jak je možné, že jich hra využívá, když mám v ní standardně nastavenu 32-bitovou barevnou hloubku. Rád bych to nějak odladil, ať už v samotných registrech ovladače nebo jinak. Od verze GeForce FX a výše se tato anomálie již nevyskytuje.
2) Strmý gradient stínování textur. V praxi to znemená, že textura která ustupuje před světlem do stínu, netmavne pozvolna, nýbrž ve formě ošklivých obdelníků či čtverců s příslušným odstínem. Musím říci, že oproti předchozímu, jde o velmi častý a tedy i rušivý jev. Tentokrát se jej však nepodařilo odstranit ani vypnutím komprese textur. Dále jsem tuto chybu pozoroval i u GeForceFX.

Vyloučené přičiny u obou závad ve vykreslování:
přehřívání grafické karty
poškozený čip nebo paměti testováním celkem 4 karet na stejné mašině: GF2 MX 200, GF4200Ti, GF4800SE, GF FX 5900XT.
ovladač. odzkoušeny verze Detonator (ForceWare) 4x.xx, 5x.xx, 6x.xx, 7x.xx, 8x.xx, dokonce i některé alternativní. Ať jsem si jakkoli hrál s nastavováním různých parametrů, ničeho kloudného jsem nedosáhl a problém zůstal.
karta nebyla přetaktovaná, ba ani zbytek celého PC.

Povahou vykreslovací techniky u GeForce4Ti4800SE zřejmě nepůjde 1.chybu odstranit. To mně však tolik nevadí, ale rád bych se zbavil té druhé, týkající se rozfragmentovávání nasvícených textur do tmavších a světlejších ploch. Standardními cestami však zatím nemohu docílit řešení. Rád bych věděl, zda se s tím někdo nesetkal a jakým způsobem by ji šlo odstranit. Děkuji za radu.


Související témata: Gradient, Vykreslování, Deus Ex, Textura




Určitě si přečtěte

Google má nové telefony, počítač a domácí displej. Česko je stále mimo

Google má nové telefony, počítač a domácí displej. Česko je stále mimo

** Google dnes představil novinky ** Dočkali jsme se nového telefonu Pixel 3, tabletopočítače a domácího displeje ** Rozšíření Google Assistenta do dalších zemí se bohužel nekoná

David Polesný | 45

V doupěti hackerů na brněnské FIT: Ukázali nám útoky na Bluetooth i vlastní chytré krabičky

V doupěti hackerů na brněnské FIT: Ukázali nám útoky na Bluetooth i vlastní chytré krabičky

** Internet je plný malwaru, to už dnes ví každý ** Víte ale, že lze útočit třeba i na Bluetooth? ** Navštívil jsem hackery z brněnského FITu

Jakub Čížek | 1

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

** Americká námořní pěchota nedávno představila 3D tištěná kasárna pro vojáky ** Ty jim tiskne velká 3D tiskárna na beton ** Výsledkem je solidní obytný prostor, který je slušně chráněný před nepřátelskou palbou

Stanislav Mihulka | 18

Lenovo přivezlo na IFA 2018 skutečné inovace. Tyto tři notebooky stojí za to

Lenovo přivezlo na IFA 2018 skutečné inovace. Tyto tři notebooky stojí za to

** Yoga C930 nabídne revoluční reproduktor v kloubu displeje ** Yoga Book C930 představuje zdařilý reparát podivného Yoga Booku ** ThinkPad X1 Extreme se může pochlubit extrémní výbavou v tenkém těle

Tomáš Holčík | 16


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku