Tipl bych si na přetížený wifi AP/router. Kolik lidí je tam přípojeno a stahuje (jako ty)?
Zajdi za adminem a pobav se s ním o tom. Taky třeba zjisti, jak mají udělanou síť, a jaké AP/routery používají. Nedivil bych se, kdyby tak jel nějaký levný SOHO za pětikilo a měli na něm pověšeno 50 zuřivě stahujících wifi klientů... Když je na jednom wifi kanále pověšeno mnoho klientů, kteří se navzájem neslyší, překřikují se a tím pádem se ztrácejí pakety. Pak je "překvapivě" třeba onen 25% packet loss. Prostě vyhrává ten, kdo je na routru silnější.
Jinak standardní řešení je napsat stížnost/žádost o zlepšení adresovanou přímo řediteli školy/internátu a podepsanou (všemi) studenty a ještě lépe jejich rodiči. Ať škola/intr zjednají nápravu. Bude to stát peníze, takže to možná přeúčtuje i studentům, ale snad nechceš profi kvalitní služby zdrama, že...