» Poradna » Ostatní

Solární nabíječka autobaterií

 | Microsoft Windows XP IE 8.0

Mám Felicii 1.3 MPi a moc toho nenajezdím, Protože bydlím v paneláku, musím vždycky baterku před náhodnou jízdou donést domů a dobít. Našel jsem toto: MICRONIX TPS 946http://www.eva.cz/zbozi/45870/nabijecka-aut... Máte s ní někdo zkušenosti? Opravdu může udržet kapacitu baterie? Nehrozí nějaké nebezpečí - přehřátí, přebití, požár? Předem díky za odpovědi.Žádám uživatele "ms", aby si své výblitky nechal pro sebe, na něj nejsem zvědavej.

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   |  Linux Firefox 19.0

Při vašich "dotazech" není divu.Jde to i levněji: http://www.gme.cz/solarni-sety/solarni-dobi... a je to spíše placebo...Akumulátor normální kvality a řádně udržován by měl v tomto počasí i za měsíc být schopen nastartovat motor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows XP IE 8.0

Jistě, že to jde levněji, ale Evu mám blízko a nemusím platit poštovné a balné. Baterku mám 55Ah a i když v létě drží, v zimě hrozí nebezpečí zamrznutí. Už se mi to jednou v zimě stalo, když jsem 2 měsíce nejezdil. Auto jsem sice nastartoval, ale po delší jizdě se mi baterka nafoukla a odmítla poslušnost. A pak, olověným akumulátorům svědčí, když jsou, pokud možno, stále nabity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 19.0

Pokud by to náhodou dalo uvedený maximální výkon, pak by to baterii přebíjelo a pokud by proud u těch amorfních článků odpovídal, pak by překročil "bezpečnou" hodnotu a to by se elektrodám nemuselo líbit. Nehledě na úbytek vody.Nehledě na zloděje, nějaký ožrala nebude zjišťovat, co to stojí.Když nejezdíte, tak akumulátor vyndejte a strčte třeba do sklepa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 21.0

Panel musí být na viditelném místě, proto hrozí nebezpečí zlodějů. Při parkování v garáži zase nebude nabíjet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows XP IE 8.0

Pochybuju, že by někdo loupil ve Felicii součástku za 4 stovky, to se nikomu nevyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 IE 8.0

No tak ono podaktori su schopni aj za 100vku zabijat, takze sa nediv ked to tam raz neuvidis a budes mat este aj roztlcene okno. Do baterky nesmie ist sustavne prud, pretoze sa vyvija vodik ak sa prebija. Jedina spravna nabijacka, ktoru je mozne nechat na automatike je taka, co odpaja nabijanie relatkom. Dala by sa pouzit ak by si ju vylepsil o odpojovac pri plnom nabiti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 19.0

To bych tak netvrdil, správný zdroj má udržet v 1% přesnosti správné udržovací napětí na akumulátoru. Staniční akumulátory se také od zdroje neodpojují a dnes se téměř výhradně používá paralelní provoz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 IE 8.0

Myslim, ze stanicne akumulatory su uplne inej konstrukcie a aj naplne.Rozhodne to niesu automobilove akumulatory.Ja teda neviem, nikdy som hento solarko neskusal ako nabijacku, ale tipujem, ze to nema ziadnu elektroniku okrem diody, aby prud netiekol do solarka, ked nesvieti slnko a pripadne este jednu poistku. Pokial by som si nezistil ako to funguje nepripajal by som to trvale na accu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 19.0

Konstrukce elektrod je trochu jiná - vnitřní impedance není tolik "kritická" jako u startovacího akumulátoru. "Náplň" je u olověných pochopitelně stejná, jen čistota je na jiné úrovni a elektrolyt je pochopitelně zředěná kyselina sírová (1.24kg/l oproti 1.28kg/l).Osobně bych to tam také nepřipojoval, jednak každý ten panel může mít jinou charakteristiku, jednak by plně nabitý akumulátor mohl snadno přebíjet a "poloprázdný" zase nedobít. Prostě placebo a lákadlo pro nějakého feťáka, nebo podobnou figurku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows XP IE 8.0

Vyřešilo by se to tím, že bych nabíječku zapojoval jen občas (na několik hodin denně)? Příp. jen některé dny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 21.0

Řešil bych to step up měničem s výstupem nastaveným někde k 13,8 až 14,0 V, s proudovým omezením na výstupu. Pokud možno s panelem schopným dát minimálně 5W.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 8.0

Ak ti postačuje že to da max. 0,1A na ,,priamom slnku,, tak kup ale je to šmejd ten panel ma vykon tych ozdobnych svetiel do zahrady ,akurat je ich tam viac prepojenych spolu a vsadenych do jednej krabice, ktora sa ti za sklom v aute cela skruti na nepoznanie,stymto by si nenabil ani aku vrtačku čo ma 1,2Ah akumulator za 10 dniTen panel by musel mat mynimalne 20W aby to bolo poznat na tej 55Ah beterii, ale to aj aspon 5-6 hodin na ,,slnku,, a cena takych modulov je uplne inde aj zaleži na technologii toho panela(neviem si hned teraz spomenut na nazov ale to si najdi sam)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows XP IE 8.0

Jestli to dobře chápu tak vaše doporučení je - NEKUPOVAT?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 21.0

Používal som túto (alebo veľmi podobnú) nabíjačku niekoľko rokov a bol som v zásade spokojný. Len si treba uvedomiť, že v skutočnosti to ani nie je nabíjačka - na to je jej výkon veľmi slabý. Pri skúške na priamom slnku mi rozsvietila max. tri LED-ky, zapojené v sérii, čiže nič moc. Primárne takáto nabíjačka slúži na vykrývanie el. spotreby voza pri vypnutom zapaľovaní, ktorú spôsobujú spotrebiče zapnuté non-stop (hodiny v palubovke, pamäť rádia, alarm a pod.). A ja osobne som mal dojem - ale to je len môj dojem, že v zime mi po pár dňoch státia štartuje voz trochu ochotnejšie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 3.6.24

Pokud se aku vybije za mesic asi na polovinu, tedy o 30Ah : 750hod(mesic) = 0,05A vybijeci proud. Energie z toho panelu by mohla tak priblizne stacit na udrzovani. Otazka je, kam to umistit aby se to v lete neupeklo. V zime, pri nasem slunecnim svitu nekolik hodin za mesic by to nestacilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 3.6.24

0,04A

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 21.0

Podle mně to nepřebije, na to je max. 1,5w málo. Dnešní autobaterky nemají v deskách skoro žádný arsen, takže voda prakticky neubývá. Jestli nemáš bezúdržb. baterku, prostě stačí jednou za týden zkontrolovat vodu-když do podzimu neubyde, tak už nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Arsen?! Kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 21.0

V deskách ol. akumulátorů ho bývalo okolo 1%, přidával se do slitiny kvůli tvrdosti. Od 80.let se podíl snižuje, v bezůdržbových akumulátorech není tuším vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 19.0

1. Antimon!2. Nahrazován vápníkem se všemi důsledky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Chrome 27.0.1453.116

OK, mluvil jsem o arzenu jen proto, že každý promile zvyšuje spotřebu vody. U nabíječky 1,5w bych se úbytku moc nebál, spíš se obávám, že v zimě nebude stíhat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

A co takhle tem každý týden dojít, nastartovat a vykouřit dvě cigára nebo zajet na rohlíky...Za 400kč nějaký ten bezín koupíš a nemusíš si komplikovat život.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Požár, Nabíječka, Přehřátí, Nebezpečí