» Poradna » Hardware

Strmý gradient textur a podivné duhové obrazce

 |   | 

Na mé GeForce4 Ti 4800SE se některé textury zobrazují špatně. Chyby vykreslování lze rozdělit na 2 druhy:
1) V některých hrách se na texturách objevují různobarevné, duhové fleky. Trpí tím nejvíce např. Painkiller, Far Cry, Quake 3 Arena, Unreal Tournament 2004, Deus Ex. Přišel jsem na to, že za tyto artefakty může komprese textur, kterou jsem vypnul pomocí programu RivaTuner. To ovšem není stálé řešení, protože nekomprimované textury zabírají spoustu paměti a výkon rapidně klesá dolů. Z různých stran jsem se dozvěděl, že jde o integrovanou chybu u karet nVidie až do verze GF4, které si dost dobře neumí poradit s texturami DXT1 16-bit. Otázkou však zůstává, jak je možné, že jich hra využívá, když mám v ní standardně nastavenu 32-bitovou barevnou hloubku. Rád bych to nějak odladil, ať už v samotných registrech ovladače nebo jinak. Od verze GeForce FX a výše se tato anomálie již nevyskytuje.
2) Strmý gradient stínování textur. V praxi to znemená, že textura která ustupuje před světlem do stínu, netmavne pozvolna, nýbrž ve formě ošklivých obdelníků či čtverců s příslušným odstínem. Musím říci, že oproti předchozímu, jde o velmi častý a tedy i rušivý jev. Tentokrát se jej však nepodařilo odstranit ani vypnutím komprese textur. Dále jsem tuto chybu pozoroval i u GeForceFX.

Vyloučené přičiny u obou závad ve vykreslování:
přehřívání grafické karty
poškozený čip nebo paměti testováním celkem 4 karet na stejné mašině: GF2 MX 200, GF4200Ti, GF4800SE, GF FX 5900XT.
ovladač. odzkoušeny verze Detonator (ForceWare) 4x.xx, 5x.xx, 6x.xx, 7x.xx, 8x.xx, dokonce i některé alternativní. Ať jsem si jakkoli hrál s nastavováním různých parametrů, ničeho kloudného jsem nedosáhl a problém zůstal.
karta nebyla přetaktovaná, ba ani zbytek celého PC.

Povahou vykreslovací techniky u GeForce4Ti4800SE zřejmě nepůjde 1.chybu odstranit. To mně však tolik nevadí, ale rád bych se zbavil té druhé, týkající se rozfragmentovávání nasvícených textur do tmavších a světlejších ploch. Standardními cestami však zatím nemohu docílit řešení. Rád bych věděl, zda se s tím někdo nesetkal a jakým způsobem by ji šlo odstranit. Děkuji za radu.


Související témata: Gradient, Vykreslování, Deus Ex, Textura




Určitě si přečtěte

Apple dal do MacBooku procesor Core i9 a 4TB SSD. Ani se neptejte, co za to chce...

Apple dal do MacBooku procesor Core i9 a 4TB SSD. Ani se neptejte, co za to chce...

** Apple aktualizoval notebooky MacBook Pro, dostaly nový hardware ** Těšit se můžete na nové procesory a větší paměť ** Cena nejvybavenějšího modelu překročí 200 tisíc korun

Martin Miksa | 97

Jak dopadl velký den Applu s náloží novinek: Sledujte, co letos připravil

Jak dopadl velký den Applu s náloží novinek: Sledujte, co letos připravil

** Apple večer představil novinky ** Ukáže nové operační systémy, ale čekala se i nová zařízení ** Začíná vývojářská konference Applu WWDC 2018

Karel Javůrek | 87

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

** Teplotní extrémy dokážou překvapit. Seznamte se s rekordy v Česku i ve světě ** Rekordní hodnoty jsou mnohdy až k neuvěření ** Zjistěte, kdy ke bylo největší horko, zima, déšť či vítr

Karel Kilián | 7

Nová zbraň Microsoftu proti iPadu: Levný tablet Surface Go bude stát jen deset tisíc

Nová zbraň Microsoftu proti iPadu: Levný tablet Surface Go bude stát jen deset tisíc

** Microsoft představil nový tablet Surface Go ** Nový model zaujme nízkou cenou, ale schopnostmi zařízení Surface ** Microsoft nepoužil čip ARM, ale klasický procesor od Intelu 

Karel Javůrek | 116

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

** Portál občana už funguje, vyřídíte na něm první požadavky ** Funkce se budou postupně rozšiřovat ** Web je docela moderní a přehledný

David Polesný | 65

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

** Apple odhalil své plány na zcela nové mapy ** Několik let pracuje na nových mapách, které by měly předběhnout konkurenci ** Objeví se s příchodem iOS 12 pro vybrané státy

Karel Javůrek | 50

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let

Petr Kubala | 52


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test 18 bezdrátových sluchátek

Vše o přechodu na DVB-T2

Procesory AMD opět porážejí Intel

7 NVMe M.2 SSD v přímém souboji