Všechny tyto teorie v tomto vlákně jsou na draka.Disky jsou určeny vždy pro nějaká segment. Domácí disky, tzn. ty levné co se normálně prodávají, jsou dělány na 8 hodin denně a 5 dní v týdnu. Hitachi to kdysi jednou zveřejnilo a PR jim to zakázali. U SSD je to jinak.Takže životnost disku je vždy vysoká. Co je ale neznámá, a ovlivňuje životnost mnohonásobně více, je chování uživatele. Většina si vůbec neuvědomuje, že se tam "něco" točí a neví že na "tom" jsou data.Takže zálohovat, zálohovat, zálohovat.Microsoft ví, proč jejich datové pole je vždy redundantní na 3 discích, a to tu službu Azure stejně poskytují bez garance. Kupodivu bych řekl, že spolehlivost disků je větší než dříve. Je, ale logické, že když má uživatel jeden disk, a ten mu kiksne a nemá zálohu, tak je ten disk, ev. značka, úplný šmejd.Technologie na to nemá vliv. Čemu bych ale věřil je, že po odpojení a vyjmutí, budou mít ty disky kratší schopnost držet čitelný záznam, ale to se spíš bavím o letech než týdnech. U SSD QLC je to, ale otázka čtvrt roku, pak to jde všechno do kytek!